Schubert s2 sport vs c3 pro.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Naon89
Innlegg: 2
Registrert: 24 apr 2016, 01:56
Motorsykkelen din: Suzuki intruder vs750 -86
Sted: Skien

Schubert s2 sport vs c3 pro.

Legg inn av Naon89 »

Hei. Sitter å kikker på ny hjelm her. Valget nå ligger mellom schubert s2 sport og c3 pro. Er det noen av dere som har prøvd begge og kanskje har noen råd? Vet c3 pro er åpningshjelm men det har ikke så altfor mye å si for meg.
Begge er klargjort for src intercom, vet dere om denne er kompitabel med andre intercommer? Så jeg kan snakke med andre som jeg kjører med?
Så på info til src intercommen til s2 sport at du kun kunne snakkke med 2 andre førere. Er denne begrensingen også på c3 pro?

Takker for alt av svar :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Schubert s2 sport vs c3 pro.

Legg inn av Snikendeugle »

Om du ikke har veldig store grunner til å måtte ha åpningshjelm, så er det like greit å stå over C3 Pro. Jeg har denne selv (hatt siden 2013) og lurer fremdeles på hva det er godt for å kunne åpne hjelmen på den måten.
Jeg vet ikke om jeg skal kalle det en "funksjon" eller ikke, men frontdelen lukker seg også tett under haken, så det er forøvrig ganske varmt i hjelmen på kalde dager også.

"Sprekkene" som skiller åpningsdelen medfører en del susing i høyere hastigheter. Grei hjelm forøvrig, men neste kjøp blir nok en tradisjonell zero-gimmick hjelm.

Jeg har SRC enheten, men husker ikke helt svaret på spørsmålene. SRC "kragen" satt litt dårlig i hjelmen min(mistet den ene plastikktuppen på festet etterhvert også, så nå bruker jeg den ikke overhodet).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Schubert s2 sport vs c3 pro.

Legg inn av poulet_cavalier »

Naon89 skrev:Hei. Sitter å kikker på ny hjelm her. Valget nå ligger mellom schubert s2 sport og c3 pro. Er det noen av dere som har prøvd begge og kanskje har noen råd? Vet c3 pro er åpningshjelm men det har ikke så altfor mye å si for meg.
Begge er klargjort for src intercom, vet dere om denne er kompitabel med andre intercommer? Så jeg kan snakke med andre som jeg kjører med?
Så på info til src intercommen til s2 sport at du kun kunne snakkke med 2 andre førere. Er denne begrensingen også på c3 pro?

Takker for alt av svar :)
Jeg har S2 og er sånn mellomfornøyd.. Den er litt trang over panna og kvaliteten har vært så som så (mangs småbiter som har ramlet av etterhvert). Bruker ikke SRC, men har heller montert en Cardo packtalk - den neste hjelmen blir ikke S2, og kanskje ikke Schuberth og da vil jeg ikke være låst.

SRC er OEM og kompatibel med Cardo Systems.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Naon89
Innlegg: 2
Registrert: 24 apr 2016, 01:56
Motorsykkelen din: Suzuki intruder vs750 -86
Sted: Skien

Re: Schubert s2 sport vs c3 pro.

Legg inn av Naon89 »

Hmm. kikke litt videre på andre hjelmer da.. Forslag?
Ang åpning på hjelm er jo kjekt hvis du stopper og skal prate litt, slipper du å rope. Ang susingen så "reklamerer" de for at lydnivået inni hjelmen kun er 82db kontra s2 som er 85/86db, er jo litt forskjell det.. Regner med dette er målt i lik fart. (100km/t har jeg sett andre hjelmer har vært målt i)

Toalmar
Innlegg: 344
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Schubert s2 sport vs c3 pro.

Legg inn av Toalmar »

Jeg har C3 med SRC og er godt fornøyd med den. Grunnen til at jeg valgte åpningshjelm er fordi jeg bruker briller.
Jeg kan derfor ta hjelm på og av uten å måtte ta av brillene. SRC kraven ble kjøpt fordi jeg ønsker å høre radio mens jeg kjører. Den må jeg si har skuffet meg da det er noe dårlig signalmottak i den. (Kanskje derfor C3 Pro har fått antenne i hjelmskallet) I tillegg blir jo radioløsningen svært lite verdt til neste år da FM båndet blir stengt for alle kanaler foruten lokalradioer. Ellers så er det nok ikke noe problem å koble seg opp mot andre kjørende da som det skrives lengre opp her at det er ett Cardo produkt.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Schubert s2 sport vs c3 pro.

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har en Schubert og er egentlig kjempefornøyd. Største minuset må være at med vindskjermen i en bestemt høyde så suser hakeventilen noe innfernalsk. Jeg har også SRC kragen og som komunikasjon fungerer den utmerket men til muskikk så er den elendig. Skal ikke se bort ifra at jeg går tilbake til Autocom med kabel når ikke jeg skal øvelseskjøre mer.

Jeg og brukte briller tidliger og det var grunnen til at det ble åpningshjelm. Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet. Veldig greit å kunne åpne for å snakke med folk. Og så kan man lettere drikke mens man kjører. For ikke å glemme å nyse :)

Meeennn tror det blir Shoei Neotec neste gang.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar