Kjøreklær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

Neida, såklart. Jeg leste ikke OP sn post nøye nok siden jeg kom for å krangle :lol men joda, til jobbpendling vil jeg foreslå en god tekstiljakke og kevlarjeans. Dog vil jeg ikke anbefale det til å dra på langtur.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Kjøreklær

Legg inn av EasyRider »

Alex-68 skrev: Helt enig!
Skinn holder seg ikke helt i 300kmt..
Jeg ville i hvert fall ikke tryne med tekstil i 300!! men det vil vel du?

Påstanden din var at tekstil er like bra eller bedre en skinn.

Svar var at da var det rart at MotoGP bruker skinn.

Så vidt jeg vet, så er det ikke 300km/t rund helle banen. Finnes vel baner der en ikke får 300km/t i toppfart engang. Bare for å dra den helt ut.. er rudskogen. der får du en 260 på god dag. Men har forsatt til gode å se en kjøre roadracing i Norge i tekstil... Det er nemlig forbudt.
Og hvis du hadde giddi å sjekket opp alle GP løp så tror jeg at du hadde sett få tryn i 300km/t.. fleste er vel i inngang eller utgang av sving eller i start.. og da er det neppe 300km/t vi snakker om.


Edit: Jeg skal heller ikke krangle om påstander i denne tråden. Vi får ta det i annen tråd :)
Sist redigert av EasyRider den 15 mai 2016, 01:15, redigert 1 gang totalt.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Kjøreklær

Legg inn av supersic »

I 1998 møtte jeg Morten Harket utenfor smuget (utested i Oslo) jeg på min splitter nye gsxr 600 i t skjorte og olabukse han på en hvit og rød thunder ace med sinnsykt matchende hvit og rød skinndress samt det sleskete gliset hans.
Sverget til meg selv at jeg aldri måtte finne på å kle meg slik noen sinne

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

Ja, da er det nok bedre å miste all huden når man først tryner. Tenk å ha på seg samme type beskyttelse som en du ikke liker :D

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Kjøreklær

Legg inn av supersic »

mortenolb skrev:Ja, da er det nok bedre å miste all huden når man først tryner. Tenk å ha på seg samme type beskyttelse som en du ikke liker :D
Tenke mest på det med matchende dress og sykkel, for meg er det helt for jævlig harry + han så ut som en motogp fører men kjørte som tante olga

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Kjøreklær

Legg inn av EasyRider »

supersic skrev:I 1998 møtte jeg Morten Harket utenfor smuget (utested i Oslo) jeg på min splitter nye gsxr 600 i t skjorte og olabukse han på en hvit og rød thunder ace med sinnsykt matchende hvit og rød skinndress samt det sleskete gliset hans.
Sverget til meg selv at jeg aldri måtte finne på å kle meg slik noen sinne
Kjører du forsatt i t skjorte og olabukse?

Eller har alderen gjort sitt og du kjører med "forskriftmessige" klær?

Jeg har 1 gang kjørt i olabukse med mc jakke over til butikken her en avstand på under 1km.
Eller så har jeg alltid brukt mc bukse /jakke. Jeg tør rett å slett ikke bruke så lite klær på selv om det er varmt.
Har sett for mye på youtube og knall og fall med lite klær..
Og alderen gjør jo det ikke bedre... tenker jo konsekvenser tvert...

Men må jo legge til at back in the day når jeg kjørte moped, så var det aldri snakk om å kjøre med mc klær.. jeg hadde ikke det engang.. så tiden har forandret seg.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

supersic skrev:
mortenolb skrev:Ja, da er det nok bedre å miste all huden når man først tryner. Tenk å ha på seg samme type beskyttelse som en du ikke liker :D
Tenke mest på det med matchende dress og sykkel, for meg er det helt for jævlig harry + han så ut som en motogp fører men kjørte som tante olga
Kommer jo an på hva du anser som matchende. Klin samme farge ser tett ut, men det ser også ganske rart ut om du kjører med total mismatch :P
(Bortsett fra svart dress og svart sykkel, det blir liksom bare svart)

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Kjøreklær

Legg inn av Alex-68 »

Påstanden min står vedlike.. Tekstil er like bra som skinn om ikke bedre.. Og om du/dere må ha det inn med spiseskje så blafrer tekstil mere enn skinn.. Og vis du/dere vet hva luftmotstand er så er det grunnen til at de bruker skinn.. Mere opplyst nå? :lol
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Kjøreklær

Legg inn av supersic »

mortenolb skrev:
supersic skrev:
mortenolb skrev:Ja, da er det nok bedre å miste all huden når man først tryner. Tenk å ha på seg samme type beskyttelse som en du ikke liker :D
Tenke mest på det med matchende dress og sykkel, for meg er det helt for jævlig harry + han så ut som en motogp fører men kjørte som tante olga
Kommer jo an på hva du anser som matchende. Klin samme farge ser tett ut, men det ser også ganske rart ut om du kjører med total mismatch :P
(Bortsett fra svart dress og svart sykkel, det blir liksom bare svart)
Tror til og med det sto Yamaha og Thunder Ace på skinndressen, altså så femi som overhodet mulig

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kjøreklær

Legg inn av mortenolb »

Femi vil jeg ikke kalle det, da damer/feminine homofile gjerne har bedre smak enn som så :D
Men ja, enig i at det ikke er særlig gunstig :lol

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Kjøreklær

Legg inn av supersic »

EasyRider skrev:
supersic skrev:I 1998 møtte jeg Morten Harket utenfor smuget (utested i Oslo) jeg på min splitter nye gsxr 600 i t skjorte og olabukse han på en hvit og rød thunder ace med sinnsykt matchende hvit og rød skinndress samt det sleskete gliset hans.
Sverget til meg selv at jeg aldri måtte finne på å kle meg slik noen sinne
Kjører du forsatt i t skjorte og olabukse?

Eller har alderen gjort sitt og du kjører med "forskriftmessige" klær?

Jeg har 1 gang kjørt i olabukse med mc jakke over til butikken her en avstand på under 1km.
Eller så har jeg alltid brukt mc bukse /jakke. Jeg tør rett å slett ikke bruke så lite klær på selv om det er varmt.
Har sett for mye på youtube og knall og fall med lite klær..
Og alderen gjør jo det ikke bedre... tenker jo konsekvenser tvert...

Men må jo legge til at back in the day når jeg kjørte moped, så var det aldri snakk om å kjøre med mc klær.. jeg hadde ikke det engang.. så tiden har forandret seg.
Kjører alltid med Alpinestars jakka mi men må innrømme det er 50/50 om det blir kevlar jeans eller bare vanlig jeans, nå kjører jeg ikke på langturer da, stortsett til og fra jobb.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Kjøreklær

Legg inn av EasyRider »

Alex-68 skrev:Påstanden min står vedlike.. Tekstil er like bra som skinn om ikke bedre.. Og om du/dere må ha det inn med spiseskje så blafrer tekstil mere enn skinn.. Og vis du/dere vet hva luftmotstand er så er det grunnen til at de bruker skinn.. Mere opplyst nå? :lol
Oki? så i 2016 så er det ikke mulig å lage tekstil klær som sitter tett mot kroppen?
Det har jeg vanskelig for å tro.

Og hvis det er grunnen, så det er derfor det er ulovlig å bruke tekstil i roadracing fordi tekstil gir mer luftmostand? jaggu sa jeg smør.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Kjøreklær

Legg inn av Alex-68 »

Kjører fremdeles med T-skjorte/eller en tynn skinnjakke og Olabukse.. Skinn, redder ikke akkurat beinbrudd.. Og huden gror som normalt.. Kjør rundt med pølseskinnet deres gutta.. For meg så er det så harry som det går ann og bli..
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Kjøreklær

Legg inn av Stian87 »

Takk for masse tilbakemeldinger :)

Høres ut som det er litt forskjellige meninger der ute :D

Jeg bruker stort sett skjorte/bukse og av og til dress på jobb, så jeg må nok ha med skift uansett. Hva slags størrelser er fornuftig å satse på, jeg er 180 cm, ca 85 kg, så vanligvis er medium go to, men hvis man skal bygge med lag under til forskjellige tempraturer bør jeg kanskje gå for noe større? Hva med kjørehansker, hva er forskjellen på de forskjellige typene? Regner med å kjøpe boots(høye sko) pga leggbeskyttelsen

Edit: Noen anbefalte norske sider? Jeg har sett på sharkspeed.no, men ser det er litt varierende tilbakemeldinger der...
Sist redigert av Stian87 den 15 mai 2016, 08:40, redigert 1 gang totalt.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kjøreklær

Legg inn av JohnnyTh »

For langtur kommer jeg aldri igjen til å velge skinn. Tekstil er overlegent på brukervennelighet. Så får vi håpe at produsentene gjør jobben sin og lager et produkt som er tilfredstillende bra. Tekstildressen jeg har i dag har mye mer "hard" beskyttelse enn det skinndressen min hadde.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar