Alpinestars Smx 6 boots, tips råd erfaringer

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Alpinestars Smx 6 boots, tips råd erfaringer

Legg inn av Forbipasserende »

Har brukt 2 par Alpinestars web goretex over 7 år. Nå er glidelåsen på begge sko, havarert, samt en god tråder som har gått opp.
På tide å skifte. De blir sinnsykt varme om sommeren, når jeg kjører på kontinentet, ferie tider.

Vurderer å gå til innkjøp av Alpinestars SMX 6 Vented Boots.
Fordeler og ulemper med perforerte ventilerte sko? Blir det for kaldt?
Er de riktige på størrelsen i forhold til andre sko nummer dere bruker...Jeg bruker 43 på det meste, samme på web goretex. Regner med at det er bankers å bestille 43 på Alpinestars SMX 6 Vented Boots..

Brukeravatar
Sey86
Innlegg: 37
Registrert: 11 mar 2015, 20:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 750 2016/Honda CB600F 1999
Sted: Oslo

Re: Alpinestars Smx 6 boots, tips råd erfaringer

Legg inn av Sey86 »

Har brukt disse i 2 år nå og passer meg og alpinestars buksa perfekt, fortsatt like solide og ingen sliteskader. jeg har disse i str 42 og det er størrelsen jeg bruker til vanlig, så jeg vil si normal passform. Støvelen er god og vid i toppen så trange skinnbukser går nedi.
Når det gjelder ventilering og varme så har jeg ikke lagt merke til at de blir "for" varme. Altså på en Veldig varm sommerdag er jo alt varmt ^^.

Ellers er jeg stor fornøyd med støvelen. :twothumbs:
Jeg har ikke så mye annet å sammenligne med en et parr fra Falco kjøpt hos bullfighter.

Oja ^^, jeg har ikke Ventilert/perforert fant jeg ut nettop :crazy: , Så om det blir mye kaldere en vanlig skinnstøvel kan jeg ikke svare på desverre.

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Alpinestars Smx 6 boots, tips råd erfaringer

Legg inn av Forbipasserende »

Var i kroatia med ikke perforert opp i 43 grader. Kokte i skoene. Takk for tips. Det blir nok dem. Ser det er smx5 smx6 og smx6 plus utgave...Tenker vel smx6 holder plenty.

NoxRy
Innlegg: 40
Registrert: 10 apr 2016, 17:04
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
Sted: Trøndelag

Re: Alpinestars Smx 6 boots, tips råd erfaringer

Legg inn av NoxRy »

Jeg har SMX-PLUS perforert med goretex. Er aldri kald i disse. Har brukt dem i -8 med tynne sokker.

Svar