Hvor handler folket dekk?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 463
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Canutus »

Jeg visste dekkene var endel slitt når jeg kjøpte sykkelen. Og nå i uken så jeg at bakdekket var slitt igjennom gummien :O
Så i frykt for å ikke få kjørt i finværet, tok jeg med felgen til Ride Bergen, og de la over mens jeg ventet :thumleft
Så var det frem med kortet å trekke 3200,- for ETT bakdekk (METZELER Roadtec 01, 190/55 R17 75W)

Syns prisen var noe stiv, men så fikk jeg ordnet det kjapt og greit med kaffe på kjøpet, og det har jo selvsagt sin verdi når jeg vil ut å kjøre i finværet.
Burde vel hatt nytt fordekk også, men det kan jeg planlegge litt bedre basert på tilbakemeldinger her, og kansje spare noen kroner....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Bjerknez »

Dekkene kjøper du på motorsykkeldekk.com
Beregn ca. en uke leveringstid.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 463
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Canutus »

Bjerknez skrev:Dekkene kjøper du på motorsykkeldekk.com
Beregn ca. en uke leveringstid.
Der hadde jeg fått dekket for vel 1800,- men hvem ville da lagt det over og avbalansert og til hvilken pris?
Leste i en annen tråd her, om en som måtte ut med 1000-lappen for omlegging hos MC marine (Bergen).
Vet ikke om det er ekstra pes med dekktrykksensor. Ikke vet jeg om de byttet batteri nå heller, tenkte ikke på det før nå...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser du bor i Bergen og da utgår nok Mr.Pitlane som holder til i Eidsvoll. Han gjør hele jobben inkludert av/påmontering på sykkel for ca. 4-500,-

1000,- for hele jobben inkludert av/påmontering av hjul på sykkel høres faktisk ikke så ille ut hvis vi snakker om et godkjent MC verksted. Jeg har hørt værre.

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av vim »

Jeg handlet også på motorsykkeldekk.com
2400,- for metzeler z8 sett og gjorde jobben selv med deler for 600,- på Biltema.
Alle jeg spurte i Bærum skulle ha 800,- for jobben, hvis jeg selv monterte av/på hjul.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Anaxim »

Motorsykkeldekk.com støttes som leverandør. Mener de har det meste, og i tillegg rel "ferske" dekk. Men omlegging er jo et problem for dem som ikke gjør dette selv. Jeg har avtalt med montør, også mht. pris, på forhånd.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av cannon »

Mitt tips til dekk-kjøp: Kjøp dekk noen mnd. før de gamle er utslitt. Da er det enkelt å skifte på rett tid, og man slipper å kaste bort fine kjøredager på grunn av utslitte dekk og venting på nye. Dekk er ikke så veldig ferskvare som mange vil ha det til, bare de lagres noenlunde riktig.

Støtter tipset om motorsykkeldekk.com. At det betales 800 eller mer for balansering og montering på løse felger er på grensen til svindel.
Dette kan gjøres på godt under 1 time hjemme med manuelle hjelpemidler. Med omleggingsmaskin tar det maks 10 minutter å legge om/balansere ett hjul.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Olav K »

Du bor i Bergen.... vurder om dekkpusheren min i Kvinnherad kan være verd et besøk..
JGF Service på Sunde, jeg fikk et sett med Michelin Pilot Power 3 for litt over 3000 ferdig pålagt.
Kanskje ikke verd turen for et framdekk, men for et helt sett vil jeg tro du kan spare endel.
Og så får du en pen dose med svingete asfalt med på kjøpet.... :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Retallion
Innlegg: 30
Registrert: 25 nov 2014, 00:04
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Retallion »

Dekk kjøpes online (hos f.eks dekkonline) til ca 50% av prisen hos forhandler. Å kjøpe dekk hso forhandler idag er noe man kun gjør i ytterste nød eller om man nylig har vunnet i Lotto. Det er å kaste penger rett ut vinduet.

Siden du bor i Bergen kan jeg anbefale Dine Dekk i Sandviken. Kommer du med med hjulet selv, legger disse om og avbalanserer for 200kr hjulet.

Brukeravatar
Fossin
Innlegg: 23
Registrert: 05 jul 2014, 21:18
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 2014
Sted: Asker

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Fossin »

XL-moto har ofte gode tilbud på dekksett. Vel så billig som de andre online-butikkene. De siste jeg kjøpte var bare noen måneder gamle begge to.
Bilde

Forbipasserende
Innlegg: 46
Registrert: 21 mai 2016, 15:09
Motorsykkelen din: Yamaha yzf600r Thundercat

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Forbipasserende »

Det er alltid noen som kan skifte dekk, hvis en leter litt. Egentlig kan man si at alle skifter dekk så lenge prisen er riktig. Det er kun snakk om penger. Har handlet litt dekk gjennom årene ifra motorsykkeldekk.no Føles som det koster 1000kr pr dekk i snitt. Omlegging kommer i tillegg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg betaler nøyaktig 2.994,- for 1x 120/70-17 og 1x 190/55-17 (Angel GT) inkludert frakt fra motorsykkeldekk.no.
Jeg betaler i tillegg 500,- for omlegg. Med omlegg så mener jeg full pakke. Mr.Pitlane skrur av hjulene, legger om dekk og skrur hjulene på igjen. I tillegg så får man gratis kaffe og noen ganger også något attåt. Det koster meg 15 mil kjøring, men det ser jeg på som en bonus.

Så bor du i Oslo og omegn så bør du aliere deg med han. Dyktig fyr med profft dekkomleggingsutstyr i garasjen.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av ejs »

Bjerknez skrev:Jeg betaler nøyaktig 2.994,- for 1x 120/70-17 og 1x 190/55-17 (Angel GT) inkludert frakt fra motorsykkeldekk.no.
Jeg betaler i tillegg 500,- for omlegg. Med omlegg så mener jeg full pakke. Mr.Pitlane skrur av hjulene, legger om dekk og skrur hjulene på igjen. I tillegg så får man gratis kaffe og noen ganger også något attåt. Det koster meg 15 mil kjøring, men det ser jeg på som en bonus.

Så bor du i Oslo og omegn så bør du aliere deg med han. Dyktig fyr med profft dekkomleggingsutstyr i garasjen.
:vs
Lurte bare på om han har godkjenning til å drive med dekk bytte og montering av hjul for andre ?
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 463
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Canutus »

Takker for innspill.
Å kjøre til Kvinnherad er jo koseveger hele veien, så det går fint. Spørsmålet er heller hva man rekker innenfor arbeids/åpningstider.
Må gjerne google litt på hvordan avbalansere selv, alltids kjekt å være litt selvhjelpen. Trodde man måtte ha avansert maskin til slikt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor handler folket dekk?

Legg inn av Bjerknez »

ejs skrev:
Bjerknez skrev:Jeg betaler nøyaktig 2.994,- for 1x 120/70-17 og 1x 190/55-17 (Angel GT) inkludert frakt fra motorsykkeldekk.no.
Jeg betaler i tillegg 500,- for omlegg. Med omlegg så mener jeg full pakke. Mr.Pitlane skrur av hjulene, legger om dekk og skrur hjulene på igjen. I tillegg så får man gratis kaffe og noen ganger også något attåt. Det koster meg 15 mil kjøring, men det ser jeg på som en bonus.

Så bor du i Oslo og omegn så bør du aliere deg med han. Dyktig fyr med profft dekkomleggingsutstyr i garasjen.
:vs
Lurte bare på om han har godkjenning til å drive med dekk bytte og montering av hjul for andre ?
Det kan jeg faktisk ikke svare på.

Men saken her er at man er med selv på hele operasjonen. Man sitter og ser på samt hjelper til inni mellom med og holde litt etc. Føles langt tryggere. Dessuten så har han ikke dårlig tid (slik verksteder ofte har). Man må vel kanskje heller ikke ha flere års skolegang for å kunne bruke disse dekkmaskinene vil jeg tro.

Jeg har lagt om dekk der nå i to år og det har fungert utmerket. Spørsmål angående godkjenninger etc. må du nok spørre han om :thumleft

Svar