Ikke fornøyd med Shoei GT-air

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Ikke fornøyd med Shoei GT-air

Legg inn av vim »


Brukeravatar
Chenx
Innlegg: 26
Registrert: 21 jun 2016, 12:30
Motorsykkelen din: Yamaha XSR900

Re: Ikke fornøyd med Shoei GT-air

Legg inn av Chenx »

AJ skrev:Å kjøre uten støybeskyttelse i form av øreplugger blir aldri aktuelt.
Kjørte uten en stund i starten etter at jeg gjenopptok MC-kjøringen i 2006 og ble rimelig fort vant med vindsusen, men merket at hørselen ikke hadde godt av det. Ikke helt ulik opplevelsen etter metalkonserter uten bruk av ørepropper. Tar noe tid før hørselen er tilbake på normalt nivå etter timesvis med MC-kjøring uten propper.

Vindsusstøyen har jeg aldri opplevd som plagsomt høy, men den er uansett snikende farlig pga. frekvensnivået som ikke akkurat er lydmessig helsekost for ørene...
Derfor alltid ørepropper og helst de beste som er å oppdrive. Og så langt har jeg ikke funnet noen som er bedre enn de fra Pinlock.

Hvor kjøper du disse AJ? :)
---------------------
Chenx
XSR900

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Ikke fornøyd med Shoei GT-air

Legg inn av ATWindsor »

Bjerknez skrev:Må bare ærlig innrømme hvor forundret jeg blir når folk tar opp problemer som vindstøy/øreplugger etc. Jeg kan ikke si jeg plages av støyen i min hjelm over hodet og jeg har aldri brukt ørepropper. Bortsett fra at jeg har testet ett par ganger.

Er det bare jeg som ikke reagerer på støyen, eller har jeg en usedvanlig stille hjelm?

Hadde vert artig å prøvd hjelmen din Cutless for å høre støyen i denne kontra min. Vi er vel så vidt jeg vet like tjukke i hue begge to så den skulle vel passe også... :lol
Nivået selv med gode hjelmer er høyt, og det er ganske mange motorsyklister som får vindindusert hørselsstap, så problemet er forsåvidt reelt, samtidig er det store individuelle forskjeller både på subjektiv oppfatning, og risiko for hørselsskade.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ikke fornøyd med Shoei GT-air

Legg inn av AJ »

Chenx skrev:
AJ skrev:Å kjøre uten støybeskyttelse i form av øreplugger blir aldri aktuelt.
Kjørte uten en stund i starten etter at jeg gjenopptok MC-kjøringen i 2006 og ble rimelig fort vant med vindsusen, men merket at hørselen ikke hadde godt av det. Ikke helt ulik opplevelsen etter metalkonserter uten bruk av ørepropper. Tar noe tid før hørselen er tilbake på normalt nivå etter timesvis med MC-kjøring uten propper.

Vindsusstøyen har jeg aldri opplevd som plagsomt høy, men den er uansett snikende farlig pga. frekvensnivået som ikke akkurat er lydmessig helsekost for ørene...
Derfor alltid ørepropper og helst de beste som er å oppdrive. Og så langt har jeg ikke funnet noen som er bedre enn de fra Pinlock.

Hvor kjøper du disse AJ? :)
Jeg fikk det første paret fra Hadeland MC for å teste dem ut.
Kjøpte et sett til på nett da flippen på pluggen som er der for å dra den ut av øret, røyk. Det er det neste jeg savner på disse, at flippen kunne vært litt mer solid og kanskje litt lenger.

Da jeg nylig hadde sykkelen på service hos AMD i Oslo, så jeg at de hadde Pinlock pluggene til salgs på disken til kr. 319,- om jeg ikke husker feil.
Regner med at det også er flere MC-forhandlere som selger disse.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Ikke fornøyd med Shoei GT-air

Legg inn av WikingTnT »

http://www.polo-motorrad.com/en/motosafe-horschutz.html

Bruker motosafe Alpina - superfornøyd :D

Svar