Ryggsekk?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Ryggsekk?

Legg inn av Kristian1995 »

Har noen anbefalinger på gode ryggsekker som man kan ha på ryggen og som sitter godt?
Jobber 12/9 så må ha en sekk jeg kan ha klær osv i.
vil helst unnslippe fult av reimer som blafrer i vinden og helst ha sånn knepping foran. Helst 2 stk.
Noen som har formeninger om dette?
Hva bør jeg velge? Selvsagt om noen her har en sekk til salgs så kan jeg komme og kjøpe den :)
Hva er fordeler/ulemper med ryggsekk på motorvei eller uansett hvor man kjører? :)

Takker for alle svar

MvH Kristian

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ryggsekk?

Legg inn av kjellv »

Ryggsekk vil aldri bli noe godt førstevalg. Den er hemmende, særlig på litt lengre turer.
Da ville jeg heller anbefalt deg en tankveske eller bakseteveske som du spenner fast på sykkelen.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4716
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ryggsekk?

Legg inn av FredrikE24 »

Bruk en vilkårlig sekk og stropp den fast under et slikt bagasjenett du får kjøpt "overalt" bakpå :)

Da jeg var 16 år kjørte jeg til hytta på moped(trimma, så det gikk jo unna fortere enn trafikken kan du si), etter bare 10 mil så var ryggsekken en skikkelig plage.. Ta med tanke på belastning, var en stor tursekk som var relativt tung, og lot mye av vekta ligge på salen, men du verden og man merket at den var der hele turen. Turen var dog 27 mil hver vei. En kamerat som var med pakket litt smartere og stroppet en bag bakpå, etterhvert som han ble sliten stroppet han den lenger frem og lå litt lent mot den. Han hadde det ganske mye bedre.

adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Re: Ryggsekk?

Legg inn av adivass »

Har selv en ryggsekk fra xlmoto med deres egen logo på som jeg føler er rimelig behagelig, har dog ikke prøvd den på de helt lange distansene enda. Etter det jeg har hørt fra en del folk på nettet så er det svært viktig å ha en skikkelig ryggsekk ment for bruk på motorsykkel, ikke en hvilkensomhelst ryggsekk rett fra sportsbutikken. Den jeg har sitter tett og fint til kroppen uten å være ubehagelig, og er ergonomisk fin når man sitter på sykkelen. For min del med såpass liten sykel som jeg har er det et vesentlig bedre alternativ til hverdags enn tank/salvæske.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Ryggsekk?

Legg inn av WikingTnT »

Har flere typer og her er de jeg bruker mest :
Vanucci Racing.JPG
Moto-detail drypack.JPG
Begge to koster ca 60 Eur hos Louis.de
Vanucci er ekstremt lett og formet slik at den ikke blir påvirket av vind , kan også med fordel stroppes bak på passasjersetet.

Moto-detail er en tøffere og vanntett utgave - mer solide fester og kan brukes som " pølsebag " bak.

Ingen problem å kjøre langt med disse hvis man pakker lett - kjekt å ha som ekstrabagasjeplass eller for en svipptur :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ryggsekk?

Legg inn av simpson »

Skal du ha ryggsekk når du kjører sykkel er det viktig at den sitter tight og at ingen ting henger å flagrer.
Har selv en fra Kriega.
Den sitter som støpt, også over 250 kmt, ikke noen løse stropper, vanntett og meget behagelig.
Legg litt penger i sekk, du får det du betaler for der som i alt annet i livet.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Hansien »

Bruker faktisk en helt vanlig tur-sekk jeg. Men der igjen så begrenser bruken seg til kortere turer og tur-retur butikken eller venner.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Ctran
Innlegg: 12
Registrert: 25 mai 2016, 20:26
Motorsykkelen din: BMW s1000rr 2013

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Ctran »

Enig med Simpson. Har selv denne http://www.kriega.com/r35-backpack/ . Kjører med denne på trening eller lange turer. Lengste har vært 9 timer med tung sekk. Kjenner nesten ikke at jeg har den på meg en gang når jeg kjører. Vekten ligger på hoftene dine med denne sekken men samtidig så flagrer den ikke. Kan bekrefte at over 250 føles fortsatt ingenting.

Toven

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Toven »

Bruker selv Kriega, men 20 literen :) èn enkel stropp på midten, tåler en del vann men ikke 100% vanntett.
Liker å kjøre med sekk så bruker den ofte på dagsturer/lengre turer. Veldig fornøyd med Kriega :)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Olav K »

Kriega... jeg bruker den innimellom til verktøy, data eller turutstyr. Er ikke i veien på noen måte, og jeg har aldri ofret den en tanke under bruk.
Anbefales!!
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Kani
Innlegg: 46
Registrert: 17 feb 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM 1190R 2016

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Kani »

SW Motech har vel en tail bag som kan brukes som både tail bag og ryggsekk. Kanskje noe å vurdere...

Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Sprocket »

Hvilke butikker på østlandet har Kriega så man kan få sett og prøvd? Tenkte først og fremst på ryggsekk.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Baffin »

Sprocket skrev:Hvilke butikker på østlandet har Kriega så man kan få sett og prøvd? Tenkte først og fremst på ryggsekk.
Speed ​​Motorcenter Sandeefjord
Har både Kriega pakkvesker og ryggsekker

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

NoxRy
Innlegg: 40
Registrert: 10 apr 2016, 17:04
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
Sted: Trøndelag

Re: Ryggsekk?

Legg inn av NoxRy »

Jeg kjøpe en Givi Easy Range 17-24L ryggsekk for samme formål. Den er veldig fin, sitter tight på ryggen og ingen stropper som flagrer. Merkes nesten ikke på ryggen heller, med mindre man stapper den proppfull da.

En sånn;
http://images3.revzilla.com/product_ima ... detail.jpg

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Ryggsekk?

Legg inn av Royal »

Jeg ser at biltema selger en ryggsek for MC.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ba ... 000034322/

Jeg har ikke erfaring med den, men prislappen er hyggelig.

Svar