Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Chenx
Innlegg: 26
Registrert: 21 jun 2016, 12:30
Motorsykkelen din: Yamaha XSR900

Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Chenx »

Hei,

Det har sikkert blitt snakket om 100 ganger før her, men jeg finner ingen relevante tråder.

1. Hvor synes folk det er best å handle motorsykkelutstyr på nett? (dvs. klær,hjelm,elektronikk osv.) Da mener jeg noen sider som er billig og ikke minst er gode på å sende til Norge (med også retur).

2. Noen som har noen tips på gode interphone/kommunikasjon som blokkerer støy, men som du kan i tillegg høre på musikk, ta telefonen og snakke til andre førere (intercom).

Takk på forhånd :D
---------------------
Chenx
XSR900

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Canutus »

https://www.motardinn.com
Ser ut til å være billig, og har godt utvalg.
Har ikke handlet der selv, så lurer litt på om noen her har erfaringer å dele?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av JK95 »

Motoin.de og fcmoto.de har fine tilbud og priser, og grei frakt til Norge ;) Alternativ til å sende til Norge er å sende til Sverige og hente der, for å spare deg norsk moms.

Legger ved link til Scala Riders nyeste modeller, både toppmodell og modellen under.
http://www.agmshop.no/MC/Kjoreutstyr-%2 ... vercatid=6
http://www.agmshop.no/MC/Kjoreutstyr-%2 ... vercatid=6
Jeg har sistnevnte, og er storfornøyd, enkel appstyring og lang batteritid. Dessuten er det et knalltilbud som overgår alle andre jeg har funnet.

Brukeravatar
Chenx
Innlegg: 26
Registrert: 21 jun 2016, 12:30
Motorsykkelen din: Yamaha XSR900

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Chenx »

Takk for info :D

Er fortsatt interessert i gode nettsider for å handle klær/hjelm hvis noen vet av noen.

Hva tror dere om noen av disse intercom systemer, noen erfaring?
http://www.kellox.no/utstyr/interphone/ ... asjon.html
---------------------
Chenx
XSR900

Rudi
Innlegg: 4
Registrert: 26 des 2016, 22:22
Motorsykkelen din: Ducati

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Rudi »

Frakt av alle typer motorsykler; www.golco.no

ZZR-Erling

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av ZZR-Erling »

Handler mye fra 24mx til min crosser og meg selv.
Retur og bytte av feks hjelm og klær, funker veldig bra! Det følger alltid med returskjema og returlapp til åklistre på eska.
De driver også XL Moto.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Zettexx »

Chenx skrev:Takk for info :D

Er fortsatt interessert i gode nettsider for å handle klær/hjelm hvis noen vet av noen.

Hva tror dere om noen av disse intercom systemer, noen erfaring?
http://www.kellox.no/utstyr/interphone/ ... asjon.html

Interphone, kjempefornøyd. Har hatt siden gen 1. Som virker greit ennå. Kjøpte et sett med siste utgave ifjor høst. De kobles problemløst sammen, alle 4. Vi bruker ikke musikkdelen, og vi jabber ikke i ett. Da holder ladingen helt fint en ukes tur. Å høre på musikk tar mye strøm, og er farlig. De lades ikke under bruk. Det er lett å lage en ladeledning, men da er det straks ledninger og styr. Telefon funker fint.

Har også brukt XL... På nett. Helt greit

DirtDiver
Innlegg: 55
Registrert: 03 mar 2017, 09:28
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2017

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av DirtDiver »

jeg har bestilt hendler(begge sider) og 2 bar end speil fra www.aliexpress.com

det er kina oplegg men speilene ser dønn lik ut som Oxsford sine for eksempel, detter kostet meg 400;(gratis frakt) å bestille derfra contra de samme delene kostet 2000; fra USA(ink. frakt) så jeg tok en sjangs, jeg skal gi dere tilbakemelding når jeg får delene å ser på kvaliteten

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av supersic »

DirtDiver skrev: 05 mar 2017, 17:31 jeg har bestilt hendler(begge sider) og 2 bar end speil fra www.aliexpress.com

det er kina oplegg men speilene ser dønn lik ut som Oxsford sine for eksempel, detter kostet meg 400;(gratis frakt) å bestille derfra contra de samme delene kostet 2000; fra USA(ink. frakt) så jeg tok en sjangs, jeg skal gi dere tilbakemelding når jeg får delene å ser på kvaliteten
Jeg har tilgode å se noen være fornøyd med jalla kinaspeil.
CRG/Rizoma er tingen.
Shortiehendler derimot funker finfint fra Ebay.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av supersic »

Ikke min sykkel men har samme speil.
Null vibrasjoner og flytter ikke på seg, beste speil jeg noensinne har hatt.

Bilde

Toven

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Toven »

supersic skrev: 05 mar 2017, 17:53
DirtDiver skrev: 05 mar 2017, 17:31 jeg har bestilt hendler(begge sider) og 2 bar end speil fra www.aliexpress.com

det er kina oplegg men speilene ser dønn lik ut som Oxsford sine for eksempel, detter kostet meg 400;(gratis frakt) å bestille derfra contra de samme delene kostet 2000; fra USA(ink. frakt) så jeg tok en sjangs, jeg skal gi dere tilbakemelding når jeg får delene å ser på kvaliteten
Jeg har tilgode å se noen være fornøyd med jalla kinaspeil.
CRG/Rizoma er tingen.
Shortiehendler derimot funker finfint fra Ebay.
Jeg er veldig fornøyd med mine ebay speil. Kliss like disse:
http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Univ ... vl&vxp=mtr

Null vibrasjon, og i overraskende god kvalitet. Skruene er naturlig nok av den dårlige type.. men enkelt å bytte ut disse maskinskruene i eks rustfri.

Skulle gjerne hatt Rizoma. Får bli på neste sykkel.. :)

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Zettexx »

Er etterhvert blitt drittlei lange leveringstider og uendelige omveier rundt i USA med DHL, som til slutt ligger i Tyskland og råtner. Noen har bedre leveringsrutiner, men det er blitt tregt etterhvert som de private har overtatt.

Kommer det over 350NOK med frakt, så må det tollbehandling til. Og da blir billig fort dyrt og det kan fort sitte 14 dager i Oslo.

Er rett og slett begynt å tenke meg om litt mer. Er det like greit å kjøpe fra Norge et sted ? Forhandlere er blitt håpløse da de har leveringstid som skal via flere ledd og med flere forsinkelser.

Har handlet en del med XL-moto, her kommer varene fra alle merkelige steder ( og de andre i samme kjede), og det er greit. Ikke billigst, men med god kundebehandling og ikke avskrekkende priser. Men, jeg sjekker alltid nettet først..... AliExpress er helt grei, kjøpt mye surredeler derfra. Litt forsiktig med kritiske deler, men ellers er det helt greit. Ellers Ebay for en del ting. Kjøper ekte NGK plugger for 1/4 av prisen. 4 Iridium for samme pris som en koster. Kjøpte målsydd skinndress med logo og alt det der, levert på døren for under 3000 NOK fra en fyr i Australia, som fikk det sydd i Pakistan, som sendte direkte til Norge.....verden er blitt rar.... La oss si 95 % kvalitet og 10000 billigere. Levert på under 14 dager i Julen !

Sharkspeed har mye greit til greie priser. Men de eier ikke kundebehandling, den er for det meste totalt fraværende og du får ikke svar.

Ellers er jeg ikke lojal mot noen av nettstedene. Prøver å planlegge service og slitedeler slik at det kan handles billig uten å bli presset av lang leveringstid, og ha det liggende klart. Planlegger nå ventiljustering til høsten/neste vår og leter etter komplett utvalg av skims.

Idag har jeg vært på leting etter AirHawk seteovertrekk. Har vært innom alle de norske, som ligger ute som forhandlere, men ikke en hadde en oppegående side med priser som forstandig folk vil betale. En hadde priser som var det dobbelte av tysk forhandler. Så det ble UK forhandler som leverer fra Tyskland via Ebay.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av supersic »

Zettexx skrev: 05 mar 2017, 19:31 Er etterhvert blitt drittlei lange leveringstider og uendelige omveier rundt i USA med DHL, som til slutt ligger i Tyskland og råtner. Noen har bedre leveringsrutiner, men det er blitt tregt etterhvert som de private har overtatt.

Kommer det over 350NOK med frakt, så må det tollbehandling til. Og da blir billig fort dyrt og det kan fort sitte 14 dager i Oslo.

Er rett og slett begynt å tenke meg om litt mer. Er det like greit å kjøpe fra Norge et sted ? Forhandlere er blitt håpløse da de har leveringstid som skal via flere ledd og med flere forsinkelser.

Har handlet en del med XL-moto, her kommer varene fra alle merkelige steder ( og de andre i samme kjede), og det er greit. Ikke billigst, men med god kundebehandling og ikke avskrekkende priser. Men, jeg sjekker alltid nettet først..... AliExpress er helt grei, kjøpt mye surredeler derfra. Litt forsiktig med kritiske deler, men ellers er det helt greit. Ellers Ebay for en del ting. Kjøper ekte NGK plugger for 1/4 av prisen. 4 Iridium for samme pris som en koster. Kjøpte målsydd skinndress med logo og alt det der, levert på døren for under 3000 NOK fra en fyr i Australia, som fikk det sydd i Pakistan, som sendte direkte til Norge.....verden er blitt rar.... La oss si 95 % kvalitet og 10000 billigere. Levert på under 14 dager i Julen !

Sharkspeed har mye greit til greie priser. Men de eier ikke kundebehandling, den er for det meste totalt fraværende og du får ikke svar.

Ellers er jeg ikke lojal mot noen av nettstedene. Prøver å planlegge service og slitedeler slik at det kan handles billig uten å bli presset av lang leveringstid, og ha det liggende klart. Planlegger nå ventiljustering til høsten/neste vår og leter etter komplett utvalg av skims.

Idag har jeg vært på leting etter AirHawk seteovertrekk. Har vært innom alle de norske, som ligger ute som forhandlere, men ikke en hadde en oppegående side med priser som forstandig folk vil betale. En hadde priser som var det dobbelte av tysk forhandler. Så det ble UK forhandler som leverer fra Tyskland via Ebay.
Jeg tror du må ha vært veldig uheldig med handlinga di.
Siden nyttår har jeg handlet Øhlins fra Italia, speil fra USA og noe oem deler fra Tyskland og ingen av de brukte mer enn en uka på å komme fram.
Mye av det man har lyst på finnes ikke i Norge og da har man ikke mye valg, og de delene som finnes i Norge koster gjerne så mye mer at selv etter div gebyrer og moms så har man allikevel spart 40% på å handle i utlandet.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Beste nettside for å handle motorsykkelutsyr/beste interphone

Legg inn av Zettexx »

"Jeg tror du må ha vært veldig uheldig med handlinga di.
Siden nyttår har jeg handlet Øhlins fra Italia, speil fra USA og noe oem deler fra Tyskland og ingen av de brukte mer enn en uka på å komme fram.
Mye av det man har lyst på finnes ikke i Norge og da har man ikke mye valg, og de delene som finnes i Norge koster gjerne så mye mer at selv etter div gebyrer og moms så har man allikevel spart 40% på å handle i utlandet."

Innen Europa, ingen problem, vanligvis. Men UK er delvis blitt problematisk fordi alt over 5 kg må via Frankrike på bil. Og der kan det spores som stille i opp til en uke. Det som er innenfor småpakker går som regel greit. Har hatt 4 opplevelser fra USA, siden jul, der alt står stille, eller det flagrer rundt på forskjellige terminaler i flere uker. Å sende motsatt vei er like galt. Sendte en pakke i retur, til USA og den gikk frem og tilbake i 2 uker mellom terminaler. Dette er nytt for meg, ikke opplevd det før, unntatt unntaksvis.

Som påpekt, jeg handler internasjonalt, men er begynt å tenke meg litt mer om.

Svar