Rot med xl moto

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Rot med xl moto

Legg inn av KevinmsR6 »

:scratch noen andre enn meg som har merket at xl moto skuffer med sendinger og oppdatering på lager status?
Måtte avbestille kjede og drev i dag da eg har sendt flere mailer om hvor forsendingen blir av, fikk først svar i dag at de var tom på hovedlager og sendte så snart de fikk inn igjen varen!
Når eg bestilte stod det at de hadde varen på lager.
Utrolig frustrende og endte opp med og bestille hos Yamaha Bergen og de leverer på 1 dag :twothumbs:
Så da blir det muligens en Bergen -Stavanger tur på fredag :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Cutless »

Jeg har tidligere hatt veldig god erfaring med de, men det virker som om de har større pågang denne sesongen enn de har kapasitet til. I tillegg virker det som om hovedlageret deres er i Sverige, og at de har flere "firmaer" på samme lager - 24mx, sledstore etc.

De siste 3 ordrene jeg bestilte i juni tok rundt 1 uke, noe som er ok men ikke kjempe bra. Også er det frustrerende at man ikke får sporingsnummer før pakken er i Norge (Oslo).

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Rot med xl moto

Legg inn av HeHy »

Har tidligere hatt rimelig god erfaring med de, men virker som om de har flere lager og det tar tid i mellom dem. Kan også være de er litt underbemannet i forhold til hvor store og hvor travle de har blitt.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Hansien »

Det var mye rot når jeg kjøpte noe kjøreutstyr fra disse for en tid tilbake, rot med retur og rot med ny forsendelse. Måtte purre minst en gang på alle delene.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Royal »

Nylig brukt de selv til å bestille noe kjemikalier og en depotstøtte.
Jeg leste de miksede erfaringene og visste selv hva jeg la ut på.

Det tok 2 dager å bekrefte, plukke og sende pakken. Det er egentlig ikke helt 2016, men det kunne ha vært verre.

Når pakken først var i posten så gikk det ganske så fort. Det er vel første gang noen har sagt det om posten Norge :P
Jeg fikk sporingsnummer som egentlig var overflødig da den bare var aktiv de 24 timene pakken var i norge. Da jeg hentet den virket den veldig lett for å inneholde alt sammen av kjemikalier + depotstøtte.
Når jeg åpnet pakken manglet støtten. På pakkslippen stod det at den var med.
Jeg sendte så en mail til kundeservice der jeg fikk autosvar at srespons innen 48 timer kunne for tiden ikke garanteres grunnet stor pågang.

Dagen etter fikk jeg nytt sporingsnummer og 2 timer senere fikk jeg melding på mobilen at det hadde kommet enda en pakke til meg.
Det var depotstøtten i egen pakke. Måtte da beklage meg ovenfor kundesupporten da jeg fikk svar noen timer senere at sendingen var todelt.

Alt i alt kunne det ha vært verre, men det er monn for forbedringer hos XLmoto.
Jeg synes det blir litt rot med at de ikke opplyste om at bestillingen deles opp i flere pakker. De har et websidedesign som virker dårlig optimalisert og plukktiden er noe langt.

Ellers så var prisene gode, produktene godt pakket og alt kom fram uskadet relativt raskt.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Rot med xl moto

Legg inn av KevinmsR6 »

Eg syntes de virker rimelig uproff når det er kundene som må stå for og finne ut av hva som skjer... Og når de ikke klarer og holde lager beholdning i forhold til nettside blir det helt feil.

Litt synd når de har mangen produkter til gode priser, men hjelper jo ikke om en ikke får varene.
Og når mc som oftest er sesong basert burde de være forberedt på stor pågang og at folk trenger varene.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Rot med xl moto

Legg inn av HeHy »

Royal skrev:Nylig brukt de selv til å bestille noe kjemikalier og en depotstøtte.
Jeg leste de miksede erfaringene og visste selv hva jeg la ut på.

Det tok 2 dager å bekrefte, plukke og sende pakken. Det er egentlig ikke helt 2016, men det kunne ha vært verre.

Når pakken først var i posten så gikk det ganske så fort. Det er vel første gang noen har sagt det om posten Norge :P
Jeg fikk sporingsnummer som egentlig var overflødig da den bare var aktiv de 24 timene pakken var i norge. Da jeg hentet den virket den veldig lett for å inneholde alt sammen av kjemikalier + depotstøtte.
Når jeg åpnet pakken manglet støtten. På pakkslippen stod det at den var med.
Jeg sendte så en mail til kundeservice der jeg fikk autosvar at srespons innen 48 timer kunne for tiden ikke garanteres grunnet stor pågang.

Dagen etter fikk jeg nytt sporingsnummer og 2 timer senere fikk jeg melding på mobilen at det hadde kommet enda en pakke til meg.
Det var depotstøtten i egen pakke. Måtte da beklage meg ovenfor kundesupporten da jeg fikk svar noen timer senere at sendingen var todelt.

Alt i alt kunne det ha vært verre, men det er monn for forbedringer hos XLmoto.
Jeg synes det blir litt rot med at de ikke opplyste om at bestillingen deles opp i flere pakker. De har et websidedesign som virker dårlig optimalisert og plukktiden er noe langt.

Ellers så var prisene gode, produktene godt pakket og alt kom fram uskadet relativt raskt.
Vet ikke helt med din erfaring, men sporingsnummeret sjekket jeg med svensk post og fant pakken min der, hvis jeg sjekker på xlmoto sine sider kan man finne ordren og der var det satt opp 2 pakker (dermed oppdelt).
Selvfølgelig er det rom for forbedringer, de kan si ifra at det kommer 2 pakker, si ifra at noe kommer fra Sverige og dermed også linke til svensk sporing og ikke bare norsk (eller posten Norge kunne vært bedre og samarbeidet med svensk?) osv. Webdesignet har jeg derimot lite i mot, synes det funker fint og er rimelig strømlinja, ja noe er overflødig og noe kan Stokke seg, slik er det med alt.
Angående lagerførte varer er det jo en feil, feil skjer. At hele selskapet er useriøst er å ta litt i synes jeg.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Blaamand »

Har bare gode erfaringer med xlmoto/24mx. Har kjøpt både kjøreutstyr(hjelm, briller, dress osv) og deler her. Pakken kommer raskt, stort sett innen 3-5 dager.

Såvidt jeg har skjønt ligger lageret deres i Polen(snakket med kundesenteret deres her om dagen og mener det var det de sa)
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Dansekris »

Jeg bestilte en Mivv-potte 6. juli. Etter noen dager forsvant alle Mivv-produktene fra nettsida. Forsendelsen står fortsatt "under pakking" når jeg sjekker ordrestatus. Etter å ha sendt en mail til kundeservice får jeg vite at Mivv tar sommerferie og stenger ned fabrikken til september. Jeg krevde å få vite om potta mi kommer nå eller om jeg måtte vente til september. Fikk ikke noe svar, så jeg ringte kundeservice.
Der fikk jeg vite at potta mi _kanskje_ kom før de tok sommerferie. Så nå venter jeg på svar om den faktisk kommer eller ikke.

Litt mye att og fram for min smak...

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Rot med xl moto

Legg inn av KevinmsR6 »

Dansekris skrev:Jeg bestilte en Mivv-potte 6. juli. Etter noen dager forsvant alle Mivv-produktene fra nettsida. Forsendelsen står fortsatt "under pakking" når jeg sjekker ordrestatus. Etter å ha sendt en mail til kundeservice får jeg vite at Mivv tar sommerferie og stenger ned fabrikken til september. Jeg krevde å få vite om potta mi kommer nå eller om jeg måtte vente til september. Fikk ikke noe svar, så jeg ringte kundeservice.
Der fikk jeg vite at potta mi _kanskje_ kom før de tok sommerferie. Så nå venter jeg på svar om den faktisk kommer eller ikke.

Litt mye att og fram for min smak...

Den første feilen de gjør er jo at de ikke informerer kundene sine.. :[-( . Det er første pri. Blir nesten som
Om en ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke ringer kona for og gi beskjed :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Dansekris »

Lurer på om de begynner å krangle med meg hvis jeg trekker bestillingen om det skulle vise seg at jeg ikke får potta før i september..

Brukeravatar
Sprocket
Innlegg: 56
Registrert: 16 jun 2016, 15:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Sprocket »

Dansekris skrev:Lurer på om de begynner å krangle med meg hvis jeg trekker bestillingen om det skulle vise seg at jeg ikke får potta før i september..
Du har jo angrerett ved fjernsalg, så spørs det om varen du har kjøpt går som at "levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg" som vil medføre at angreretten faller bort.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014 ... KAPITTEL_3
Se kapittel 6 §22 e)

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Rot med xl moto

Legg inn av KevinmsR6 »

Dansekris skrev:Lurer på om de begynner å krangle med meg hvis jeg trekker bestillingen om det skulle vise seg at jeg ikke får potta før i september..

Regner med det stod at den var på lager da du bestilte?
Da kjøper man jo med grunnlag at man får varen ila uken. Om varen da ikke kommer før måneder senere vil eg tro du kan avbestille. Eg avbestilte min siste pakke på grunnlag av Forsein levering..
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Rot med xl moto

Legg inn av Dansekris »

Potta blir laget på bestilling, men den stod som lagerført med levering fra 10 - 21 dager.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Rot med xl moto

Legg inn av KevinmsR6 »

Dansekris skrev:Potta blir laget på bestilling, men den stod som lagerført med levering fra 10 - 21 dager.
Forstår.. Etter rett kan du avbestille om potten ikke kommer ila 21 dager.
Det er jo det som er lovet og nettopp under det som står at du har bestilt.
Syntes det er dårlig at de ikke kan informere kundene sine... De kommer til og tape kunder på dårlig behandling og oppfølging
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Svar