Forhjulstøtte fra Biltema

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av Nomade »

Noen som har erfaringer med denne støtten? Kan den brukes som en daglig parkeringsmetode? Er den stødig nok i tilfelle noen drittunger kommer og klør på sykkelen?

Bilde


http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... 000032368/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av Bjerknez »

Nja... Denne er vel beregnet for bruk i kombinasjon med depotstøtte bak vil jeg tro?
Jeg ville heller kjøpt denne som heiser opp sykkelen forran. Da kan du også snurre fremhjulet samt bytte hjul etc.

Jeg tror ikke den støtten su linker til vil holde sykkelen din oppreist på forvarlig måte alene.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av cannon »

Dette er en transportstøtte som er beregnet brukt sammen med stropper i bil eller på henger. Sykkelen står så vidt, men ikke særlig støtt. Bedre med sykkelens egen sidestøtte eller midtstøtte.

kriss310886
Innlegg: 39
Registrert: 05 jun 2016, 18:53
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 800 2013

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av kriss310886 »

Jeg har kjøpt denne, fordi på gårdsplassen min er det kun grus. Derfor funker ikke sidestøtten eller depostøtten optimalt. Eller nok til at jeg stoler på de. Men denne holder sykkelen min godt oppreist og i en fin possisjon. Har brukt den nå i 3mnd ca uten noen problem. Sykkelen er en CBR F3 1998

Toven

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av Toven »

Står som bare det!

folbjo
Innlegg: 28
Registrert: 25 mar 2016, 01:03
Motorsykkelen din: Ducati
Sted: Tønsberg

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av folbjo »

Jeg har ikke prøvd nevnte modell fra "Fultema"
Bruker selv orginalen fra Sport Chock i USA. Denne fungerer i alle fall meget bra.

En funksjon som støtten fra Biltema mangler er at den ikke klemmer/kniper om dekket.
Sport Chuck'en har to V-formede sider som står litt forskjøvet mot hverandre.
Dette gjør at når man kjører hjulet opp i støtten så vil de to sidene klemme mot dekket å holde det fast.
20150730_161735.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Monster 1100 RS

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: RE: Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av Nomade »

kriss310886 skrev:Jeg har kjøpt denne, fordi på gårdsplassen min er det kun grus. Derfor funker ikke sidestøtten eller depostøtten optimalt. Eller nok til at jeg stoler på de. Men denne holder sykkelen min godt oppreist og i en fin possisjon. Har brukt den nå i 3mnd ca uten noen problem. Sykkelen er en CBR F3 1998
Det høres jo bra ut, jeg skal evt bruke den på asfalt i et garasjeanlegg. Er det mulig å kjøre rett opp i den, eller bør man trille sykkelen på plass?

Via Tapatalk

Toven

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av Toven »

Bare du gjør det sakte nok, sånn at støtta ikke drar seg bortover :) Jeg dytter sykkelen på plass når jeg skal bruke støtta

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av Nomade »

Den blir evt stående inntil en vegg, har bare en smal parkeringsplass. Se bilde under, bare att sykkelen blir stående andre veien. Da er det greit om jeg kan kjøre direkte opp i støtta.

Bilde

Via Tapatalk

kriss310886
Innlegg: 39
Registrert: 05 jun 2016, 18:53
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 800 2013

Re: Forhjulstøtte fra Biltema

Legg inn av kriss310886 »

Hei igjen. Ja ikke noe problem å kjøre rett opp på den.

Svar