Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

Hei!

Jeg lurer litt på om noen har erfaring med å handle uorginale visir til hjelmen sin? Ser at MC Oslo har visir i flere farger til min GT Air til en ganske stiv pris.

Finner flere billige alternativer på Ebay som også er pinlock-klare. Hvordan er det med sikkerheten og kvaliteten? Litt dumt å handle en såpass dyr hjelm hvis et dårlig visir utgjør en risiko.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0

OG, hva oppleves mørkest innenifra - speil/sølv eller sotet svart?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har hatt både irisium, blue mirror, sotet og vanlig visir på min schuberth c3 pro og forskjellene er ganske små med tanke på utsynet. Men det er nok forskjeller fra produsent til produsent dette, så må nok prøves før kjøp.

Jeg ville kjøpt orginalt. Å spare inn her mener jeg blir feil...

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

Hvorfor mener du det blir feil?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Bjerknez »

Fordi jeg har en formening om at det kan bli mye kroll med ettermarkedsprodukter. Dette er plastikk og de skal festes til en mekanisme i hjelmen. Det er viktig at dette passer 100% for at det skal fungere skikkelig. Jeg har ikke veldig stor tro på at disse ettermarkedsproduktene holder mål.

Hadde det vært en hammer eller en pc mus etc. så er dte en ting, men når det skal kobles samens med noe annet så ville jeg nok vert skeptisk. MEN... det kan jo hende du er heldig og at du sparer noen kroner. Hvem vet :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

Skjønner!

Min største bekymring er egentlig sikkerheten. Blir det knot med festinga av visiret har jeg tapt 3-400 spenn, og funker det har jeg spart masse penger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Bjerknez »

Sikkerheten vet jeg ikke noe om, men det er nå kun et visir. Kvaliteten på det "speilbelegget" teller også. De speilbeleggene har en tendens til å flasse litt av etter en sesong og det er på mine orginale Schubert visir.

Har du råd til å tape 400 spenn så prøv, for all del. Veldig rart hvis det ikke skulle passe i det hele tatt. Personlig, ville jeg valgt orginalt. Hva DU velger å gjøre blir opp til deg :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

Det er vel egentlig lommeboka som til slutt får avgjøre! :P

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev:Sikkerheten vet jeg ikke noe om, men det er nå kun et visir. Kvaliteten på det "speilbelegget" teller også. De speilbeleggene har en tendens til å flasse litt av etter en sesong og det er på mine orginale Schubert visir.

Har du råd til å tape 400 spenn så prøv, for all del. Veldig rart hvis det ikke skulle passe i det hele tatt. Personlig, ville jeg valgt orginalt. Hva DU velger å gjøre blir opp til deg :)
Bilde

Skulle hørt på deg. Ganske ræva kvalitet. Pinlock-visiret passa kun med makt og jeg får i tillegg ikke "klikket" visiret på plass i lukket posisjon. Heldigvis kostet det meg bare 300kr.

Har ikke testkjørt enda, men mistenker at det lekker vind som ei sil.

Toven

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Toven »

Skulle til å nevne racevisors.co.uk men de har kun smoked til GT air :P

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av supersic »

Jeg kjører med den mørkeste smoked versjonen til GT Air, ser drit fett ut ingen som ser ansiktet fra utsiden.
Det blir heller ikke for mørkt om kvelden.
Kosta 700- 800? tror jeg

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

I samme slengen tror jeg at jeg ødela pinlock inserten. Vaska den med brillerens og vann, og nå er den helt blurry.

Skal jeg ha original sota visir og ny pinlock insert blir det 1000kr. :ills

Toven

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Toven »

Koster å være kar :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jaja, du er nå vertfall en erfaring rikere :thumleft

Men jeg kan gi følgende råd. Ikke bruk så mye krefter på og gnikke på pinlocken og vertfall ikke ta den av for å "vaske" baksiden. Den skal være helt forseglet der så der skal det ikke være nødvendig og "vaske". Heller ikke på utsiden av pinlocken bør du bruke sterke kjemikalier eller makt. Det blir fort små riper.

Men en ting er sikkert. Hvis man tar bort "kulhetsfaktoren" med disse speilvisirene så er det ikke noen argumenter for å velge disse. Et vanlig sotet visir (uten speil) er langt mer robust og det er intet belegg som kan flasse av.

Men du store så mye opperksomhet jeg får når jeg kjører med speilvisiret. Mange synes nok dette er litt tøft og det synes jeg selv også. Får en litt baddass look. Helt til man tar av seg hjelmen... :sk?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: Men jeg kan gi følgende råd. Ikke bruk så mye krefter på og gnikke på pinlocken og vertfall ikke ta den av for å "vaske" baksiden. Den skal være helt forseglet der så der skal det ikke være nødvendig og "vaske". Heller ikke på utsiden av pinlocken bør du bruke sterke kjemikalier eller makt. Det blir fort små riper.
Jeg hadde bare en, den som fulgte med det når jeg kjøpte hjelmen. Det ble litt fettflekker og sånn når jeg skulle trykke det ut og sette det på plass i det nye visiret, så derfor tenkte jeg det var greit å vaske det.

Det har jeg kjøpt er et vanlig sotet svart visir. Jeg tenkte det ble litt overkill med en helsvart hjelm med sølvspeil. Ingen tvil om at det hjelper på selvfølelsen. Jeg føler meg litt som en gammel gubbe med klart visir og solskjermen nede. :P

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Ettermarkeds visir til hjelm (Shoei GT Air)

Legg inn av supersic »

er litt sugen på å teste ut fire orange

Svar