Øreplugger - støydemping

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Øreplugger - støydemping

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Ja de er veldig hyggelige og innstilt på å finne en løsning :)
Fikk beskjed at om det ikke funker etter 3. forsøk blir mitt det første kjøpet de må heve til mc-bruk. Vet ikke om jeg skal være litt stolt eller sur på/av mine utover ører :p
Braaaaaap

Toven

Re: Øreplugger - støydemping

Legg inn av Toven »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 11 jul 2017, 19:01 Ja de er veldig hyggelige og innstilt på å finne en løsning :)
Fikk beskjed at om det ikke funker etter 3. forsøk blir mitt det første kjøpet de må heve til mc-bruk. Vet ikke om jeg skal være litt stolt eller sur på/av mine utover ører :p
Holder du en finger på proppen når du sklier hjelmen over forresten?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Øreplugger - støydemping

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Toven skrev: 11 jul 2017, 19:20

Holder du en finger på proppen når du sklier hjelmen over forresten?
:-k ehm... :redface nei, gjør vel faktisk ikke det. Prøvde litt forsiktig av og på hjelmen en del ganger, men det er et visst punkt de bare ikke vil sitte, usikker om jeg får fingrene opp til proppen da :scratch må jo prøve det :redface
Braaaaaap

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Øreplugger - støydemping

Legg inn av 45316 »

Jeg bruker vanlige musikkpropper og de kommer ut av posisjon hvis jeg lirker hjelmen på. Hvis jeg derimot drar hjelmen kjapt på så sitter de bra.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Toven

Re: Øreplugger - støydemping

Legg inn av Toven »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 11 jul 2017, 19:40
Toven skrev: 11 jul 2017, 19:20

Holder du en finger på proppen når du sklier hjelmen over forresten?
:-k ehm... :redface nei, gjør vel faktisk ikke det. Prøvde litt forsiktig av og på hjelmen en del ganger, men det er et visst punkt de bare ikke vil sitte, usikker om jeg får fingrene opp til proppen da :scratch må jo prøve det :redface

Hehe okai.
Jeg holder alltid toppen av øret flatt til skallen sånn at øret ikke vrenger seg, og så flytter fingertuppene ned på proppen for å holde denne på plass mens hjelmen sklir over.

Hvordan vil de ikke sitte?
Sitter de dårlig i øret når du putter dem i liksom?
Eller er det at hjelmen "huker" når du drar den over?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Øreplugger - støydemping

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Mja føler det er hjelm som presser direkte på proppen og brusken rundt når jeg drar den over så proppene blir vinklet eller vridd litt feil.

Merker ihvertfall at det åpenbart lekker inn lyd rundt kantene av kanalen. De sitter som støpt(hehehe) uten hjelmen
Braaaaaap

Svar