Kjøredresser - nok en gang

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Kjøredresser - nok en gang

Legg inn av Tiger »

Driver og snuser på ny kjøredress for tiden. Jeg er ute etter noe med høy sikkerhet og samtidig slitesterkt og komfortabelt. Surfer rundt på nettet og samler opp info om det meste. Ser (og skjønner) at Rukka er noe av det beste, men her er prisen jammen meg stiv! Var innom MC Oslo og prøvde Rukka jakker og bukser, og det virker solid (men stivt og tungt). Ekspeditøren viste meg også Halvarssons Prime som jeg fant interessant. Lettere og mykere stoff, billigere. I dag tenkte jeg å dra ut på Yamaha Vinterbro og se litt på Dainese D-Explorer. Leste om den på nett, og der var det noen fiffige løsninger for bla lufting. Noen som har erfaringer med denne jakken/buksen, eller Halvarssons Prime?

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Kjøredresser - nok en gang

Legg inn av kvase »

Hei jeg kjøpte meg en Lindstrands Qurizo Sand i Februar pr dags dato så har borrelåsene på stramminger pluss ved buksebein revnet av stoffet er ikke skadet bare borrelåsene-
Lindstrands + Halvorsen + Jofama er samme eier mener jeg- også sammenkoblingen mellom bukse og jakke går om hverandres der ?
Du har jo også Scott å Klim også som kan være av bra kvalitet
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Kjøredresser - nok en gang

Legg inn av KevinmsR6 »

Dainese er veldig bra:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Hal73
Innlegg: 69
Registrert: 09 jun 2016, 22:43
Motorsykkelen din: BMW GSA 1200
Sted: Lillehammer

Re: Kjøredresser - nok en gang

Legg inn av Hal73 »

Lindstrands, Halvorsen og Jofama er jeg 99 % sikker på er samme eier. MC Huset på Nydalen (Hamar) har titt og ofte hengendes jakker og bukser med bra rabatter. Forrige gang jeg var innom hang det ei Rukka jakke str M til 50 %! Utsalgspris ble allikevel 6000,- noe jeg dessverre ikke hadde på konto der og da

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Yamaha Tenere 700 '23
(Tidligere Ducati Monster 600, BMW R1200R ´07, BMW R1200 GSA '18 og BMW R1200 GS '18)

Brukeravatar
Tiger
Innlegg: 55
Registrert: 12 jul 2015, 15:21
Motorsykkelen din: BMW 1200 GSA, Honda Dominator

Re: Kjøredresser - nok en gang

Legg inn av Tiger »

Hal73 skrev:Lindstrands, Halvorsen og Jofama er jeg 99 % sikker på er samme eier. MC Huset på Nydalen (Hamar) har titt og ofte hengendes jakker og bukser med bra rabatter. Forrige gang jeg var innom hang det ei Rukka jakke str M til 50 %! Utsalgspris ble allikevel 6000,- noe jeg dessverre ikke hadde på konto der og da

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Var og sjekket Dainese nå, lite utvalg og ikke salg. Prøvde en Ridder, bukse og jakke. Var god å ha på og virket solid. 10 000,- for begge til sammen, ikke mulighet for å prute. MC Oslo har nå 20% ut oktober på alle kjøredressene. Er fortsatt i tenkeboksen....

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Kjøredresser - nok en gang

Legg inn av Clockwork »

I 2017 skal det være sort skinnvest om du vil være hipp og happening.
Og hockeyhjelm med gittervisir.

Det skal ikke være _noe_ mer klær på enn det når du kjører. Sitter faktisk litt bedre "fast " i salen også, om du er helt bar nedentil.
slutt å tull med de der dressene, de er bare i veien og heeelt totusenogti, fåkke no kred for en sånn en .

Det skal være luftig og godt, ikke klamt og vått.

Skjerp deg nå gutt. Følg med i tiden.

Svar