Powercommander stage 5 & Autotuner

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Powercommander stage 5 & Autotuner

Legg inn av Alex-68 »

Noen som har dette? Skal ha dette på sykkelen min, og lurer på om jeg må igjennom ett setup program igjennom Pc? Det jeg vet er at jeg må lage ett hull til censor (Autotuner) som jeg lager rett ved grenrør som slutter til eksospipa (2 av sylinderne) så får Autotune best måling. Og Autotune gjør at jeg også slipper og kaste bort penger på Dynobenk. Så er det da plug & play?
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Powercommander stage 5 & Autotuner

Legg inn av Zettexx »

PC utstyret er grisedyrt.... det vil nok koste mange ganger det en tur i benk og dedikert mapping koster.

Føleren som installeres er vel A/F monitor (luft/bensin forhold).

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Powercommander stage 5 & Autotuner

Legg inn av Alex-68 »

Vel, jeg kan ta den i Dyno, koster ca 7000.-kr ink Dyno, mapping og Commander. Uten Autotune. Men, Autotune måler verdiene hele tiden, uansett forhold. Men, ulempen med Dyno, mapping uten Autotune så blir tallene i mappingen lagt inn i Commandern, betyr at det vil bli noe svinn, uten Autotune. Og Commander stage 5 med Autotune koster ca 5000.-kr om man gjør det selv, og det jeg lurer på, må man legge inn tallene uansett i mappingen? Eller, fikser Autotune elektronisk mapping, uten og legge inn noe form for tall? Er det slik at jeg kan innstalere Commander, Autotune så er den jobben gjort?
Mc Oslo Suger!

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Powercommander stage 5 & Autotuner

Legg inn av Zettexx »

Betalte 4500 for proff tuning på dyno uten snev av PC, hvitt....

Med bruk av Autotune, slik jeg har lest, så prøver den automatisk å styre mot nærmest perfekt A/F forhold bestandig, selv om ikke det nødvendigivis er det optimale.

Men, får håpe det dukker opp noen som kan dette ....jeg har aldri rørt en, bare gått rett på ecu.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Powercommander stage 5 & Autotuner

Legg inn av WikingTnT »

Jeg har pc5 med autotune og quickshifter.
Det ligger en base-map som standard og autotune ligger og sniffer for å optimalisere afr avhengig av bla moh og andre variable forhold.
Tynnere luft gir for "mye" bensin og autotune kompenserer , en annen fordel er at jeg kan bruke forskjellige mapper ift bane,transport etc.
Det er også en fordel med fjern-diagnosering via tune-ecu for så og legge inn en map så jeg har flere å velge i , samt hvis du skifter komponenter på sykkelen som påvirker afr så fikser autotune endringen slik at du slipper og dyno-kjøre på nytt.
Det er også enkelt å koble på en quickshifter rett i pc5 modulen uten å koble via coil etc.

Jeg er langt ifra noen ekspert på området og det er derfor denne passer til meg. Det er mange flere muligheter til å leke seg med mappingen ,noe jeg gjorde når jeg hadde pc3 men etter pc5 så har jeg bare rullet på og sjekket av med min mekaniker i Nürnberg via fjerndiagnose en gang i året for å sjekke at alt er i orden.

Jeg har ingen sterke meninger om hva som er best av ecu-tuning , dyno etc men dette oppsettet passer ihvertfall meg - et eksempel er 50 mil kjøring til ACR på øko-map - full rulle med race-map på bane i 3 dager og 50 mil retur med øko-map.
Fikk faktisk fjern-diagnose fra Tyskland på ACR dag 2 hvor han leste av verdiene dagen før for å legge inn en race-map han hadde erfart passet optimalt :D

Brukeravatar
Alex-68
Innlegg: 131
Registrert: 30 apr 2016, 14:37
Motorsykkelen din: Gixxer R

Re: Powercommander stage 5 & Autotuner

Legg inn av Alex-68 »

Ah, jeg må ha! :twothumbs:
Mc Oslo Suger!

Svar