Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Juicebox »

Har sett mange som gjøre de samme feilene, altfor stor i størrelsen. Ser ut som de har diare når buksa ikke sitter tight. Som ny skal skinnet sitte ganske stramt.
Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

gorbys skrev:Kan av og til være slik ja. Må opp ein størrelse somregel eg og i europeiske MC klær. Men produsentene har ikkje for vane å forandre størrelser innad i kolleksjonene sine så om du må opp en størrelse eller to i et merke må en somregel det i alle klærne deres. Fint om en kun kjøper samme merke hele tiden men. Det er jo ikke alltid sånn :-P
Ja, pleier å ta høyde for at europeiske størrelser er litt annerledes, men det er ikke alltid størrelseguidene forteller hele sannheten - og de tar uansett ikke høyde for mål på absolutt alle deler av kroppen :roll
Og er enig i at hvis man er godt kjent med et merke klarer man i regel å treffe riktig, men ønsker man prøve noe nytt eller har generelt lite erfaring av et merke er det litt vanskeligere ja :)

Kjellrf skrev: Siden jeg selv har drevet med mc-butikk i Hof (og kjenner innehaveren godt fra den gang), har endel Oslofolk alltid forundret meg litt.
Det er fryktelig langt å kjøre en time ut av Oslo (som til Hof), men helt vanlig å kjøre en time i kø rundt i Oslo... :-k

Hof MC har flyttesalg, da de flytter til Tønsberg i februar/mars. Og de har mye til en bra pris, spesielt nå De har jo holdt på i 25 år med mc-klær, på et tilsynelatende avsides, men allikevel sentralt innenfor en radius av en times kjøring.
Nå skal du ikke skjære oss alle over en kam :[-X
Jeg har ikke bil, hvilket gjør ting litt mere omstendig (i denne årstiden, vel og merke - i MC sesong kunne jeg som sagt tatt turen uten noen protester ;) ). Hadde jeg hatt bil ville avstanden ikke være noe problem. Å kjøre en time i kø rundt Oslo tror jeg derimot aldri jeg hadde klart... ville nok blitt gal hvis jeg måtte gjøre det :P
For å sammenligne litt med avstander: jeg har nevnt Göteborg som et mulig sted å finne utstyr, og det ligger sirka en times kjøretur fra Uddevalla (der har jeg tilgang til bil). Så det med å måtte kjøre litt er ikke et problem i seg :)

Nå haster det ikke akkurat med å få seg nytt utstyr, vil jo ikke kunne bruke det før sesongen starter til våren uansett. Startet tråden mere for å få råd og tips - og det har jeg absolutt mottatt, hvilket jeg er veldig takknemlig for! :D
Regner også med at mange butikker, både på nett og fysiske, vil få litt mere på lager når våren nærmer seg og de må fylle på lagrene sine for ny sesong og de nye kolleksjonene for året vil bli tilgjengelige :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

Juicebox skrev:Har sett mange som gjøre de samme feilene, altfor stor i størrelsen. Ser ut som de har diare når buksa ikke sitter tight. Som ny skal skinnet sitte ganske stramt.
Bilde
Er forsåvidt enig, men det er én ting å gå opp i størrelse selv om man klarer å få på seg størrelsen under. Det er en helt annen ting hvis man ikke klarer å få på seg buksa i det heletatt... Sier det stopp er det stopp, dessverre.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Zettexx »

Skogstrollet skrev:
Juicebox skrev:Har sett mange som gjøre de samme feilene, altfor stor i størrelsen. Ser ut som de har diare når buksa ikke sitter tight. Som ny skal skinnet sitte ganske stramt.
Bilde
Er forsåvidt enig, men det er én ting å gå opp i størrelse selv om man klarer å få på seg størrelsen under. Det er en helt annen ting hvis man ikke klarer å få på seg buksa i det heletatt... Sier det stopp er det stopp, dessverre.

Det er jo blitt en artig tråd...

Har en Lindstrands skinndress. Når jeg står og fyller bensin, ser det ikke pent ut. Og verre blir det om jeg må inn for å betale.

Men, når kroppen skal krølles nærmest i fosterstilling når jeg kjører... Så blir stretchpanelene "stretched" til maks. Da er pølseskinnet stramt og pent.

Viktig å tenke på kjørestilling.

De gamle gode varme forede skinndressene synes å være antikvariske. Da må også varme underlag iberegnes....

Det ska'kke være lett......

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

Spaghettiræser skrev: Det er jo blitt en artig tråd...

Har en Lindstrands skinndress. Når jeg står og fyller bensin, ser det ikke pent ut. Og verre blir det om jeg må inn for å betale.

Men, når kroppen skal krølles nærmest i fosterstilling når jeg kjører... Så blir stretchpanelene "stretched" til maks. Da er pølseskinnet stramt og pent.

Viktig å tenke på kjørestilling.

De gamle gode varme forede skinndressene synes å være antikvariske. Da må også varme underlag iberegnes....

Det ska'kke være lett......
Skinn pleier jo å stretche ut noe etter litt bruk, så at det sitter skikkelig tight på kroppen når det er nytt pleier å være en fordel. I grunn skal vel skinnklær føles litt for trange når de er nye, for da sitter de perfekt når de er brukte en stund. Det er jo selvfølgelig i kjørestilling klærna skal sitte som best, i oppreist stilling er det vel ikke helt uvanlig at godt brukt skinn blir litt 'slappt' noen steder...

De med å ta høyde for ekstra lager under kan vel fort lede til at dressen blir litt stor når man ikke trenger å polstre... men nå lever vi jo i et klima der man er nødt til å holde seg varm mange ganger, og bruker man kun skinndress er det vel litt begrenset med måter man kan holde varmen på.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Zettexx »

Sharkspeed, som jeg selv har god erfaring med, unntatt kundeservice.....

Her er deres eget forum for kundekontakt....

Read it and weep......https://sharkspeed.freshdesk.com/suppor ... 6000006402

:[-( :sorry :-)å =;

Men det gjelder ikke produktene....

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av JK95 »

Kan anbefale MTR i Porsgrunn, knallservice, og egen avdeling med kun dameklær. Fruen kjøpte alt der, strålende fornøyd. Mangler de størrelse bestiller de gledelig opp, samt sender om ønskelig. Virkelig en butikk slik den bør være.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

JK95 skrev:Kan anbefale MTR i Porsgrunn, knallservice, og egen avdeling med kun dameklær. Fruen kjøpte alt der, strålende fornøyd. Mangler de størrelse bestiller de gledelig opp, samt sender om ønskelig. Virkelig en butikk slik den bør være.
Det høres veldig bra ut!
Virker ikke akkurat vanlig med butikker som har ordentlige avdelinger for dameklær, så setter den opp på intresselisten for turer å ta når våren kommer :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av JK95 »

Skogstrollet skrev:
JK95 skrev:Kan anbefale MTR i Porsgrunn, knallservice, og egen avdeling med kun dameklær. Fruen kjøpte alt der, strålende fornøyd. Mangler de størrelse bestiller de gledelig opp, samt sender om ønskelig. Virkelig en butikk slik den bør være.
Det høres veldig bra ut!
Virker ikke akkurat vanlig med butikker som har ordentlige avdelinger for dameklær, så setter den opp på intresselisten for turer å ta når våren kommer :thumleft
De er det, har kun skryt å gi :thumleft Husker jeg rett har de alt av Bullfighter, samt Dainese, og noen andre småmerker :scratch

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1596
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Kjellrf »

Kan nevne at Grenlandsekspressen fra Oslo -Skien går forbi Hof MC på Sundbyfoss, hvis transport er ett problem.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

JK95 skrev: De er det, har kun skryt å gi :thumleft Husker jeg rett har de alt av Bullfighter, samt Dainese, og noen andre småmerker :scratch
Høres jo flott ut :)
Bullfighter har jeg ikke noen personlig erfaring av, men har som nevnt hørt ting som får meg å tvile litt. Finner litt forskjellig på siden dems, hvis det er denne: http://www.mtrmc.no/
Kan ikke huske å ha hørt om Artech før - noen formening om kvalité?

Kjellrf skrev:Kan nevne at Grenlandsekspressen fra Oslo -Skien går forbi Hof MC på Sundbyfoss, hvis transport er ett problem.
Vel, gjør ting litt enklere i hvert fall...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av AJ »

Aldri hørt om Artech, men jakkene som vises på MTRMC siden ser jo fine ut.
Om disse vurderes anbefaler jeg å sjekke ut den med lufteåpninger. Veldig bra å ha når det er skikkelig varmt.

Ellers ser jeg at MTR får mye skryt på Facebooksiden sin:

https://www.facebook.com/mtrmc?v=info
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av JK95 »

Ingen erfaring med Artech, men tror de er å rekne som nybegynnerklær? Fruen vurderte de, men ble Bullfighter bukse og Dainese jakke, der de tilbydde seg å få sydd til glidelåsen så de passer til hverandre.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av Skogstrollet »

AJ skrev:Aldri hørt om Artech, men jakkene som vises på MTRMC siden ser jo fine ut.
Om disse vurderes anbefaler jeg å sjekke ut den med lufteåpninger. Veldig bra å ha når det er skikkelig varmt.

Ellers ser jeg at MTR får mye skryt på Facebooksiden sin:

https://www.facebook.com/mtrmc?v=info
Ja, ser unektelig sånn ut. God service er viktig, så det er bra :)
Og ja, neste tekstildress blir noe litt bedre anpasset for sommervarme...

JK95 skrev:Ingen erfaring med Artech, men tror de er å rekne som nybegynnerklær? Fruen vurderte de, men ble Bullfighter bukse og Dainese jakke, der de tilbydde seg å få sydd til glidelåsen så de passer til hverandre.
Er ikke Bullfighter også å regne som "nybegynnerklær"? :P ;)
Uansett, jeg er mest opptatt av at det jeg ender opp med å kjøper har en god kvalité. Ønsker jo at det skal holde noen sesonger, så at jeg ikke trenger å kjøpe nytt vært år, samtidig som det skal beskytte så godt som mulig hvis noe skjer :)
Må si at jeg liker det med at de virker strekke seg litt lengre for å gjøre kundene fornøyde!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Utstyr for damer - butikker med godt utvalg?

Legg inn av AJ »

Skogstrollet skrev: Er ikke Bullfighter også å regne som "nybegynnerklær"? :P ;)
Jeg er ikke 100 % sikker, men er ganske sikker på at Bullfighter er den norske versjonen (produsert i Pakistan, som så mange andre merker?) av tyske eller østerrikske Bullson, som har holdt på en god del år, så vidt jeg vet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar