Re: Konvertering fra vanlig lys til LED lys - noen med erfaringer?
Lagt inn: 15 feb 2017, 09:02
Jeg er veldig fornøyd med cyclops.
Jeg har kjørt 2 forskjellige cyclops varianter i 93 transalpen for å få litt bedre lys da selv med osram nightbreakers og lignende ble svakt på høstmørk asfalt. Første variant jeg hadde var H4 dirt bike varianten, en tidlig 3500 lumen variant de hadde som viste seg å ha veldig dårlig separasjon mellom fjern/nærlys så den ikke blendet ned bra nok. Gikk da til innkjøp av en 3500 lumen utgave fra de med bedre fjern/nær skille. Lysfargen er passe nøytral og ikke for blå. Jeg har ikke hatt noen problemer med driften av pæra. Jeg kan ikke kjøre orginal støvmuffe bak på reflektoren og sleit litt med å få festeklipset rundt kjøleribba da eldre utgaver av pærene ikke hadde enkel twist lock av H4 festekransen. Jeg har spent rundt passende støvskille i steden. Med nye utgaver av H4 pærene deres er ikke dette lenger noe problem.
Ett par ting man må være obs på er:
Det er en kjøleribbe med vifte bak på pæra, kjøp modellspesifikk utgave hvis de har, for da er man sikker på at eventuell støvmuffe/kopp bak på reflektoren passer. Brodern har sånne i bilen for langlysene og der liker ikke det ene lyset seg når det er kaldere enn -20, men funker helt fint i temperaturer over dette. Bilen har vært igjennom EU kontroll hos naf med pærene i, og det var ingen kommentarer på lysene.
Jeg har kjørt 2 forskjellige cyclops varianter i 93 transalpen for å få litt bedre lys da selv med osram nightbreakers og lignende ble svakt på høstmørk asfalt. Første variant jeg hadde var H4 dirt bike varianten, en tidlig 3500 lumen variant de hadde som viste seg å ha veldig dårlig separasjon mellom fjern/nærlys så den ikke blendet ned bra nok. Gikk da til innkjøp av en 3500 lumen utgave fra de med bedre fjern/nær skille. Lysfargen er passe nøytral og ikke for blå. Jeg har ikke hatt noen problemer med driften av pæra. Jeg kan ikke kjøre orginal støvmuffe bak på reflektoren og sleit litt med å få festeklipset rundt kjøleribba da eldre utgaver av pærene ikke hadde enkel twist lock av H4 festekransen. Jeg har spent rundt passende støvskille i steden. Med nye utgaver av H4 pærene deres er ikke dette lenger noe problem.
Ett par ting man må være obs på er:
Det er en kjøleribbe med vifte bak på pæra, kjøp modellspesifikk utgave hvis de har, for da er man sikker på at eventuell støvmuffe/kopp bak på reflektoren passer. Brodern har sånne i bilen for langlysene og der liker ikke det ene lyset seg når det er kaldere enn -20, men funker helt fint i temperaturer over dette. Bilen har vært igjennom EU kontroll hos naf med pærene i, og det var ingen kommentarer på lysene.