Streetwear

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Streetwear

Legg inn av Stian87 »

Jeg forsøkte å finne en tråd som omhandlet dette, men fant ikke noe så da forsøker jeg å starte en selv. :redface

Jeg lurer litt på å kjøpe såkalt streetwear/casualwear. Med det mener jeg MC-kjøreklær som likner utseendemessig mer på vanlig klær, men samtidig har beskyttelsen man bør ha på MC (naturlignok uten at den tilsvarer "ordentlige" kjøreklær).

Slike plagg har flere fordeler, for det første er det rent utsenndemessig at de glir bedre inn blant vanlige klær, for det annet er at de tilsynelatende er lettere enn vanlige kjæreklær som gjør de mer ideelle for korte turer når det er varmt. I tillegg kan jeg se for meg at de er enklere å slenge på seg slik at man ihvertfall har på seg noe om man skal ta en svipptur på butikken.

Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med dette, ser at det finnes en del jeans der ute så det tipper jeg mange kjenner til. Men det er også tøysko og skinnsko som ser lettere ut, men fortsatt er høye og har beskyttelse, og så finnes det enkelte hettegensere o.l. av bommull med kevlar inni. Så har noen erfaring med de forskjellige plaggene, og det jeg lurer på:
  • Hvordan er kvaliteten?
    Er plaggene solide nok til å tåle et fall i en lit høy hastighet?
    Noen man kan anbefale der plaggene selges?
    Spesielt nysgjerrig på sko og gensere
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37828
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Streetwear

Legg inn av AJ »

https://sharkspeed.no/pCategory-1237-Streetwear

Vet ikke hvordan kvaliteten er .
På kjøreklærne fra Sharkspeed er kvaliteten tildels svært varierendem, tør jeg påstå...
Selv har jeg Sharkspeed/Alive kjøreklær som er gode og bra, men også plagg som faller igjennom så det holder.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Streetwear

Legg inn av JK95 »

XLMoto.no har vel salg på Course sine sko nå, der kan du sikkert spare noe? Forøvrig har XLMoto mye i utvalget.
Ellers kan jeg anbefale MTR, sjekk her: http://nettbutikk.mtrmc.no/index.php?ro ... ath=59_102
Har ingen erfaring med det selv, men det sier seg jo rimelig godt at det er bedre med noe slikt enn vanlige klær.

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Streetwear

Legg inn av KawaGreen »

Det er jo ikke i nærheten til en skinndress feks.
Jeg bruker selv en kevlar olabukse og hettegenser til jobb!
Tror sikkerheten er minimal iforhold til annet på markede!
Det er jo CE merka, men det finnes jo en minimumsgrense på det å.

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: Streetwear

Legg inn av KawaGreen »

Er jo egentlig en vanlig olabukse med litt kevlar over hoftene samt noen syltynne puter:)

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Streetwear

Legg inn av Zettexx »

:[-X
Har nettopp vært runden med Sharkspeed, de har fått noe mer fart på kundebehandlingen, og "fornorsket" retur rutinene. Enig med AJ på kvalitet. Jevnt over god valuta for pengene.

Har aldri hatt dype tanker om utstyrets vernefunksjon, utover normal standard. Men etter totalhavari i høst der jeg ville vært helt ødelagt med Streetwear....

Handsker og hjelm ok, resten flerret og revnet...uten en skramme, men brudd ble det nok av. Men ikke der det var ordentlig avstiving. Så nå skal det også bli integrert brynje og rygg.

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Streetwear

Legg inn av Hansien »

Casual/kafé bekledningen min er kevlarbukse med kne og hofte beskyttelse, kjørejakke i skinn med beskyttelse og kjøresko forkledd som høye convers. I tillegg har jeg på meg ryggskinne under jakka.
Jeg synes den kombinasjonen gir meg rom for nok lufting at det ikke blir ekstremt varmt å cruise rundt mellom kaféatoppene men samtidig nok beskyttelse til sitt bruk i tillegg for å ikke skli veldig ut av mengden. Men det siste er en minimal bekymring for min. Jeg vektla komfort i varmt vær mer enn hvor åpenbart det er at jeg kjører mc.

Alt i alt tilsvarende bekledning som tursettet mitt, dog foruten innenfor og mulighet for å hive noe regnklær under.

Jeg skal riktignok si at jeg stiller meg tvilende til at buksa er av slik kvalitet at den kan ta i mot like mye juling som ei "skikkelig" kjørebukse, men til sitt bruk er den uansett bedre enn en vanlig olabukse eller shorts.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar