Kjøp av ny skinndress

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av gorbys »

Kan da ikkje ha leita så voldsomt? Eg har nå Alpinestars skinndress uten pukkel. Eller tenker du på en one piece skinndress?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av Dansekris »

gorbys skrev: 14 mar 2017, 13:15 Kan da ikkje ha leita så voldsomt? Eg har nå Alpinestars skinndress uten pukkel. Eller tenker du på en one piece skinndress?
Jeg finner hvert fall ingen på de sidene som selger Alpinestars billig.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av gorbys »

Salg på fc-moto.de
https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en ... ListPrice=

Og

https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en ... ListPrice=

Siden en er fra Norge trekker en fra ytterligere 19% på kjøpsprisen og, vil sei ein kjem ganske greit ifra det eg da?

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Braaaaaap

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av Royal »


For å ikke svare deg på spørsmålene dine i det hele tatt. Så har jeg erfaring med Dainese og Spidi :knegg

Med skinndress så er det vel som mye annet at "Buy nice or buy twice" som gjelder

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Royal skrev: 30 mai 2017, 16:27


For å ikke svare deg på spørsmålene dine i det hele tatt. Så har jeg erfaring med Dainese og Spidi :knegg

Med skinndress så er det vel som mye annet at "Buy nice or buy twice" som gjelder
haha jo takk for det :roll det er et godt ordtak som setter meg tilbake noen måneder, men er vel bare å spare litt også kjøre rett på de mer kjente merkene, alpinestar/dainese.. er jo ikke så lenge til jul :scratch
Braaaaaap

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av Royal »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 30 mai 2017, 16:33
Royal skrev: 30 mai 2017, 16:27


For å ikke svare deg på spørsmålene dine i det hele tatt. Så har jeg erfaring med Dainese og Spidi :knegg

Med skinndress så er det vel som mye annet at "Buy nice or buy twice" som gjelder
haha jo takk for det :roll det er et godt ordtak som setter meg tilbake noen måneder, men er vel bare å spare litt også kjøre rett på de mer kjente merkene, alpinestar/dainese.. er jo ikke så lenge til jul :scratch
Veldig viktig at man prøver dressene før man kjøper og sørger for at man ikke kjøper dress som ikke passer etter et par uker med bruk i varme. Er noe dritt å kjøpe noe man må selge for å dra til samme sted og kjøpe "en gang til" :knegg

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

drømmer om et sett til under 5k med dress, støvler og hansker.... eller vinne i lotto.

jepp, jeg er kanskje verdens minste fan av å sende ting i retur så må nok bli fra butikk hvor det kan prøves nå dagen kommer :) Takk for tips (Y)
Braaaaaap

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av Royal »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 30 mai 2017, 16:54 drømmer om et sett til under 5k med dress, støvler og hansker.... eller vinne i lotto.

jepp, jeg er kanskje verdens minste fan av å sende ting i retur så må nok bli fra butikk hvor det kan prøves nå dagen kommer :) Takk for tips (Y)
Husk også at det er ofte forskjeller på passform på 2delt og hel skinndress da de fleste heldressene er designet for aggressiv kjørestilling, ofte i "full tuck"

2delt kan oppleves som litt mer "relaxed" i formen. Men dette kommer også ann på produsenten

Som du sier, så er kunsten og prøve til man finner noe man vil virkelig bruke pengene på. På en småfrekk street triple så er det jo på plass med skinn synes jeg :prf

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av Dansekris »

Ta deg turen opp på Mc Oslo. De har en ganske billig Oxford-dress der i svart. Tror den ligger på 3500-4000 nå.

Litt tynn, men virker ganske solid. Vurderer å kjøpe den sjæl!

Støvler skal jeg kjøpe på Biltema.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

må absolutt ha litt skinn ja, og tenker dress hovedsaklig fordi jeg har lyst til å begynne med banekjøring også :)

har skinnjakke og "retro" skinnstøvler med kevlar bukse som jeg kjørte på scrambler. Veldig komfortabelt, men er kanskje ikke frekt nok nei, buksa er ikke litt godkjent for banekjøring.

Takk for bra tips Dansekris! det skal jeg se på! Selvom jeg egentlig hater litt på mc oslo :-k men skal ikke starte mcoslo diskusjonen nå :D
Braaaaaap

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Kjøp av ny skinndress

Legg inn av Dansekris »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 30 mai 2017, 17:32
Takk for bra tips Dansekris! det skal jeg se på! Selvom jeg egentlig hater litt på mc oslo :-k men skal ikke starte mcoslo diskusjonen nå :D
Jeg gjorde i utgangspunktet også det. Men det viser seg at de faktisk er veldig billige på f.eks originalvisir fra Shoei. MYE billigere enn tyske nettbutikker.

De hadde også en del til min 14 år gamle Honda på lager den dagen jeg var innom. Om man stikker innom FØR de BMW-gutta er ferdige på jobb får man hjelp ganske fort også. Veldig hyggelige folk i butikken er det også.

Svar