Xlmoto skuffer igjen...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av KevinmsR6 »

Da sesongen nærmer seg med storm skritt tenkte jeg det var på tide og få bestilt nye dekk til sykkelen,
Valget havnet på Michelin pilot power 3 da xl moro har/hadde disse på 46% avslag i nett butikken.

I morgen er det nå gått 2 uke siden jeg bestilte og sendingen er enda bare forhåndsmeldt til posten, ikke svarer de når jeg prøver meg på kundeservice.

Hadde lignende episode forrige år med en bestilling og samme greiene da, hadde ett lite håp om forandring men ser jo at om noe har skjedd er det ikke til det positive!
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Zettexx »

XL moto er ikke egentlig en butikk, men en transaksjons service i "skyen".

Det er også Sledstore, 24MX og sikkert flere.

Varene kan være lagret hvor som helst i Europa... og sendes med tilsvarende merkelige logistikk løsninger.

Jeg handler en del der, og har lært meg til 3 ukers leveringstid. Som oftest før, men....

Kundeservice svarer meg som regel på epost innen 2 dager.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av KevinmsR6 »

Dette er jo noe de virkelig burde informert om!
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

HansBaggerød
Innlegg: 16
Registrert: 26 sep 2015, 11:03
Motorsykkelen din: Yamaha MT09
Sted: Rygge

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av HansBaggerød »

Har også tidligere lagt merke til at det kan ta tid før varene kommer på posten, men varierer fra hver gang jeg bestiller. Spesielt om man skal returnere klær pga feil størrelse. Uansett en flott nettbutikk med mye bra utvalg😄

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av KevinmsR6 »

Utvalget er ikke noe og si på:)
Men hadde nok vært mer riktig om xlmoto informerte kundene om eventuell leveringstid på sine produkter,da kan en jo vurdere selv og xlmoto slipper og svare på spørsmål om når varene kommer og hvorfor det tar sånn tid:) noen av oss har jo dårlig tid når sesongen plutselig ramler inn:)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
badkernel
Innlegg: 122
Registrert: 21 mai 2014, 00:41
Motorsykkelen din: Bmw R1200 GS (2017)
Sted: Stavanger

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av badkernel »

Min erfaring med XLMOTO er bare positiv. Kjøpt en del varer hos overnevnte og alle var levert i løpet av en uke. Samme gjelder for retur varer og, flinke å informere og levere. Anbeflales
Bmw R1200 GS (2017)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av E-strom »

Har handlet en del hos både XLmoto og MX24 - senest i går faktisk:
- bestilling lagt inn 12:21
- ferdig plukket 12:40
...og en time etterpå kom det epost med sporingsnummer som Posten-appen på mobilen plukket opp i dag tidlig :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Zettexx »

E-strom skrev: 17 mar 2017, 11:34 Har handlet en del hos både XLmoto og MX24 - senest i går faktisk:
- bestilling lagt inn 12:21
- ferdig plukket 12:40
...og en time etterpå kom det epost med sporingsnummer som Posten-appen på mobilen plukket opp i dag tidlig :thumleft

Oh Yess..... men jeg har opplevd at det tar tid å få det levert, og da ser jeg på pakken at den startet i Polen....

Har lært å leve med det. Bestiller i god tid, og har heller litt detaljer på lager... Støvler bestilt 11/2, bekreftet pakket 14/2 men ikke levert før 2/3. De kom fra Polen viste det seg. Men det vises ikke på Postens Sporing, kun når en ser pakken.

Vil ikke si det er stort problem, men det hender en blir litt utålmodig og etterlyser....

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Royal »

Jeg har handlet en gang på XLmoto og fikk produktene etter rimelig tid. Det var litt surr med at sendingen var fordelt opp på 2 pakker uten at jeg fikk varsel om det. Kundeservice var rask til å oppklare forvirringen.
Jeg ville styrt unna hvis man absolutt trenger varene så fort som mulig, men ellers så har de gunstige priser på ganske mye

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av KevinmsR6 »

Bra det er mangen som har positive erfaringer, forrige sesong bestilte jeg kjede og drev.
Etter 1 uke spurte jeg hvor det ble utav og fikk etter 3 dager beskjed om at de var gått tom for det jeg skulle ha og kunne ikke bekrefte når de hadde kjede og drev på lager igjen, avbestilte da delene og kjøpte originalt.
Nå er det dekkene som er bestilt, i nettbutikken står de som klar for opplastning av transportfirma. På posten står den som forhåndsmeldt...... kundeservice derimot svarer ikke!
Jeg er vell den prosenten som har dårlige erfaringer tenker jeg😔
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Zettexx »

Hvis du har bestilt de dekkene som er på tilbud.... så er det vel et lager langt nede i Gjøkeland som skal tømmes. Og de vil vel sende så stort parti som mulig med Tsjekkiaekspressen eller noe lignende.

Det er noe dritt å haven i tilbudsklemmen.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Snikendeugle »

litt leveringstid klarer jeg for den eneste brukbare nettbutikken i norge for MC-relatert mikkmakk.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Jompa »

Jeg har kun handlet der en gang, og det blir nok den siste.
Bestilte kjedelås og klinkeverktøy.
kjedelåsen var grei og av kurant merke, DID, men verktøyet var engangs.
Dorene til å demontere kjedet sprakk i småbiter en etter en, det samme skjedde med klinkedoren.
Fikk til slutt klinka låsen etter mye om og men, og kasta verktøyet i søpla etterpå.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av Skogstrollet »

Jeg må si at jeg aldri opplevd noen problemer med xlmoto, selv om noen leveranser og returer noen ganger kan ta litt ekstra tid.
Jeg skal legge til at jeg pleier å kjøpe ting av merker som jeg er kjent med fra før, og som det er enkelt å finne omtaler om. Selvfølgelig har også butikker et ansvar for kvaliteten på varene de selger, man burde jo kunne stole på at hva man kjøper holder mål, men det endelige ansvaret ligger på produsenten.
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Xlmoto skuffer igjen...

Legg inn av KevinmsR6 »

Da har jeg vært i kontakt med kundeservice og viser seg at posten/bring driver med ombygging i Oslo? Så derfor har det tatt tid!! Hadde det ikke da vært en ide og informere kundene sine om dette??
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Svar