Hvilken type MC-Jeans?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av LarsE »

Hei, har lyst å kjøpe litt lettere MC-klær for denne sesongen, og har da bestemt meg for skin-jakke, MC-sko, og MC-jeans. Har allerede valgt jakke og sko, men sliter litt med jeans. Føler at det er så mange forskjellige typer med lite info om forskjeller.

Fully-lined vs part-lined for eksempel. Er det så stor forskjell?
Og hva er egentlig cordura? Er Cordura + part-lined mer enn bra nok, eller burde jeg velge Fully-lined?
Og har noen tips til gode Jeans?

Takker for alle svar :D

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

med jeans snakker vi kevlar-bukser eller? Har et par selv, men husker ikke merke. Skulle gjerne hatt høyere kvalitet enn jeg selv har da :/ bestilt fra revzilla.com

Vet at det er veldig "du får hva du betaler for" og problemene kan ligge i at sømmer går opp ved en eventuell velt. Om sømmen langs benet går opp har det jo ikke særlig å si at det egentlig skulle vært kevlar der.
Braaaaaap

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 466
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av Canutus »

Noen jeans har et slags "kevlarfor" som gjerne bare er på ræven og knær, mens andre har kevlar vevet inn i stoffet.
Jeg har en bukse fra Held som er helvevd samt lommer på innsiden til støtabsorberende puter i hofte og knær. Den jeg har ser ut som en vanlig jeans, mens de har en annen modell som har litt mer detaljer bla. stretch panel øverst bak og litt formsydde knær. Skulle jeg kjøpt igjen ville jeg valg den formsydde (syns den jeg har er en tanke stiv).
http://www.mcklærbergen.no/mc-klaer-her ... k-mc-jeans

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av Nomade »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 30 apr 2017, 13:51 med jeans snakker vi kevlar-bukser eller? Har et par selv, men husker ikke merke. Skulle gjerne hatt høyere kvalitet enn jeg selv har da :/ bestilt fra revzilla.com

Vet at det er veldig "du får hva du betaler for" og problemene kan ligge i at sømmer går opp ved en eventuell velt. Om sømmen langs benet går opp har det jo ikke særlig å si at det egentlig skulle vært kevlar der.
Blir feil å kalle de "kevlar" bukser, de forskjellige produsentene har ofte egne løsninger.

Jeg kjøpte i fjor denne fra det engelske selskapet Hood Motorcycle Jeans: http://www.hoodjeans.co.uk/hood-motorcy ... ens-green/
Og det er sant som de sier på nettsiden deres du slipper unna toll til Norge. Jeg fikk først et krav om fortolling, men kontaktet de og de ordnet det.

Kvaliteten virker å være meget bra, har brukt denne buksa mye. Kanskje ikke den sprekeste fargen, men det er ikke så nøye for meg :)

Bruker feedback http://www.hoodjeans.co.uk/hood-motorcy ... -feedback/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av kjellv »

Jeg bruker denne, iXS Namib Evo. Veldig fornøyd med den. Ingen problemer å gå i den en hel arbeidsdag om jeg velger å "sykle til jobben".
ixs-namib-evo-mesh-pants-Black-1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 653
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av Nomade »

Men det der er ikke en jeans kjellv :)

Jeg har også en fra Lindstrand som jeg liker godt, hadde ingen andre rene jeans i går så den ble brukt på en tur på byen :D

http://jofama.se/mcsm/nb/produkt/wrap/#data-11877

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av LarsE »

Nomade skrev: 30 apr 2017, 14:51
AlleBrukernavnErTatt skrev: 30 apr 2017, 13:51 med jeans snakker vi kevlar-bukser eller? Har et par selv, men husker ikke merke. Skulle gjerne hatt høyere kvalitet enn jeg selv har da :/ bestilt fra revzilla.com

Vet at det er veldig "du får hva du betaler for" og problemene kan ligge i at sømmer går opp ved en eventuell velt. Om sømmen langs benet går opp har det jo ikke særlig å si at det egentlig skulle vært kevlar der.
Blir feil å kalle de "kevlar" bukser, de forskjellige produsentene har ofte egne løsninger.

Jeg kjøpte i fjor denne fra det engelske selskapet Hood Motorcycle Jeans: http://www.hoodjeans.co.uk/hood-motorcy ... ens-green/
Og det er sant som de sier på nettsiden deres du slipper unna toll til Norge. Jeg fikk først et krav om fortolling, men kontaktet de og de ordnet det.

Kvaliteten virker å være meget bra, har brukt denne buksa mye. Kanskje ikke den sprekeste fargen, men det er ikke så nøye for meg :)

Bruker feedback http://www.hoodjeans.co.uk/hood-motorcy ... -feedback/
Se på dem du! De så jo ut til å være kjempebra, ser ut som billigste fully-lined buksa du får, og i denne testen ser det ut som kvaliteten er bra selv i værste tilfelle.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hvilken type MC-Jeans?

Legg inn av LarsE »

kjellv skrev: 30 apr 2017, 15:48 Jeg bruker denne, iXS Namib Evo. Veldig fornøyd med den. Ingen problemer å gå i den en hel arbeidsdag om jeg velger å "sykle til jobben".
ixs-namib-evo-mesh-pants-Black-1.jpg
Funker nok fint den, men ser ut som de mangler lommer? Det funker nok ikke, må ha plass til tlf og lommebok, m.m. Jobber i barnehage så er best med noe som ligner vanlige bukser, og som føles litt mer som det. Og så må jeg innrømme at det er litt for forfengeligheten sin skyld også ;)

Svar