mc klær på budsjett

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av Bjerknez »

Min regndress har vertfall holdt helt tett så langt. Kjøp en skikkelig en når du først kjøper. Disse koster jo heller ikke all verden. Å bli våt på tur er ikke gøy (uten at jeg har opplevd det ennå)

Det er veldig behagelig med stoff som puster litt på de varmeste dagene.

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av LinnSurion »

Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 15:13 Min regndress har vertfall holdt helt tett så langt. Kjøp en skikkelig en når du først kjøper. Disse koster jo heller ikke all verden. Å bli våt på tur er ikke gøy (uten at jeg har opplevd det ennå)

Det er veldig behagelig med stoff som puster litt på de varmeste dagene.
Da kommer selvfølgelig spørsmålet: Hva slags regndress har du?
Broom broom

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av supersic »

Kjøp Dainese eller Alpinestars med engang så slipper du å angre på at du kjøpte all den jalladritten fra sharkbull som du garantert kommer til å gjøre.

Kjøp heller ikke dette i norske butikker hvis du ikke har lyst til å bruke masse penger da.
fc-moto.de kan trygt anbefales.
Les på størrelsekartet til hvert merke så skal det godt gjøres at du bestiller feil størrelse.
Hjelm, smaken er som baken selv sverger jeg til GT-Air

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av 45316 »

supersic skrev:Kjøp Dainese eller Alpinestars med engang så slipper du å angre på at du kjøpte all den jalladritten fra sharkbull som du garantert kommer til å gjøre.

Kjøp heller ikke dette i norske butikker hvis du ikke har lyst til å bruke masse penger da.
fc-moto.de kan trygt anbefales.
Les på størrelsekartet til hvert merke så skal det godt gjøres at du bestiller feil størrelse.
Hjelm, smaken er som baken selv sverger jeg til GT-Air
Dainese og Alpinestars kom jo veldig dårlig ut i testen som det var linket til tidligere i tråden...

EDIT:

Rotet med hvilken tråd testen lå i, den lå i en annen. Her er link til test: http://www.motorcenteret.no/userfiles/s ... er_lav.pdf

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Sist redigert av 45316 den 30 mai 2017, 15:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av supersic »

45316 skrev: 30 mai 2017, 15:52
supersic skrev:Kjøp Dainese eller Alpinestars med engang så slipper du å angre på at du kjøpte all den jalladritten fra sharkbull som du garantert kommer til å gjøre.

Kjøp heller ikke dette i norske butikker hvis du ikke har lyst til å bruke masse penger da.
fc-moto.de kan trygt anbefales.
Les på størrelsekartet til hvert merke så skal det godt gjøres at du bestiller feil størrelse.
Hjelm, smaken er som baken selv sverger jeg til GT-Air
Dainese og Alpinestars kom jo veldig dårlig ut i testen som det var linket til tidligere i tråden...


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Ja nesten litt merkelig at de som virkelig har behov for best mulig beskyttelse sverger til disse merkene og ikke en Ubernais beige allværsdress fra biltema

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av kjellv »

supersic skrev: 30 mai 2017, 15:41 Kjøp heller ikke dette i norske butikker ..
Nei støtt for all del ikke Norske butikker, hjelp til å utradere vår nettverk av MC-forhandlere slik at vi til slutt må importere alt selv, også nye sykler ](*,)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av supersic »

kjellv skrev: 30 mai 2017, 16:02
supersic skrev: 30 mai 2017, 15:41 Kjøp heller ikke dette i norske butikker ..
Nei støtt for all del ikke Norske butikker, hjelp til å utradere vår nettverk av MC-forhandlere slik at vi til slutt må importere alt selv, også nye sykler ](*,)
Skal man betale dobbel pris for en skinndress bare for at andre skal ha en jobb å gå til?
Er ikke alle som har 5-10 tusen å slenge bort.
Det er vel heller importører og butikker som må tilpasse seg.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av Geiroe »

Jeg kjøpte selvfølgelig min BMW regndress hos Speed Sandefjord. Tror ikke jeg betalte mange kronene ekstra for det. :D
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av Royal »

45316 skrev: 30 mai 2017, 15:52
supersic skrev:Kjøp Dainese eller Alpinestars med engang så slipper du å angre på at du kjøpte all den jalladritten fra sharkbull som du garantert kommer til å gjøre.

Kjøp heller ikke dette i norske butikker hvis du ikke har lyst til å bruke masse penger da.
fc-moto.de kan trygt anbefales.
Les på størrelsekartet til hvert merke så skal det godt gjøres at du bestiller feil størrelse.
Hjelm, smaken er som baken selv sverger jeg til GT-Air
Dainese og Alpinestars kom jo veldig dårlig ut i testen som det var linket til tidligere i tråden...

EDIT:

Rotet med hvilken tråd testen lå i, den lå i en annen. Her er link til test: http://www.motorcenteret.no/userfiles/s ... er_lav.pdf

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
BIKE   NR5.2008  

Er jo en stund siden dette da :P

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av 45316 »

Hehe, ja det er det. Det beste man kan gjøre er å ta og føle på produktet selv. Ikke alltid like enkelt, men man kan kanskje få et inntrykk av kvaliteten. Markedsførings har stor kraft og det er ikke alltid det stemmer med det som er reelt. Vurderte selv Dainese og Alpinestars for en tid tilbake, men endte opp med en Ixon dress,godt fornøyd med den. Ikke dermed sagt at det ikke blir noen av de forannevnte ved neste korsvei, men det får tiden vise.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av kjellv »

supersic skrev: 30 mai 2017, 16:08
kjellv skrev: 30 mai 2017, 16:02
supersic skrev: 30 mai 2017, 15:41 Kjøp heller ikke dette i norske butikker ..
Nei støtt for all del ikke Norske butikker, hjelp til å utradere vår nettverk av MC-forhandlere slik at vi til slutt må importere alt selv, også nye sykler ](*,)
Skal man betale dobbel pris for en skinndress bare for at andre skal ha en jobb å gå til?
Er ikke alle som har 5-10 tusen å slenge bort.
Det er vel heller importører og butikker som må tilpasse seg.
Nå var det vel heller ikke skinndress denne tråden handlet om. Skinndresser er det allerede mange Norske forhandlere som har gitt opp å ha på lager. Om en kunde kommer for å se på en skinndress, gjør han det oftest bare for å sjekke størrelsen slik at han vet hva han skal bestille fra en eller annen nettbutikk.
Tilpasning av markedet kalles dette, reduksjon av varelager. Det er nemlig slik tilpasningen skjer hos Norske butikker. Denne tilpasningen utvikler seg hele tiden. Det er nå bare i de store byene forhandlerne har mulighet til å tilby en stor utstilling av dyre klær og kapitalvarer. Mange av disse har sikret seg importrettigheter til kjente og populære varemerker, kanskje også startet egen nettbutikk. Men selv i de store byene sliter de med å overleve. Både i Trondheim, Bergen, Stavanger har det nylig vært konkurser. I mindre befolkede deler av landet er det nå ofte veldig langt mellom forhandlerne, og de som er igjen har ingen mulighet til å overleve som ren MC-forhandler med butikkutstilling av tilbehør og klær. Der finner du bare "brødvarer", slikt som det selges litt av uansett. Filter, oljer, billige hjelmer, litt hansker, litt klær osv. En liten utstilling med noen få 50cc scootere og noen 125cc. Kanskje en og annen tyngre sykkel som de håper på å få solgt i inneværende sesong. For de tjener ikke mer på den enn at de må gi fra seg hele fortjenesten om den blir stående i butikken til neste sesong.
Å tilpasse seg konkurransen fra de store nettbutikkene i Europa/Asia er ikke mulig på andre måter. Da må butikkene endre på vareutvalget, bytte ut kjøreklær, redusere på utvalget av spesielt tunge motorsykler og modeller det selges mindre av. De må holde varemengden nede på et veldig lavt nivå, satse på at det holder å kunne skaffe varene i løpet av 4-5 dager. De må heller fylle butikken med andre varer. Plenklippere, motorsager og snøfresere for eksempel. Sakte men sikkert forsvinner rene MC-forhandlere.
Resultatet av denne markedsutviklingen er bedrøvelig for oss motorsyklister. Mange av oss setter av et par uker ferie til langtur. Kanskje er rv17, Kystriksveien i Nordland et mål. Lofoten eller Nordkapp. Skulle du være uheldig å plutselig trenge et nytt kjede eller et bakdekk på turen kan du ikke regne med å få dette samme dagen. Antakelig ikke neste dag heller. Det er slett ikke sikkert du finner en forhandler av noe som helst merke innenfor nærmeste 50 mil en gang..
Men da er det bra man har gode nettbutikker da.. :-k

Dette er bare et :offtopic hjertesukk sett fra en liten forhandler..

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av supersic »

Ja det er kjedelig at det er slik, men noe bakdekk og kjede hadde du ikke fått på dagen før internettalderen heller.
Vi snakker ikke om å spare hundrelapper, her snakker vi om MANGE tusenvis av kroner og da blir drøyt å be folk om å støtte norske butikker

Marcuzani
Innlegg: 62
Registrert: 18 jul 2015, 09:53
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS 765

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av Marcuzani »

Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 15:06 Jeg har en tekstil dress fra Sharkspeed og en skinnbukse og jakke. Ikke noe galt med dem vertfall. Har hatt skinnbuksa og jakka i snart fire år og tekstiljakka/buksa i to år.

Men har også hørt noen som ikke er så fornøyde med klær derfra. Men er jo billig da... også kan man bytte oftere...
Ok. Tror den egner seg fint til hennes bruk. Sitter bare på i godværsdager og på kortere turer. Takk for innspill! :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av kjellv »

supersic skrev: 30 mai 2017, 18:16 Ja det er kjedelig at det er slik, men noe bakdekk og kjede hadde du ikke fått på dagen før internettalderen heller.
Vi snakker ikke om å spare hundrelapper, her snakker vi om MANGE tusenvis av kroner og da blir drøyt å be folk om å støtte norske butikker
Ja det skjønner jeg, men her var det snakk om en regndress, og det var ditt råd ..
supersic skrev: 30 mai 2017, 15:41 Kjøp heller ikke dette i norske butikker ..
..jeg reagerte på!
Men når det gjelder kjeder og dekk som jeg satte som eksempel, det har faktisk en liten butikk som vår også litt av på lager. Det er ikke mange år tilbake siden de mest brukte dekk var på eget lager hos de fleste MC-forhandlere. Kjeder, kjedeledd og kjedeskjøter var et must å ha på lager tidligere.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: mc klær på budsjett

Legg inn av supersic »

kjellv skrev: 30 mai 2017, 18:52
supersic skrev: 30 mai 2017, 18:16 Ja det er kjedelig at det er slik, men noe bakdekk og kjede hadde du ikke fått på dagen før internettalderen heller.
Vi snakker ikke om å spare hundrelapper, her snakker vi om MANGE tusenvis av kroner og da blir drøyt å be folk om å støtte norske butikker
Ja det skjønner jeg, men her var det snakk om en regndress, og det var ditt råd ..
supersic skrev: 30 mai 2017, 15:41 Kjøp heller ikke dette i norske butikker ..
..jeg reagerte på!
Men når det gjelder kjeder og dekk som jeg satte som eksempel, det har faktisk en liten butikk som vår også litt av på lager. Det er ikke mange år tilbake siden de mest brukte dekk var på eget lager hos de fleste MC-forhandlere. Kjeder, kjedeledd og kjedeskjøter var et must å ha på lager tidligere.
Ja jeg føyk kanskje litt off topic selv med den første posten min, men ja så klart regntøy som koster 1200 i Norge kjøper ikke jeg fra utlandet for en tusenlapp heller

Svar