Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 764
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Audi Mannen »

Jeg kjøpte en slik: https://www.ebay.co.uk/itm/12-POCKET-CA ... 2749.l2649

Gjør nytten sin den. Er jo bare så det holder seg på plass uten å "flyte" rundt.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 23 jun 2020, 13:58 Jeg kjøpte en slik: https://www.ebay.co.uk/itm/12-POCKET-CA ... 2749.l2649

Gjør nytten sin den. Er jo bare så det holder seg på plass uten å "flyte" rundt.
osui-0057_flag_suit_green_and_gold_1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av FreewheelBurning »

Ehehehe, tøffe karer og ikke fult så tøff kar. Eller, krever jo guts å gå med det anntrekket også?

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 764
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 23 jun 2020, 14:13
Audi Mannen skrev: 23 jun 2020, 13:58 Jeg kjøpte en slik: https://www.ebay.co.uk/itm/12-POCKET-CA ... 2749.l2649

Gjør nytten sin den. Er jo bare så det holder seg på plass uten å "flyte" rundt.
osui-0057_flag_suit_green_and_gold_1.jpg
Du var kjapp nå :lol
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 23 jun 2020, 14:19
Bjerknez skrev: 23 jun 2020, 14:13
Audi Mannen skrev: 23 jun 2020, 13:58 Jeg kjøpte en slik: https://www.ebay.co.uk/itm/12-POCKET-CA ... 2749.l2649

Gjør nytten sin den. Er jo bare så det holder seg på plass uten å "flyte" rundt.
osui-0057_flag_suit_green_and_gold_1.jpg
Du var kjapp nå :lol
Hviler ikke på laurbærene her seru :knegg

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 23 jun 2020, 13:16
Dansekris skrev: 23 jun 2020, 12:58
Bilde

Tror du misforstod litt hva jeg var på jakt etter...
Jeg kan ikke se at du spesifiserte noe sted hva du var ute etter... annet enn "rimelige tasker/vesker".
Nei, og da er det morsomt at du kjørte det sporet :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Bjerknez »

Men hva er du på jakt etter da? Skinn, stoff? Noen spesiell farge? Hvilken størrelse? Hvor skal du oppevare den hen på sykkelen?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Dansekris »

Bare en billig og intetsigende rull. Helst lang nok til å romme trekkern jeg bruker til å løsne hjulbolten. Rekker nok ikke å få noe levert fra utlandet før sommertur, så får nok improvisere denne turen.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av 45316 »


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Bjerknez »

Nå er jeg sikkert uhyre vanskelig... men jeg bare lurer..

Hvorfor skal man egentlig ha med seg verktøy til å reparere samt gjøre vedlikehold på sykkelen når man er på tur? Kan man ikke bare ringe veihjelpen da? For en ganske beskjeden egenandel blir man kjørt til nærmeste verksted hvor man kan låne verktøy etc.

Jeg skjønner hvis man skal langt ut i ingenmannsland, men man befinner seg vel som oftest på en vei?

Har jo med enkelt verktøy i bilen også som følger med hvor man kan bytte hjul mens man er på farten, men de tre gangene jeg har punktert langs veien har jeg ringt falken som plugger dekket på stedet for 500 kroner. Å dekket har jeg alle tre gangene kjørt levetiden ut med.

Dette skjedde også med motorsykkelen jeg har nå. Jeg kjørte på en spiker og så den ikke før jeg skulel vaske sykkelen når jeg kom hjem. Jeg ringte falken som kom hjem til meg og plugget dekket. Kostet meg 500 spenn. Da slapp jeg å knote med dette selv (ikke kan jeg det heller) og et verksted hadde lett tatt den doble prisen av dette for å plugge dekket, hvis dem i det hele tatt hadde gjort det.

Jeg forventer at sykkelen ikke detter fra hverandre når jeg er på tur, så derfor har jeg ikek med så mye som et skruhjern.

Dog forstår jeg det hvis man kjører en eldre sykkel, eller kanskje en veteran og man liker å skru litt selv.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 07:08 Nå er jeg sikkert.......
....
Dog forstår jeg det hvis man kjører en eldre sykkel, eller kanskje en veteran og man liker å skru litt selv.
....og dermed forståe Bjerknez det han ikke forstår....(c;
Og alt som skal sies om verktøytasker er trolig sagt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 24 jun 2020, 07:44
Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 07:08 Nå er jeg sikkert.......
....
Dog forstår jeg det hvis man kjører en eldre sykkel, eller kanskje en veteran og man liker å skru litt selv.
....og dermed forståe Bjerknez det han ikke forstår....(c;
Haha, ja, kan jo være så enkelt :lol

Men de fleste av oss liker vel neppe og ligge ute i en grøft og skru motorsykkel? Hjemme i garasjen derimot og gjerne utenfor sesong kan det jo være et fint tidsfordriv.

Det var bare et enkelt spørsmål egentlig og ikke en oppfordring til "bråk" eller annet. :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 07:48
cannon skrev: 24 jun 2020, 07:44
Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 07:08 Nå er jeg sikkert.......
....
Dog forstår jeg det hvis man kjører en eldre sykkel, eller kanskje en veteran og man liker å skru litt selv.
....og dermed forståe Bjerknez det han ikke forstår....(c;
Haha, ja, kan jo være så enkelt :lol

Men de fleste av oss liker vel neppe og ligge ute i en grøft og skru motorsykkel? Hjemme i garasjen derimot og gjerne utenfor sesong kan det jo være et fint tidsfordriv.

Det var bare et enkelt spørsmål egentlig og ikke en oppfordring til "bråk" eller annet. :)
Dette handler trolig ikke om å ligge i grøfta, men om å feste noe som har løsnet, stramme et kjede, skifte en pære, osv. Litt verktøy kan avhjelpe mange små irritasjoner, uten å måtte tilkalle veihjelp.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Bjerknez »

Joda, jeg ser jo hva man kan bruke diverse verktøy til, men sett opp mot hvor ofte det er man MÅ stramme ett kjede der og da, eller på død og liv skifte den pæren etc. så ser jeg også bakdelen med dette vedrørende og drasse med seg slikt verktøy.

Men så er det vel kanskje flere ting som kan skje med en 10 år gammel sykkel når man attpåtill bruker den i røffere terreng etc. Ikke vet jeg. Jeg kan bare ikke huske sist jeg har brukt noe verktøy i felten når det kommer til bil og motorsykkel... så lang...

Men en såkalt "leatherman" kan være kjekk og ha med seg. (uten at jeg har hatt med meg det heller). Den fikser det meste av småting. men man får selvsagt ikke løsnet hjulbolter med denne.

Uansett... var bare noe som jeg hang meg litt opp i. Ikke for noe annet. :)

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Tool roll, verktøyrull, verktøyveske, verktøyfutteral....

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 08:55 Joda, jeg ser jo hva man kan bruke diverse verktøy til, men sett opp mot hvor ofte det er man MÅ stramme ett kjede der og da, eller på død og liv skifte den pæren etc. så ser jeg også bakdelen med dette vedrørende og drasse med seg slikt verktøy.

Men så er det vel kanskje flere ting som kan skje med en 10 år gammel sykkel når man attpåtill bruker den i røffere terreng etc. Ikke vet jeg. Jeg kan bare ikke huske sist jeg har brukt noe verktøy i felten når det kommer til bil og motorsykkel... så lang...

Men en såkalt "leatherman" kan være kjekk og ha med seg. (uten at jeg har hatt med meg det heller). Den fikser det meste av småting. men man får selvsagt ikke løsnet hjulbolter med denne.

Uansett... var bare noe som jeg hang meg litt opp i. Ikke for noe annet. :)
Jeg har måtte gjøre alt du nevner. Du kjører jo knapt motorsykkel. Dessuten, ting kan skje. Selv på nye motorsykler. Fester ryker, man er uheldig å velte på bensinstasjonen og noe knekker, eller i mitt tilfelle punktering. Jeg har snakes in my dekk, så da må hjulet av felgen. Ser ikke for meg at Falck rykker ut med ny slange og hjelper meg bytte på en skogsvei et eller annet sted.

Det er ikke mye verktøy man trenger, og plassen tenker jeg ikke på. Jeg har MASSE plass om jeg vil, men det er klart det er kjekt å stappe alt ned i en liten veske.

Svar