kvalitet på kjøre utstyr? Alpinestars

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
DirtDiver
Innlegg: 55
Registrert: 03 mar 2017, 09:28
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2017

kvalitet på kjøre utstyr? Alpinestars

Legg inn av DirtDiver »

Heisann

jeg har som ny motorsyklist kjøpt meg mitt første sett med tekstil kjøreklær

jakke: Alpinestars Gunner WP
bukse: alpinestars AST-1

jeg har noen spørsmål rundt kvalitet på disse!?

det som skjedde med jakken etter dag EN var at jeg hang den opp på knaggen med den lille hempen i kragen er at den røk! greit nok! :scratch
etter ca 500 km så ble glidelåsen i jakken ødelagt og jeg måtte levere inn jakken, det går da 3! uker og jeg får ny jakke, takk Astars
det samme skjer med den nye jakken er at hempen i nakken ryker, ok!

etter 200km, så ryker hempen som inner foret henger på, kjedelig!

men nå har jaggumeg glidelåsen på den nye jakken også blitt ødelagt!

buksen raknet i skrittet etter ca 4000 km og den snille damen som solgte den til meg har sydd buksen! takk frøken :)

det som er greien er at jeg har tenkt å kjøpe meg skinn bukse og jakke og da er jeg i tvil om jeg skal kjøpe et annet merke hvis dette er den ELENDIGE kvaliteten Alpinestars leverer eller er alle kjøreklær like rævva kvalitet på!?!

noen som har erfaringer!?

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: kvalitet på kjøre utstyr? Alpinestars

Legg inn av Blaamand »

Eneste erfaringen jeg har med Alpinestars er et par MX-støvler jeg har. De fungerer utmerket og har vart lenge.

Kjenner flere med både hel og todelt skinndress fra Alpinestars. De er godt fornøyd
BRAAAAAP! :mc1

NoxRy
Innlegg: 40
Registrert: 10 apr 2016, 17:04
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
Sted: Trøndelag

Re: kvalitet på kjøre utstyr? Alpinestars

Legg inn av NoxRy »

Har ikke noe å utsette på kvaliteten til skinnklærne mine. Selv om selve "håndtaket" til glidelåsen knakk på min jakke på siste tur. Men det er vell min egen feil da jeg ikke brukte snøret som henger på for avlastning. De er jo så skjøre..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kvalitet på kjøre utstyr? Alpinestars

Legg inn av Bjerknez »

Ligg unna hanskene til Alpine Stars. Vertfall de dyre GoreTex hanskene. Har hatt to par hansker og begge haar gått opp i liminga i løpet av et drøyt år. Det ene paret løsnet innerforet på og klumpet seg, og det andre paret slapp inn vann. Å jeg kjører ikke engang veldig mye i regn.

Jeg byttet de ut med ett par hansker fra Richa og dem er mye bedre. Dem har nå holdt i snart to år og er både vanntette samt at innerforet er intakt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: kvalitet på kjøre utstyr? Alpinestars

Legg inn av cannon »

Jeg kjenner mange som kjører Astars skinndress (hel) og et par med delte dresser. Har ikke hørt noen klage på sakene, verken ved normal bruk eller ved krasj der dressene får tynt seg.
Selv har jeg slitt ut 2 par Astars støvler og 2-3 par hansker. Har også Astars ryggskinne. Alt har fungert perfekt for meg. 2 av hanskene har reddet hendene mine ved krasj, og da blir det naturligvis samme merke ved neste kjøp.

Personlig ville jeg valgt Halvarssons/Lindstrands skinn-tøy til dagligbruk. Jeg tror de har god kvalitet. Sakene ser bra ut. De kan prøves og kjøpes i butikker "overalt" og prisene er til å leve med.

Svar