Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
JoachimMC
Innlegg: 8
Registrert: 20 aug 2017, 11:49
Motorsykkelen din: Din MC her

Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av JoachimMC »

Jeg vill bare advare alle om å aldri kjøpe noe fra sharkspeed.
det begynte da jeg lette etter noe kjøre utstyr som jakker osv, da kom jeg over en side som het sharkspeed, lite visste jeg...
jeg kjøpte en jakke, et par hansker, hjelm og visir, jakken og hanskene passet ikke så de ble sendt i retur, for det første så klarte jeg å få en skrivefeil på email adressen min så alt av frakt/sendings info ble sendt til en email som ikke eksisterer, har sendt mange emailer til de for og få rettet opp i dette men til ingen nytte.
så har du problem nr2, faktura og returskjemaet er på samme ark, så fakturaen forsvant med varene e returnerte.
et par måneder senere så får jeg en faktura fra klarna som var til sharkspeed men siden alt av varer jeg beholdt ble betalt for og resten sendt i retur så var jeg sikker på at dette ble slettet.
for og gjøre dette kort så fikk jeg inkassovarsel etter den, tok kontakt med klarna for å spør hva dette var pga. de sa det var pga noe ubetalt til sharkspeed, jeg forklarte at det jeg beholdt er betalt for og resten er returnert, ho ga meg summen for det sharkspeed hadde slettet fra faktura pga returen av de varene. da var det noe som ikke stemte så jeg regnet ut hvor mye de tinga kosta, det viste seg at sharkspeed har sagt ifra til klarna elns at varene jeg returnerte kosta mindre en det de gjorde så derfor var fakturaen der som jeg ikke skjønte noe av.
etter å endelig å ha klart og få kontakt med sharkspeed så sa de det vare pga ''retur avgift'' (frakt og retur var gratis)
så nå må jeg i kontakt med klarna og fult av andre ting for å få ordnet en faktura som egentlig ikke skal eksistere... lukter svindel synes nå jeg.

sikkert mye skrivefeil her men er nok så forbannet nå... Ikke kjøp noe fra Sharkspeed.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har handlet fra Sharkspeed flere ganger, men dog i butikken dems i Trollhattan. Personalet er ikke akkurat de mest iherdige og servicen er så dar, men vet man hva man skal ha og man drar til butikken, så får man en god deal. Klærne jeg har hatt derfra har det ikke vært noe galt med.

Dem driver nok ikke med svindel, men dem har en del og lære når det kommer til kundeservice.

Merk at dem kan sende så mange inkassovarsler dem bare vil. Så lenge du er i en dialog med dem eller sendt mail, så har dem ikke lov til å dra kjøre noen inkassosak på deg. Fungerer vertfall slik i Norge.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av AJ »

Jeg gjorde mine første kjøp hos Sharkspeed da firmaet het X3mseller.
Kom tilfeldigvis over nettbutikken og likte designet på kjøreklærne deres. Dermed ble det kjøp og jeg var fornøyd med de første kjørebuksene jeg kjøpte, selv om de var i overkant klamme å ha på seg på de varmeste sommerdagene.
Gjorde så flere kjøp og erfarte at kvaliteten ble merkbart dårligere. Flere feil på sømmer og glidelåser etter kort tids bruk på jakker og bukser.

Det meste av Resque/Alive kjøreklærne mine fra Sharkspeed er havnet i søpla forlengst. Unntaket er en Resque perforert skinnjakke, tekstil D-ring belter, som faktisk er veldig gode, og en XTech tekstildress:
Jakke med mange gode designløsninger, men også noen som ikke er like fornuftige. Gode luftemuligheter, men litt for stivt tekstilstoff til at jakka blir særlig behagelig å ha på.
Ga opp jakka da selve stoffet revnet flere steder. Elendig kvalitet...
Buksa er en del bedre, men svakheten her er den svært billige løsningen med lommene til knebeskytterne, som gnisser mot bar hud og gir gnagesår. Vel og merke hvis man ikke bruker en av innerbuksene (fleece mot kulde og en glattere type mot vind og vann (?)...) som følger med, evt. eget ullundertøy.

Har forresten et par hansker fra Sharkspeed, som er fullt brukbare og virker solide.

Men jeg nok likevel gjort min siste Sharkspeed handel, men er innom og kikker på vareutvalget fra tid til annen.
Ser at de har satset stort på hjelmer og kjørestøvler i det siste og et par nye merker i tillegg til sitt eget ATA (Alive) merke.

Agrius er et av de nye merkene, som visstnok skal være utviklet i England. Men hvor Agrius hjelmene og kjørestøvlene er laget står det selvfølgelig ingenting om. Mest sannsynlig Kina, vil jeg tro...
THH hjelmer er et annet og nytt merke i Sharkspeed sortimentet. THH Helmets skal være en taiwansk produsent.
Shox og Black er et par andre nye merker som Sharkspeed har i butikken sin.
Black tror jeg er en rumensk produsent.
Shox høres kinesisk ut... ;) .

Selv har jeg aldri testet ut kjørestøvler og hjelmer fra Sharkspeed.

Og når det gjelder problemer med retur av varer møtte jeg lite velvilje en gang. Men det løste seg etter hvert. Fikk også tilbake en del av kjøpesummen på et plagg ved et tilfelle.
Ellers ingen problemer med selve kundebehandlingen hos Sharkspeed, selv om svartiden ikke har vært den beste...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

kso
Innlegg: 40
Registrert: 09 feb 2017, 17:05
Motorsykkelen din: BMW R1200GS / Honda Transalp

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av kso »

JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 13:43 etter å endelig å ha klart og få kontakt med sharkspeed så sa de det vare pga ''retur avgift'' (frakt og retur var gratis)
så nå må jeg i kontakt med klarna og fult av andre ting for å få ordnet en faktura som egentlig ikke skal eksistere... lukter svindel synes nå jeg.
Det er helt vanlig og i henhold til loven at du som kunde må betale for returen.
På Sharkspeed sine sider står at å bruke dems returseddel koster 150 kroner, du trenger ikke å bruke den ved retur.
Dem krever at du benytter dems returseddel ved reklamasjon og det er greit siden det er de som skal betale kostnadene ved reklamasjon.

Så kalle det svindel er nok å dra det litt langt.

JoachimMC
Innlegg: 8
Registrert: 20 aug 2017, 11:49
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av JoachimMC »

kso skrev: 14 mar 2018, 16:02
JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 13:43 etter å endelig å ha klart og få kontakt med sharkspeed så sa de det vare pga ''retur avgift'' (frakt og retur var gratis)
så nå må jeg i kontakt med klarna og fult av andre ting for å få ordnet en faktura som egentlig ikke skal eksistere... lukter svindel synes nå jeg.
Det er helt vanlig og i henhold til loven at du som kunde må betale for returen.
På Sharkspeed sine sider står at å bruke dems returseddel koster 150 kroner, du trenger ikke å bruke den ved retur.
Dem krever at du benytter dems returseddel ved reklamasjon og det er greit siden det er de som skal betale kostnadene ved reklamasjon.

Så kalle det svindel er nok å dra det litt langt.

når man returnerer en var så skal de jo slette den summen som varen koster fra fakturaen, ikke slette en mindre sum en det tinga kosta og så sende regning på resten.
det er det de har gjort, jeg har ikke fått noe regning for og sende ting i retur.
feks: hvis en ting koster 2000,- og du returnerer den så skal den summen fjernes fra regninga. de skal ikke bare fjerne 1500,- så sende regning på 500,- som er penger du skal ha igjen, som de vil at du skal betale de...

kso
Innlegg: 40
Registrert: 09 feb 2017, 17:05
Motorsykkelen din: BMW R1200GS / Honda Transalp

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av kso »

JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 16:15 når man returnerer en var så skal de jo slette den summen som varen koster fra fakturaen, ikke slette en mindre sum en det tinga kosta og så sende regning på resten.
det er det de har gjort, jeg har ikke fått noe regning for og sende ting i retur.
feks: hvis en ting koster 2000,- og du returnerer den så skal den summen fjernes fra regninga. de skal ikke bare fjerne 1500,- så sende regning på 500,- som er penger du skal ha igjen, som de vil at du skal betale de...
Har de trekt mer enn 150 kroner har de mest sannsynlig gjort noe de ikke har lov til.
Hvis denne returen skjedde innen for 14 dager er det angreretten som gjelder og der er det åpning for å prøve en vare for å finne ut om den passer. Og blir den da returnert i pen stand har dem ikke mulighet til å trekke fra en sum av varen.

Har det skjedd etter 14 dager behøvde dem ikke etter loven å gjøre noe så da er det opp til dems velvillighet og her opererer de med 30% avslag.

Så skjedde dette innen 14 dager etter at du mottak varen så for all det bestrid kravet og nekt å betal hele summen.
Et bestridd krav kan ikke gå til inkasso.

JoachimMC
Innlegg: 8
Registrert: 20 aug 2017, 11:49
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av JoachimMC »

kso skrev: 14 mar 2018, 16:36
JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 16:15 når man returnerer en var så skal de jo slette den summen som varen koster fra fakturaen, ikke slette en mindre sum en det tinga kosta og så sende regning på resten.
det er det de har gjort, jeg har ikke fått noe regning for og sende ting i retur.
feks: hvis en ting koster 2000,- og du returnerer den så skal den summen fjernes fra regninga. de skal ikke bare fjerne 1500,- så sende regning på 500,- som er penger du skal ha igjen, som de vil at du skal betale de...
Har de trekt mer enn 150 kroner har de mest sannsynlig gjort noe de ikke har lov til.
Hvis denne returen skjedde innen for 14 dager er det angreretten som gjelder og der er det åpning for å prøve en vare for å finne ut om den passer. Og blir den da returnert i pen stand har dem ikke mulighet til å trekke fra en sum av varen.

Har det skjedd etter 14 dager behøvde dem ikke etter loven å gjøre noe så da er det opp til dems velvillighet og her opererer de med 30% avslag.

Så skjedde dette innen 14 dager etter at du mottak varen så for all det bestrid kravet og nekt å betal hele summen.
Et bestridd krav kan ikke gå til inkasso.

varene ble sendt i retur 2 dager etter jeg fikk de så ja var innenfor 14dager.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av Stian87 »

JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 16:15
kso skrev: 14 mar 2018, 16:02
JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 13:43 etter å endelig å ha klart og få kontakt med sharkspeed så sa de det vare pga ''retur avgift'' (frakt og retur var gratis)
så nå må jeg i kontakt med klarna og fult av andre ting for å få ordnet en faktura som egentlig ikke skal eksistere... lukter svindel synes nå jeg.
Det er helt vanlig og i henhold til loven at du som kunde må betale for returen.
På Sharkspeed sine sider står at å bruke dems returseddel koster 150 kroner, du trenger ikke å bruke den ved retur.
Dem krever at du benytter dems returseddel ved reklamasjon og det er greit siden det er de som skal betale kostnadene ved reklamasjon.

Så kalle det svindel er nok å dra det litt langt.

når man returnerer en var så skal de jo slette den summen som varen koster fra fakturaen, ikke slette en mindre sum en det tinga kosta og så sende regning på resten.
det er det de har gjort, jeg har ikke fått noe regning for og sende ting i retur.
feks: hvis en ting koster 2000,- og du returnerer den så skal den summen fjernes fra regninga. de skal ikke bare fjerne 1500,- så sende regning på 500,- som er penger du skal ha igjen, som de vil at du skal betale de...
Kostet varen 2000, du returnerte den og skulle ha tilbake 1850 (varen minus returkostnad) men du fikk kun tilbake 1500 og en faktura på 500? Eller skulle du ikke ha noe tilbake og filk en faktura på utestående, i dette eksempelet kr 500?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

MortenE
Innlegg: 4
Registrert: 31 jan 2018, 18:54
Motorsykkelen din: Ducati 748
Sted: Kongsberg

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av MortenE »

Returnerte du alt i all orginalplast/emballasje? Ser de skriver på sine sider at de trekker fra noe om du ikke gjør det:

" Varen skal returneres i forseglbar forsendelse i opprinnelig innpakning. Som kunde har du rett til å åpne pakningen kostnadsfritt for å kontrollere at varen passer eller fungerer. Husk imidlertid at varen må være i den forseglbare pakningen i original stand. Alle merkeslapper, artikkelnummer og lignende skal sitte fast på varen. Returnerte varer som viser tegn på bruk, kan gi fradrag i returbeløpet eller ikke bli godkjent. Varen skal sendes tilbake i originalforpakning. Angi årsaken til returen på returinformasjonen som du vedlegger inne i pakken. Klistre returseddelen utenpå pakken og lever inn på et poststed for registrering av returen. Ved retur er det viktig at du ber om kvittering når du har levert inn pakken for retur ved poststedet. Ved retur er det kundens ansvar at fakturaen ikke forfaller. Vi anbefaler derfor at du, hvis du har bestillt mot faktura, kontakter Klarna for å få flyttet frem forfallsdatoen på fakturaen. Ved retur av ikke-godkjent retur, debiteres kunden en avgift på NOK 250,- og vi krediterer ikke beløpet fra fakturaen/betalningen. "

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av AJ »

Kommentar til MortenEs innlegg:
Greit og oversiktlig info fra Sharkspeed det der. Bl.a. om utsettelse av forfallsdato på Klarna-faktua.
Har gjort dette selv en gang i forb. med et kjøp hvor jeg ikke fikk den bestilte varen før etter en og halv måned etter at bestillingen ble lagt inn.
Fikk utsatt betalingsfristen med over en måned uten problemer og uten utsettelsesgebyr.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av Stian87 »

Synes det var ganske tydelig. Så om de har gjort noe som avviker fra dette må de gi deg et svar på hvorfor.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

JoachimMC
Innlegg: 8
Registrert: 20 aug 2017, 11:49
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ikke kjøp noe fra Sharkspeed

Legg inn av JoachimMC »

Stian87 skrev: 15 mar 2018, 07:38
JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 16:15
kso skrev: 14 mar 2018, 16:02
JoachimMC skrev: 14 mar 2018, 13:43 etter å endelig å ha klart og få kontakt med sharkspeed så sa de det vare pga ''retur avgift'' (frakt og retur var gratis)
så nå må jeg i kontakt med klarna og fult av andre ting for å få ordnet en faktura som egentlig ikke skal eksistere... lukter svindel synes nå jeg.
Det er helt vanlig og i henhold til loven at du som kunde må betale for returen.
På Sharkspeed sine sider står at å bruke dems returseddel koster 150 kroner, du trenger ikke å bruke den ved retur.
Dem krever at du benytter dems returseddel ved reklamasjon og det er greit siden det er de som skal betale kostnadene ved reklamasjon.

Så kalle det svindel er nok å dra det litt langt.

når man returnerer en var så skal de jo slette den summen som varen koster fra fakturaen, ikke slette en mindre sum en det tinga kosta og så sende regning på resten.
det er det de har gjort, jeg har ikke fått noe regning for og sende ting i retur.
feks: hvis en ting koster 2000,- og du returnerer den så skal den summen fjernes fra regninga. de skal ikke bare fjerne 1500,- så sende regning på 500,- som er penger du skal ha igjen, som de vil at du skal betale de...
Kostet varen 2000, du returnerte den og skulle ha tilbake 1850 (varen minus returkostnad) men du fikk kun tilbake 1500 og en faktura på 500? Eller skulle du ikke ha noe tilbake og filk en faktura på utestående, i dette eksempelet kr 500?

jeg fikk faktura selv om det ikke var noe igjen og betale, frakt osv var gratis, men alt er ordnet opp i nå, tok 3 dager og få tak i de på tlf.

Svar