Størrelse på klær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Størrelse på klær

Legg inn av Audi Mannen »

Trenger gode råd fra Dere som har fartstid her.
Skal kjøpe meg ei jakke og har egentlig kommet ned til valget mellom Halvassons Panzar eller Amazonas.
Men som den ferskingen jeg er så er jeg usikker på hvor mye klær som er nødvendig under disse jakkene og hvor stor forskjell det er mellom størrelsene.
Jeg fikk prøvd noen størrelser i helga på en butikk, men de hadde ikke alle og jeg må da resonere. Men det å resonere på tynt grunnlag er ikke lett.
i utgangspunktet er jeg vel kanskje en str 60. Har i alle fall det i Jofama jakka jeg har nå.

Hvor varme er disse jakkene? Jeg holder til på nordvestlandet og behovet for tøy under er absolutt til stede vil jeg tro.

Hvor "løse" er det greit at klærne blir uten at det blir mye blaffring og ubehag i vind, hvis det er noe problem og hva bruker Dere under sånn i det store og hele?



Setter pris på innspill.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Størrelse på klær

Legg inn av kgjersda »

Jeg har både Panzar og Amazonas.

Om du velger Panzar trenger du LITT ekstra plass under den. Jakken er ganske kald og inner"foret" er ikke stort å skryte av. Derimot er jakken veldig fin på de litt varmere dagene da den har mer ventilasjon.

Om du går for Amazonas så tar du den som passer. Er fornøyd med jakken og bruker den i det daglige. Den er betydelig varmere enn Panzar. Samt at ikke ytterstoffet blir så vått som Panzar. Mao, gå for Amazonas :)
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Størrelse på klær

Legg inn av kgjersda »

Obs! Det mest viktige er at BESKYTTELSEN i jakka sitter der det skal. Husk også å kjøpe en ryggskinne i jakken og prøv jakkene med denne skinnen i.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Størrelse på klær

Legg inn av Audi Mannen »

Prøvde Amazonas med ryggskinnen Halvarssons Shield L2 under da det er den jeg har og kommer til å bruke.
Butikken hadde str. 58 i hylla til 2750,-.
Det viste seg i etterkant at de har den også i 62. Jeg er 60 og er usikker på om 62 kan bli vel stort? de fant den ikke når jeg var der og fikk ikke prøvd den. Men det frister å kjøpe hvis den ikke blir alt for stor.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Størrelse på klær

Legg inn av tormodg »

Hvis du handler den på nett så har du 15 dagers angrefrist. Det kan jo være en fin måte å få testet størrelsen på.

Svar