Varmevest

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Varmevest

Legg inn av Solo-rider »

Impulskjøp.. :mk
Kjøpte varmevest hos Enklere liv på ryddesalg kr 1000 ... https://www.enklereliv.no/stay-warm-varmevest
Denne har 4400 mAh powerbank inkludert og er med 4 varmesoner. Grei pris syntes jeg. Ser at nå at det finnes flere alternativer ...

Vesten har etter å ha testet den denne uka ca 3 timers kapasitet og holder meg bra varm på mellomtrinnet . Ute temperaturen har ligget på rundt 6-8 grader og kjøring hovedsakelig på motorvei ( 110 km +) :thumleft

Så og si samme vesten selges hos Elkjøp for kr 1495. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-h ... 2-size-s-m

Denne har 4000 mAh powerbank inkludert
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Varmevest

Legg inn av AJ »

Ja, hvorfor ikke?
En slik vest høres veldig fornuftig ut.
Slike har vel vært på markedet en stund, men nå ser det ut til at både pris og kapasitet gjør man kan forsvare kjøp av slikt utstyr.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Varmevest

Legg inn av Lauri »

Solo-rider skrev: 17 okt 2018, 17:44 Impulskjøp.. :mk
Kjøpte varmevest hos Enklere liv på ryddesalg kr 1000 ... https://www.enklereliv.no/stay-warm-varmevest
Denne har 4400 mAh powerbank inkludert og er med 4 varmesoner. Grei pris syntes jeg. Ser at nå at det finnes flere alternativer ...

[...]
Grattis med lurt kjøp, den har du garantert glede av utover høsten og på tidlige vårturer.

Ettersom du skriver at det finnes alternativer, så må jeg reklamere for et mye billigere alternativ, nemlig via Biltema. Det krever imidlertid litt skredderferdigheter. Jeg kjøpte for noen år tilbake et elektrisk varmesete fra Biltema til rett over hundrelappen. Deretter tok jeg en livkort jakke fra roteskapet, sydde igjen frontstykket, åpnet sidestykket og tredde varmesetet inn. Jeg fikk tak i en billig reostatbryter (vribryter med regulerbar motstand) og dermed kunne jeg justere temp'en slik det passet meg best.

Jeg har hatt mest nytte av vesten når jeg kjører klassisk nakensykkel (ekte motorsykkelkjøring :prf ), da får jeg både vind og regn rett i fanget. Den duger også når jeg kjører buss (kåpesykkel) ettersom den kalde vinden suger seg inn i rygg og liv. Da er det godt med en lunk bak.

Her er linken til det elektriske varmesetet til kr 169,- :vs https://www.biltema.no/bil---mc/styling ... 2000020462
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: Varmevest

Legg inn av Joachim »

Siden 90-tallet har fruen og jeg brukt varmejakker koplet til sykkelen, altså uten batteri. Vi skjønner ikke at slike knapt brukes i Europa. De er fantastiske og varer "evig". Trinnløs justering av varmen. Anbefales. To ledende produsenter: warmnsafe.com og gerbing.com, begge i USA.

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Varmevest

Legg inn av mekkern »

denne synes jeg funker bra-både på mc og som fritidsplagg.

https://www.varmekle.no/Product/Details ... eteknologi
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Varmevest

Legg inn av Olav K »

Jeg foretrekker varmejakke med egne varmekabler i ermene. Det er nettopp armene som fanger luft når jeg kjører.
Jeg har hatt en Gerbing varmejakke i 4 sesonger nå, 12 volt koblet rett i sykkelen. og denne er definitivt og uten tvil det beste jeg har kjøpt av MC relatert utstyr gjennom tidene.
Godt kjøreutstyr framstår som mer og mer viktig for en positiv kjøreopplevelse.

Man kan lese mer her:
http://m.kant1.blogg.no/1444900323_gerb ... _varm.html
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Varmevest

Legg inn av FredrikE24 »

Funderer litt på varmejakke/vest til bruk i vinter. Jeg hæla -11 på det verste i vinter til og fra jobb. Det gikk.. greit..
Ladeanlegget på Jawan er liksom ikke på høyde med BMWene jeg har, som har uttak for dette originalt.. Får vurdere en batteriløsning..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varmevest

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 17 okt 2018, 21:50 Jeg foretrekker varmejakke med egne varmekabler i ermene. Det er nettopp armene som fanger luft når jeg kjører.
Jeg har hatt en Gerbing varmejakke i 4 sesonger nå, 12 volt koblet rett i sykkelen. og denne er definitivt og uten tvil det beste jeg har kjøpt av MC relatert utstyr gjennom tidene.
Godt kjøreutstyr framstår som mer og mer viktig for en positiv kjøreopplevelse.

Man kan lese mer her:
http://m.kant1.blogg.no/1444900323_gerb ... _varm.html
Jeg er nok enig med deg der. Jeg kjøpte en varmevest på XXL som fungerer ganske bra faktisk. Den er dog beregnet på jakt og knappen på btystet som styrer varmen er litt knotete designet for en motorsyklist som har flere lag med kl.r utenpå. Men den er ganske effektiv og med to batterier varer den i 8 timer på full guffe. Men den var litt kostbar. 2.500 kroner med to batterier.

Skulle jeg kjøpt noe slikt igjen så ville jeg nok gjort som OlavK her. Det er nok mye som funker, og god med nåla eller symaskinen er jeg ikke. MC klær på Biltema byr meg i mot (med noen ytterst få unntak).

Jeg merker at lysten på en skikkelig kjøredress (Klim) nærmer seg etter noen år med billigdresser fra Sharkspeed. Helt greie, men dem er ikke vanntette og eller vindtette.

Man kan nok spare penger på mye og kan man sy og brodere så kommer man nok lenger, men jeg hele tiden siden jeg solgte Klim dressen min savnet den litt. Den er svindyr, men man slipper regndress, vindtett under etc. Jeg skulle bare ønske dem solgte en som så litt mer «matcho» ut på en nakensykkel. Jeg vil ikke se ut som en globetrotter når jege er på tur. :roll

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: Varmevest

Legg inn av barske »

Bjerknez skrev: 18 okt 2018, 01:00
Olav K skrev: 17 okt 2018, 21:50 Jeg foretrekker varmejakke med egne varmekabler i ermene. Det er nettopp armene som fanger luft når jeg kjører.
Jeg har hatt en Gerbing varmejakke i 4 sesonger nå, 12 volt koblet rett i sykkelen. og denne er definitivt og uten tvil det beste jeg har kjøpt av MC relatert utstyr gjennom tidene.
Godt kjøreutstyr framstår som mer og mer viktig for en positiv kjøreopplevelse.

Man kan lese mer her:
http://m.kant1.blogg.no/1444900323_gerb ... _varm.html
Jeg er nok enig med deg der. Jeg kjøpte en varmevest på XXL som fungerer ganske bra faktisk. Den er dog beregnet på jakt og knappen på btystet som styrer varmen er litt knotete designet for en motorsyklist som har flere lag med kl.r utenpå. Men den er ganske effektiv og med to batterier varer den i 8 timer på full guffe. Men den var litt kostbar. 2.500 kroner med to batterier.

Skulle jeg kjøpt noe slikt igjen så ville jeg nok gjort som OlavK her. Det er nok mye som funker, og god med nåla eller symaskinen er jeg ikke. MC klær på Biltema byr meg i mot (med noen ytterst få unntak).

Jeg merker at lysten på en skikkelig kjøredress (Klim) nærmer seg etter noen år med billigdresser fra Sharkspeed. Helt greie, men dem er ikke vanntette og eller vindtette.

Man kan nok spare penger på mye og kan man sy og brodere så kommer man nok lenger, men jeg hele tiden siden jeg solgte Klim dressen min savnet den litt. Den er svindyr, men man slipper regndress, vindtett under etc. Jeg skulle bare ønske dem solgte en som så litt mer «matcho» ut på en nakensykkel. Jeg vil ikke se ut som en globetrotter når jege er på tur. :roll
Har selv Apex jakke og Badlands Pro bukse. Apex jakka har skinn både på albuer og skuldre. Syns dette ble en tøff kombo!

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Varmevest

Legg inn av Solo-rider »

Vurdere å avansere fra vest til varmejakke :mk
Ser at noen her har hatt 12 v jakke fra varmekle.no en stund.
https://www.varmekle.no/no/Product/Deta ... ll-12-volt
Hvordan er erfaringen deres til denne ?
Alternativ er :
https://www.norsafe.net/produkter/varme ... eprodukter
Noen med erfaring fra klær derfra ?
Noe dyrere enn fra varmekle.no , men flere forhandlere...
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Varmevest

Legg inn av Sattphalat »

Solo-rider skrev:Vurdere å avansere fra vest til varmejakke :mk
Ser at noen her har hatt 12 v jakke fra varmekle.no en stund.
https://www.varmekle.no/no/Product/Deta ... ll-12-volt
Hvordan er erfaringen deres til denne ?
Alternativ er :
https://www.norsafe.net/produkter/varme ... eprodukter
Noen med erfaring fra klær derfra ?
Noe dyrere enn fra varmekle.no , men flere forhandlere...
Kan svare deg om varmekle til våren. Jeg kjøpte jakke,bukse og sokker ! Derfra . Nå i vår.
Har bare brukt jakka foreløpig. Funker bra den . Varme på hele overkroppen. 2 innstillinger, og den varmeste innstillinga har jeg ikke hatt bruk for enda. Brant meg nesten når jeg hadde for lite klær under. Jakka er jo også laget for snøscooter kjørere som er ute i - 30.
Vanskelig å sammenligne med andre merker når en bare har prøvd ett.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Varmevest

Legg inn av Solo-rider »

Takk for svar Sattphalat :thumleft
Et par spørsmål til: Hvordan er jakka i størrelse i forhold til mcklærne du bruker ? Ser at det følger med fjernkontroll. Fungerer den greit ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Varmevest

Legg inn av bm »

For en Jul eller to siden fikk jeg en moteriktig tynn dunjakke av fruen i presang. (merkevare) Har kun brukt denne noen få ganger som tiltenkt, er ikke noen moteløve. Men i høst har jeg brukt denne under MC jakken, tetter godt i halsen og varmer godt, er tynn og er behagelig å kjøre med. Kryper tempen over 12 - 13 grader kan denne bli litt varm. Ingen strøm eller kabler...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Varmevest

Legg inn av Sattphalat »

Solo-rider skrev:Takk for svar Sattphalat :thumleft
Et par spørsmål til: Hvordan er jakka i størrelse i forhold til mcklærne du bruker ? Ser at det følger med fjernkontroll. Fungerer den greit ?
Hei
Jeg har ei jofama jakke størrelse 52. Varmekle jakka er XL.Jeg kunne fint klart meg med L . Hater trange klær:) så jeg kjøper som regel alt på overkropp XL.

Litt tidlig å komme med noen erfaringer, foreløpig har det vært for varmt.
Har nesten ikke brukt jakka. Bare en gang over fjellet i regn. Å da hadde jeg jakka på bare i korte perioder. Så den varmer godt.
Når jeg testet fjernkontrollen så funket den bra, men batteriet gikk ut med en gang tror jeg. Skal bytte batteri så får en se. Pratet med en på treffet som ga gode tilbakemeldinger på fjernkontrollen.
Jeg monterte festet på styret, men festet løsnet å snurret, så jeg tok det av igjen. Gi meg et par uker så...
Som du skjønner så er jeg en kløne til å skru, men det går seg til etterhvert som regel.



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Varmevest

Legg inn av Rha »

Jeg har både bukse og jakke, bare fulgte størrelses guiden på varmekle sin side og det ble passe. Nå er også min fjernkontroll tom for strøm, men må kjøpe meg nytt batteri og linke den opp til jakka igjen.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Svar