Side 3 av 3

Re: Nyttig eller farlig? Om nye førerassistentsystemer- og utstyr til MC og fører

Lagt inn: 19 sep 2019, 20:03
av pekle
Sjelden jeg bruker fartsholderen også, men når jeg bruker den (typisk på kjedelig motorvei når det ikke er noen praktiske alternativer) så kunne den godt vært adaptiv.

Har ellers alt mulig kommunikasjonsdill på sykkelen, men bare GPS (visuell, ikke lyd) som brukes. Liker ikke lyddistraksjon. Men "take me home" med GPS satt til "spaghetti" er gøy :) - finner mange nye småveier på den måten.

HUD i hjelmen er jeg litt usikker på - i bil er jo "skjermen" tross alt ganske langt foran øynene slik at fokusskiftet ikke blir så stort, men når det er helt inntil ansiktet blir det kanskje verre? Eller glir projiseringen naturlig inn?

Men alle kjøretekniske hjelpemidler er jeg stort sett positiv til (så lenge de ikke er så dårlig implementert at de griper inn i vanlig kjøring). Kurve-ABS/antispinn, adaptive kurvelys, adaptive fjæringsystemer osv er topp.

Re: Nyttig eller farlig? Om nye førerassistentsystemer- og utstyr til MC og fører

Lagt inn: 19 sep 2019, 20:52
av FredrikE24
Adaptiv tempomat er etter min mening fandens verk. Det gjør svimehuene i venstrefila enda mer passive.

Re: Nyttig eller farlig? Om nye førerassistentsystemer- og utstyr til MC og fører

Lagt inn: 16 jul 2020, 18:28
av AJ
Varme i motorsykkelsalen er ikke lenger så uvanlig.
Det med kjøling i rompa, derimot.. :crazy:
Ikke fullt så vanlig.
Er dette noe vi kommer til å etterspørre på våre framtidige motorsykler :scratch :

Bilde

https://advrider.com/indian-motorcycles ... oled-seat/

Re: Nyttig eller farlig? Om nye førerassistentsystemer- og utstyr til MC og fører

Lagt inn: 16 jul 2020, 19:54
av Jompa
Til $ 1100 er vel ikke avkjølt sete det optionet vi i Norge setter øverst på ønskelista, men i varmere strøk av verden kan det fort bli noe
«alle må ha»