Anbefaling låser?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 18 mar 2019, 21:24 Om man skal parkere på gata generelt så har jeg alltid anbefalt kjetting så man kan låse sykkelen fast i noe. Det tar 5 sekunder å laste opp en sykkel inn i en varebil.
Jeg har ikke noe å låse fast i.

Det tar ikke fem sekunder å skjære opp en sånn her.
Bilde

https://www.mc-utstyr.no/products/abus-granit-x-plus

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Bjerknez »

En annen løsning er: Parker alltid ved siden av sykler som er mer attraktiv enn din :knegg

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av FreewheelBurning »

Er det mye tyveri av motorsykler i Norge? Jeg vet desverre av erfaring at scooter/mopder blir veldig fort stjelt. Sikkert avhengig av hvor man er i landet såklart.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Juicebox »

Dansekris skrev: 18 mar 2019, 21:29
Juicebox skrev: 18 mar 2019, 21:24 Om man skal parkere på gata generelt så har jeg alltid anbefalt kjetting så man kan låse sykkelen fast i noe. Det tar 5 sekunder å laste opp en sykkel inn i en varebil.
Jeg har ikke noe å låse fast i.

Det tar ikke fem sekunder å skjære opp en sånn her.
Bilde

https://www.mc-utstyr.no/products/abus-granit-x-plus
Nei, det er ikke snakke om å kutte opp låsen. Som sagt, det tar 5 sekunder å LASTE opp sykkelen din inn i en varebil. Da er sykkelen din ute av syne og de kan da ta seg friheten til å bruke "5 år" på å kutte opp låsen din om de vil. Eller om de er smarte, skru av bremseskiven din... 🤷‍♂️

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Dansekris »

Juicebox skrev: 18 mar 2019, 22:34
Dansekris skrev: 18 mar 2019, 21:29
Juicebox skrev: 18 mar 2019, 21:24 Om man skal parkere på gata generelt så har jeg alltid anbefalt kjetting så man kan låse sykkelen fast i noe. Det tar 5 sekunder å laste opp en sykkel inn i en varebil.
Jeg har ikke noe å låse fast i.

Det tar ikke fem sekunder å skjære opp en sånn her.
Bilde

https://www.mc-utstyr.no/products/abus-granit-x-plus
Nei, det er ikke snakke om å kutte opp låsen. Som sagt, det tar 5 sekunder å LASTE opp sykkelen din inn i en varebil. Da er sykkelen din ute av syne og de kan da ta seg friheten til å bruke "5 år" på å kutte opp låsen din om de vil. Eller om de er smarte, skru av bremseskiven din... 🤷‍♂️
Okei, da misforstod jeg deg.

Min er heldigvis så stor at det ikke er bare bare, men to man klarer enkelt å løfte med seg en vanlig naked/racing.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Juicebox »

Hehe, om de vil så er det bare bare :p

Men sykkelen din er ikke så stor at det skal være noe problem. Sånn type sykler har sikkert motorbur og bøyler her og der som gjør det lettere å få en ordentlig grep.

Det spørs veldig på type sykkel også. Jeg vil tro rsykler, streetfighter og motard er de vanlige syklene som tiltrekker seg mest tyver.

Men, alt som gjør det vanskeligere for tyven er bra, men om de har en varebil så har alarm lite å si syns jeg da. Det beste er å låse den fast i noe! (Om man ikke har en privat garasje).

Jeg bruker abus detecto selv, og den er solid. Jeg husker å ha sett på YouTube at den er rimelig lett å bryte opp...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 18 mar 2019, 21:43 Er det mye tyveri av motorsykler i Norge? Jeg vet desverre av erfaring at scooter/mopder blir veldig fort stjelt. Sikkert avhengig av hvor man er i landet såklart.
Jeg har egentlig ikke fått et inntrykk av at problemet med mc tyveri er overhengende. Da er vel båttyveri og påhengsmotorer mer interresant virker det som da kanskje markedet er større?

En moped har jo de fleste kjennskap til. Enhver ungdom klarer å komme seg avgårde på en scooter/moped. Det er noe helt annet å sette seg på en såkalt supernaked og kjøre avgårde.Tror jeg.

Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av zarni »

Jeg bruker selv skivebremslåsen i fra Biltema, og med kasko forsikring bekymrer jeg meg ikke nevneverdig over det. Hadde jeg isåfall kun hatt ansvarsforsikring hadde jeg vurdert tykk kjettingslås bundet til et faststående objekt, f.eks betongstolpe ol.
Bjerknez skrev: 18 mar 2019, 21:33 En annen løsning er: Parker alltid ved siden av sykler som er mer attraktiv enn din :knegg
billigere tyveriforsikring får man ikke! :lol
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 18 mar 2019, 21:33 En annen løsning er: Parker alltid ved siden av sykler som er mer attraktiv enn din :knegg
Akkurat det utsagnet kunne jeg kommentert med god humor, men jeg skal la være..... :lol , du vet sikkert i hvilken retning det hadde vært. :twothumbs:
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 19 mar 2019, 14:08
Bjerknez skrev: 18 mar 2019, 21:33 En annen løsning er: Parker alltid ved siden av sykler som er mer attraktiv enn din :knegg
Akkurat det utsagnet kunne jeg kommentert med god humor, men jeg skal la være..... :lol , du vet sikkert i hvilken retning det hadde vært. :twothumbs:
Haha...ja. Men du kan gjerne parkere ved siden av min hvis du vil :knegg :P

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev:
Audi Mannen skrev: 19 mar 2019, 14:08
Bjerknez skrev: 18 mar 2019, 21:33 En annen løsning er: Parker alltid ved siden av sykler som er mer attraktiv enn din :knegg
Akkurat det utsagnet kunne jeg kommentert med god humor, men jeg skal la være..... Bilde , du vet sikkert i hvilken retning det hadde vært. :twothumbs:
Haha...ja. Men du kan gjerne parkere ved siden av min hvis du vil :knegg :P
Regner med du har forsikring så det går vel bra.......

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 19 mar 2019, 15:32
Bjerknez skrev:
Audi Mannen skrev: 19 mar 2019, 14:08
Bjerknez skrev: 18 mar 2019, 21:33 En annen løsning er: Parker alltid ved siden av sykler som er mer attraktiv enn din :knegg
Akkurat det utsagnet kunne jeg kommentert med god humor, men jeg skal la være..... Bilde , du vet sikkert i hvilken retning det hadde vært. :twothumbs:
Haha...ja. Men du kan gjerne parkere ved siden av min hvis du vil :knegg :P
Regner med du har forsikring så det går vel bra.......

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Jeg ser jeg bommet på den kommentaren min over... Men nå er dte for sent. Du vant :redface

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av Juicebox »


mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av mekkern »

hvorfor kappet han ikke bare hele huset tværs over? mye raskere og da holder den piperen kjeft... :P
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Anbefaling låser?

Legg inn av mekkern »

parkere sammen med en annen?


Eller litt kjappere..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar