Skinndress - Trang

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Danjoh
Innlegg: 6
Registrert: 26 apr 2019, 22:16
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8

Skinndress - Trang

Legg inn av Danjoh »

Hei. Mottok i dag en helt ny Dainese 2-delt skinndress i størrelse Large-52.
Har aldri hatt skinndress før og synes den virker litt trang. Utvider den seg mye? er mest over skuldre og brystkasse jeg synes den er trang.
Vurderer å bytte til Large-54 om den ikke vil "gå seg til"

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av HeHy »

De utvider seg litt, men ville nok anbefalt å bytte til 54. Er den for trang blir den bare ubehagelig å bruke.
Du kan og bytte til 56 for mer komfort om ikke du skal bruke den på bane.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Juicebox »

HeHy skrev: 26 apr 2019, 23:06 De utvider seg litt, men ville nok anbefalt å bytte til 54. Er den for trang blir den bare ubehagelig å bruke.
Du kan og bytte til 56 for mer komfort om ikke du skal bruke den på bane.
Tull, skinn skal være trangt og tettsittende. Dressen skal sitte godt! Det er derfor det er stretchy stoff der skinn ikke er viktig på dressene. Jeg blir alltid oppgitt når jeg ser folk med for store dresser, flaut rett og slett, i hvertfall når buksa er så løs at det ser ut som de har dritet på seg!

Skinnet mykner og former seg til kroppen din etterhvert.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av kgjersda »

Var akkurat i samme bås selv. Kjøpte en 52 selv som er på grensen for min vekt og størrelse. Sitter som et pølseskinn. Men med et par kilo ned og en dress som går seg til så blir det vel bra om en stund. 😂
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Danjoh
Innlegg: 6
Registrert: 26 apr 2019, 22:16
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Danjoh »

Spørsmålet er hvor mye den utvider seg, får den på og alt det der, men er over skuldre og bryst den er trangest. Buksen osv passer perfekt

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Rune75 »

Juicebox skrev: 27 apr 2019, 04:55
HeHy skrev: 26 apr 2019, 23:06 De utvider seg litt, men ville nok anbefalt å bytte til 54. Er den for trang blir den bare ubehagelig å bruke.
Du kan og bytte til 56 for mer komfort om ikke du skal bruke den på bane.
Tull, skinn skal være trangt og tettsittende. Dressen skal sitte godt! Det er derfor det er stretchy stoff der skinn ikke er viktig på dressene. Jeg blir alltid oppgitt når jeg ser folk med for store dresser, flaut rett og slett, i hvertfall når buksa er så løs at det ser ut som de har dritet på seg!

Skinnet mykner og former seg til kroppen din etterhvert.

Sterke følelser rundt dette forstår jeg.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Rune75 »

Danjoh skrev: 27 apr 2019, 09:05 Spørsmålet er hvor mye den utvider seg, får den på og alt det der, men er over skuldre og bryst den er trangest. Buksen osv passer perfekt
Hvis jakka er så trang at du ikke får full bevegelse og kontroll over sykkelen ville jeg byttet til en større. Ikke ventet på at den du har skal passe. Sikkerhet først. Er vel derfor du kjøpte dressen.

Toven

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Toven »

Hvordan passer det med ryggskinne under?
Hvis den er veldig trang uten, og du tenker å bruke ryggskinne, så kan det jo være lurt å forsøke en større størrelse.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av cannon »

Bare å prøve 54. For stor/vid dress er ikke bra. Enig med Juicebox.
En ettersittende dress gir best kjørekomfort og sikkerhet.
Må ha plass til superundertøy og ryggskinne.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1597
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av pingvin »

HeHy skrev: 26 apr 2019, 23:06 De utvider seg litt, men ville nok anbefalt å bytte til 54. Er den for trang blir den bare ubehagelig å bruke.
Du kan og bytte til 56 for mer komfort om ikke du skal bruke den på bane.
Støtter vel også litt å gå opp en størrelse, skal sitte men ikke være så trang at vanskelig å få på eller er ubehagelig og begrenset hvor mye skinn utvider seg (men blir litt mykere). Greit med pølseskinn for banekjøring men synes hakket mindre stramt for kjøring på vei. Har vært så "heldig" å kræsjteste opp til flere skinndresser, dette var dresser som passet men uten å være ubehagelig stramme, de gjorde jobben 100%. Komfort er også sikkerhet og greit å ha plass til tynn stillongs og en ulltrøye...og litt å gå på til grillsesongen.

Ville prøvd 54, om føles riktig så ta den.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av HeHy »

Juicebox skrev:
HeHy skrev: 26 apr 2019, 23:06 De utvider seg litt, men ville nok anbefalt å bytte til 54. Er den for trang blir den bare ubehagelig å bruke.
Du kan og bytte til 56 for mer komfort om ikke du skal bruke den på bane.
Tull, skinn skal være trangt og tettsittende. Dressen skal sitte godt! Det er derfor det er stretchy stoff der skinn ikke er viktig på dressene. Jeg blir alltid oppgitt når jeg ser folk med for store dresser, flaut rett og slett, i hvertfall når buksa er så løs at det ser ut som de har dritet på seg!

Skinnet mykner og former seg til kroppen din etterhvert.
Joda jeg er enig i det, men problemet her er bevegelighet. Hvis han mister bevegelighet i 52, så kan det være 54 bare såvidt er stort nok og fortsatt er rimelig trangt, da ville jeg ansett 54 for å være race fit og 56 for comfort fit.
Det er forskjell på pølseskinn og sekk. Noen liker og å ha litt ekstra plass i dressene for å kunne ta på seg en jakke eller lignende.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av cannon »

Med skinndress bør det ekstra laget på overkropp være en tekstiljakke utenpå skinndressen. Gjerne vanntett, tynn membranjakke.

Danjoh
Innlegg: 6
Registrert: 26 apr 2019, 22:16
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Danjoh »

Takk for svar. Skal teste med ryggskinne idag og om det blir for trangt så blir det å bytte i str 54 :-)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Sakkle »

Om den ikke er komfortabel i lengden blir den vel antagelig ikke brukt. Det er vel også noe å tenke på...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Skinndress - Trang

Legg inn av Geiroe »

Jeg ville ikke hatt en trang skinnjakke i varmen. Skinn strekker seg ikke på langt nær så mye du kunne ønsket, hvis den er trang. Komfort er viktigst på en jakke.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar