Scala Rider Q2.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Pollti

Scala Rider Q2.

Legg inn av Pollti »

Så er det handlet og ærlig talt, dette var ræva sett mot hva som ble opplyst pr tlf fra firmaet. Q2 er helt ubrukelig som kommunikasjon mellom 2 MC. Det er ingen FM radio del heller. Rekkevidden mellom headsetene er bare møl. Null av 10 poeng !
Så ille er det siden dette helt klart er et sett beregnet mellom sjåfør og passasjer (og knapt nok det) og er ikke i nærheten av å kunne brukes mellom 2 MC. Muligens at et hovedsett til kan gjøre dette til noe brukbart men slik som det fremstod og forståelsen av hva jeg kjøpte etter å ha snakket med selger pr tlf så er dette sorgens trille . Q2 dobbelt sett er ikke å anbefale. Igjen ,Nettbutikkene vet ikke hva de selger og villeder kundene. Møl og rett i søpplekassa for min del. Dette holder bare ikke. Også er jeg glad for at jeg ikke er ansatt i kundeservice til mandag :knegg

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av mekkern »

Men i huleste er det de har solgt deg da? Q2 er mellom sykkel/sykkel og funker bra OG har radio... du må ha fått en annen modell.. :oh
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:Men i huleste er det de har solgt deg da? Q2 er mellom sykkel/sykkel og funker bra OG har radio... :oh
Trodde jeg også... :eh
Har Scala Rider Teamset selv og dette funker bra mellom fører og passasjer.
Kvaliteten ser heller ikke ut til å være så verst...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av mekkern »

rider teamset er fint på samme sykkel men er IKKE modellen for avstand over ca 10 meter...tror firmaet har drevet villedende reklame i dette tilfellet og solgt "feil" varer... ](*,)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Pollti »

Nemlig ! De anbefalte teamsettet for da ville det være ca 500 m rekkevidde mellom 2 sykkeler og teamsettet er litt billigere enn 2 singel sett med Scala Rider og det kunne fremdeles brukes som kommunikasjon mellom fører og passasjer. Teamsettet er ikke brukelig som kommunikasjon mellom 2 sykkeler untatt når avstanden mellom de er mindre enn 12 meter.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Intruder »

Når :lol det blir elektriske MCer kan man bare rope til hverandre....
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av l-k-p »

Dette kan jeg ikke skjønne. Kjøpte i vår CARDO SCALA RIDER Q 2. Har brukt dette i hele sommer Bike to Bike, men rekkevidde kan diskuteres. Radio er dårlig, Bluetooth mobile kjempebra og fører- passasjer kjempebra.

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av rayongracer »

Jeg har Q 2 og ingen problemer sykkel til sykkel, fungerer helt supert... Bluetooth er konge også...

Fatter ikke hva som er feil?

Pollti

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Pollti »

Men dere har ikke teamsettet vil jeg tro ?

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Gizmodude »

Kommer ett nytt Cardo sett om ikke lenge, mener å huske at det skulle hete Rider G4.

De største nyhetene er utvidet rekkevidde, ca 1,5 km, Radio nå med RDS, 3 stk kan prate sammen samtidig, bedre batteritid.
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Gizmodude »

'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Pollti

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Pollti »

Og Q2 og G4 kan brukes sammen ?

JayB
Innlegg: 22
Registrert: 25 sep 2009, 14:59
Motorsykkelen din: VMAX, TDM900
Sted: Sandnes

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av JayB »

Har Scala rider Q2 både jeg, samboeren og sønnen min funger fint som f......
Rekkevidden er laaaaaang, veldig flott når vi trener på bane, så jeg kan gi tips til sønnen min via den.
Du har nok fått feil type.
Kan anbefales på det sterkeste.
Tips, der du kjøper cd-er er den billigst.
CDON.com
JayB
JayB

Pollti

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av Pollti »

Kjøper nok en Q2 til med radio. Settet jeg har nå kan brukes når Kawa Bæiben øvelseskjører og så håper jeg hovedsettet kan kommunisere med et nytt sett på litt lengre avstander enn 10 meter. Men jeg har mine tvil om det for ingen av disse 2 mottatte senderene virker å kunne sende eller motta over lengre avstand enn max 12 meter.
Har også prøvd å synke bluetooth fra Ericcson med Q2 og fikk ikke det til men det kan være at instruksjonsboka må konsulteres nærmere. Har en Black Berry også, den er mere moderne men den har jeg ikke prøvet enda å kjøre opp mot Q2.

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Scala Rider Q2.

Legg inn av mekkern »

blåtann med ericsson funker gull det...brukte det selv før de stjal hjelmen med hele stasjet..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar