Bell Race Star Flex VS Shoei GT Air 2

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Loffizz
Innlegg: 7
Registrert: 20 feb 2020, 21:48
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 - 2019 mod.

Bell Race Star Flex VS Shoei GT Air 2

Legg inn av Loffizz »

Hei!

Er det noen her som har erfaring med hjelmene Shoei Gt Air 2 og Bell Race Star Flex som kan si noe om de? Positive og negative sider.

Sikkerhet er selvfølgelig det viktigste her og begge hjelmene skal jo være høyt opp i den klassen, men må jo si Bell sin ser helt klart «kulest» ut og det er jo også et s!

Klarer ikke bestemme meg for hvem jeg havner på...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

KawaKjetil

Re: Bell Race Star Flex VS Shoei GT Air 2

Legg inn av KawaKjetil »

Har GT-Air (1). Kjøpte den i 2018, men GT-Air 2 er iflg produsent "litt" bedre på lufting. Og så kan du ha integrert kommunikasjon. Ellers er de lik.
Er meget fornøyd med den. Lydisolasjon er ekstremt bra, god sikt både sideveis og opp (fordel om du kjører sykkel med foroverlent sittestilling).
Det er en flipp under haken en kan ta av på varme dager, noe jeg gjør. Har brukt den fra null grader til opp mot 40.
Solvisiret er meget bra.
Det eneste er at den er litt dårlig på lufting i front som blåser opp mot visiret. Dette går fint når flippen under hakepartiet er tatt av. Men dette er som jeg skrev gjort en liten forbedring på siste modell.
Og så er den stabil i høye hastigheter, noe jeg har testet ut på min ZZR igjennom Tyskland et par år på rad.

Har også AGV K5 som er altfor luftig på kalde dager og en Neotec som er for dårlig utsyn ved fremoverlent sittestilling. De står og samler støv.

Svar