Polering og sånt no....

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av FredrikE24 »

Det stemmer nok det. Da jeg dreiv og polerte båt, så fikk jeg tak i det via en bekjent som kjente importøren eller noe sånt no.
Det ble en rimelig saftig rabatt.

Prøvd 3M sitt "Gelcoat finishing system" også. Fargekodede flasker etter bruk osv.
Det tok utrolig med tid. Da "medium cut +wax" ikke ble bra nok. Så måtte gå på med heavy. Så ble det faktisk kjørestriper.. Og måtte på med medium etterpå. 50-fots seilbåt i stillas, så ble noen kvadratmeter.

Meguiars sin One Step Compound har jeg mye bedre erfaring med. Holder som regel med 1-2 raske runder på skutesidene og man har show-shine med en gang.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Det finnes en drøss gode merker og hvert merke har mer eller mindre sine styrker. Kunsten er å finne det beste fra alle leire og ikke holde seg bastant til ett merke. Altså hvis man vil ha noe som fungerer best mulig til alt.

Men man kan vel ikke legge skjul på at kanskje Meguiars har det bredeste utvalget som også er javnt over bra. Men det finnes også dårlige produkter i mine øyne hos dem. Med dårlig så mener jeg egentlig ikke dårlig, men at andre har bedre produkter.

Jeg føler jeg har testet det meste og sitter vel igjen med en oppfatning av det meste av det jeg har brukt/testet. En ting er vertfall sikkert. Høy pris er IKKE synonymt med prisen bestandig.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av oivindg »

Ett sted jeg syntes høy pris kunne forsvares var de rimeligste Swissvax-voksene. Jeg har brukt Blau-Weiss på bil i mange år. Den pleide å koste rundt tusenlappen for 200ml. Høy literpris, men den er utrolig drøy og veldig lett å jobbe med. Du kan godt påføre voks på hele bilen uten at du får problemer med å buffe den av igjen. Om du tar en kaffe med en kamerat og ser en etappe i Tour de France før du buffer, så går det også fint. Nå koster den 17-1800, så det begynner å bli veldig drøyt. Mange sverger til Swissvax Shield, men den synes jeg er litt tyngre å jobbe med.
Jeg har også brukt Soft99 Fusso, den er mye rimeligere enn Swissvax, men har en utrolig fin glans og varighet. Dog har jeg hatt noen problemer med "kladding" som har gjort at den ikke har blitt min favoritt.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 31 mar 2020, 14:04 Ett sted jeg syntes høy pris kunne forsvares var de rimeligste Swissvax-voksene. Jeg har brukt Blau-Weiss på bil i mange år. Den pleide å koste rundt tusenlappen for 200ml. Høy literpris, men den er utrolig drøy og veldig lett å jobbe med. Du kan godt påføre voks på hele bilen uten at du får problemer med å buffe den av igjen. Om du tar en kaffe med en kamerat og ser en etappe i Tour de France før du buffer, så går det også fint. Nå koster den 17-1800, så det begynner å bli veldig drøyt. Mange sverger til Swissvax Shield, men den synes jeg er litt tyngre å jobbe med.
Jeg har også brukt Soft99 Fusso, den er mye rimeligere enn Swissvax, men har en utrolig fin glans og varighet. Dog har jeg hatt noen problemer med "kladding" som har gjort at den ikke har blitt min favoritt.
Dette kan ligge an til å bli tidenes diskusjon, men jeg er både enig og uenig med deg. Swissvax voksene er veldig gode, men ikke i forhold til pris. Det finnes bøtter og hav av andre vokser som er like lette og legge samt buffe. Soft99 er kanskje ikke en av dem, men allikevel er den 10 ganger bedre enn det klinet fra Skillpaddeserien. :)

Jeg har selv Shield. En fantastisk voks, men den presterer ikke noe bedre enn feks. Collinite 845. Men den lukter langt bedre derimot. Man får nesten lyst til å spise den. :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Hm ....

Ikke lett å få kjøpt en sånn maskin altså.... :[-(
Har kontaktet to forskjellige som skal selge en Rupes Mille 900.
Den ene er brukt kun 1 gang, på 1 bil. Som ny. Ber om 5 lapper, men kjøpt i juni 2018, så da er jo garantitiden snart ute.
Han andre kjøpte maskinen i et Kit da den ble introdusert i 2017, men har aldri brukt den. Ingen garantitid igjen med andre ord, og skulle ha 6 lapper.
Jernia på Skillebekk har et bra tilbud på en Flex XFE 7-15 150, men ikke mulig å få kontakt med de.

Skakke værra enkelt..... :scratch

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Ta kontakt med Bilnerden.no, Scandicshine.no etc. :)

Hils fra Bjerknez og be pent om rabatt :)

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av overlay »

TGR skrev: 31 mar 2020, 14:58 Hm ....

Ikke lett å få kjøpt en sånn maskin altså.... :[-(
Har kontaktet to forskjellige som skal selge en Rupes Mille 900.
Den ene er brukt kun 1 gang, på 1 bil. Som ny. Ber om 5 lapper, men kjøpt i juni 2018, så da er jo garantitiden snart ute.
Han andre kjøpte maskinen i et Kit da den ble introdusert i 2017, men har aldri brukt den. Ingen garantitid igjen med andre ord, og skulle ha 6 lapper.
Jernia på Skillebekk har et bra tilbud på en Flex XFE 7-15 150, men ikke mulig å få kontakt med de.

Skakke værra enkelt..... :scratch
Du har fortsatt reklamasjon forutsatt at første eier ikke var firma

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

overlay skrev: 31 mar 2020, 15:05
TGR skrev: 31 mar 2020, 14:58 Hm ....

Ikke lett å få kjøpt en sånn maskin altså.... :[-(
Har kontaktet to forskjellige som skal selge en Rupes Mille 900.
Den ene er brukt kun 1 gang, på 1 bil. Som ny. Ber om 5 lapper, men kjøpt i juni 2018, så da er jo garantitiden snart ute.
Han andre kjøpte maskinen i et Kit da den ble introdusert i 2017, men har aldri brukt den. Ingen garantitid igjen med andre ord, og skulle ha 6 lapper.
Jernia på Skillebekk har et bra tilbud på en Flex XFE 7-15 150, men ikke mulig å få kontakt med de.

Skakke værra enkelt..... :scratch
Du har fortsatt reklamasjon forutsatt at første eier ikke var firma
Sjansen er dog relativt stor for at første person var et firma og drev enkeltpersonforetak vedrørende bilpleie. Det er ikke veldig mange vanlige folk i gata som kjøper slike dyre maskiner. Så jeg vil si 50/50 sjanse.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av oivindg »

Bjerknez skrev: 31 mar 2020, 14:56 Jeg har selv Shield. En fantastisk voks, men den presterer ikke noe bedre enn feks. Collinite 845. Men den lukter langt bedre derimot. Man får nesten lyst til å spise den. :)
Jeg har prøvd å spise Blau-Weiss. Det var ikke noe godt.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

oivindg skrev: 31 mar 2020, 15:40
Bjerknez skrev: 31 mar 2020, 14:56 Jeg har selv Shield. En fantastisk voks, men den presterer ikke noe bedre enn feks. Collinite 845. Men den lukter langt bedre derimot. Man får nesten lyst til å spise den. :)
Jeg har prøvd å spise Blau-Weiss. Det var ikke noe godt.
Var sikkert noe galt med din da. Min smakte utsøkt :lol

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Ok. Dere som har peil...
Er dette godkjent kjøp?

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.htm ... =172831749

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av Bjerknez »

Etter et kjapt søk virker dette som en veldig god pris. Ellers så vet jeg ikke noe detaljer om maskinen, men det sies i at dette er storebroren til den jeg hadde og stemmer det så sier jeg løp og kjøp :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av TGR »

Denne har jo fri rotasjon, ikke som 3401, om det var den du siktet til.
Men, det betyr vel bare at jeg i verste fall bruker litt lenger tid på enkelte vanskelige partier, og som bonus så slipper jeg å lage noen brennmerker noe sted :crazy:
Jeg tror dette blir bra. Det skrives at på Flex kan man bruke hva som helst av pads, pluss at det er den billigste jeg kunne få tak i, når man skal velge blant disse kvalitetsmerkene :twothumbs:

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av oivindg »

TGR skrev: 31 mar 2020, 16:09 Denne har jo fri rotasjon, ikke som 3401, om det var den du siktet til.
Men, det betyr vel bare at jeg i verste fall bruker litt lenger tid på enkelte vanskelige partier, og som bonus så slipper jeg å lage noen brennmerker noe sted :crazy:
Jeg tror dette blir bra. Det skrives at på Flex kan man bruke hva som helst av pads, pluss at det er den billigste jeg kunne få tak i, når man skal velge blant disse kvalitetsmerkene :twothumbs:
Tror den er bra. I verste fall tipper jeg du får solgt den videre uten å tape mye penger.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Polering og sånt no....

Legg inn av simpson »

Flex er jo ett premium merke.
Prisen er det ikke noe si på.
Samt at den er idiotsikker når det gjelder å unngå skader på lakk, du kan ikke gjøre feil med denne maskinen.
Tror ikke du gjør feil med å kjøpe den.
Men husk å kjøpe padder, mange padder samt ett hav av mikrofiber kluter....

Svar