Styreforhøyer noe å si for svingegenskaper?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Styreforhøyer noe å si for svingegenskaper?

Legg inn av BC45 »

Jeg vurderer denne styreforhøyeren som øker høyden på styret med 30 mm og samtidig trekker styret 21 mm bakover. Vil det ha noe å si for svingegenskapene når styret trekkes bakover og ikke lenger er rett over gaflene? Vil sykkelen kunne bli mer tungstyrt?

https://voigt-mt.de/Handlebar-riser-wit ... W-F-900-XR

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: Styreforhøyer noe å si for svingegenskaper?

Legg inn av space-ace »

Kan ikke tenke meg at dette gjør noe. Dette vil ikke endre trigonometrien på sykkelen. Eneste at det blir minimalt mindre vekt på framdekket.

Men sikker på at dette gjør sittestillingen mye bedre? Jeg tenker da litt på vindfang i høy hastighet

Jeg monterte nye håndtak på min ducati 748, fra helibars. Disse gir litt løft og er bredere enn de originale. Storfornøyd

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Styreforhøyer noe å si for svingegenskaper?

Legg inn av BC45 »

Jeg kunne tenke meg å slippe å sitte lett foroverbøyd, slik jeg må gjøre i dag. Kjenner jeg blir stiv i hofter og knær. Har forsøkt å sette meg mer oppreist og vindfanget blir faktisk mindre når jeg får hodet og overkroppen lenger bakover. Når jeg sitter helt oppreist så har jeg strake armer på styret og det funker dårlig :D Helibars har mye fint, men har ikke kommet noe til sykkelen min ennå.

Svar