Mobilholder

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Mobilholder

Legg inn av oivindg »

KåreDump skrev: 26 apr 2021, 13:12
kjellv skrev: 25 apr 2021, 16:43 Om man forulykker et sted man ikke med sikkerhet kan fortelle nøyaktig hvor man er.....
<flisespikking>
Om du forulykker så må du nok ha "Åndenes Makt-appen" om du skal klare å fortelle hvor du er... :D
</flisespikking>
Bokmålsordboka sier omkommet, hardt skadet eller havarert.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Mobilholder

Legg inn av Subsea79 »

Olav K skrev: 26 apr 2021, 13:22
Subsea79 skrev: 26 apr 2021, 08:39 Beklager om jeg kupper tråd.

Sikkert lurt og ha 113-appen på telefonen ja.

Selv så har jeg denne SOS funksjonen på sykkelen min, som registrerer en ulykke og tilkaller hjelp.
Føler litt sånn "funker dette da mon tro" i forbindelse med dette. Noen som har hørt om noen som har måttet bruke denne funksjonen?
Jeg har tryna en hel del med GS og GSA som har denne funksjonen, og etter første gang, så lærer man seg at man må kansellere nødanropet fra sykkelen.

Hvis ikke begynner det å snakke en vennlig og rolig stemme i andre enden, som spør gjentatte ganger om du er ok, om du er HELT sikker på at du er ok, om andre i reisefølget er skadet, om sykkelen er ok, osv.

Om du ikke svarer, eller bekrefter behov for hjelp, begynner ting å skje, og hjelp kommer, til og med i overkant mye hjelp noen ganger.

En bekjent skadet seg i Italia, og bekreftet behov for hjelp via BMW sin nødsentral, noe som resulterte i ambulanse, tre politibiler og en brannbil. Han hadde "bare" tatt et kragebein og greide ikke å betjene sykkelen, så da dukket det opp en bergingsbil også, etterhvert.

Dette er jo noe som biler har hatt i flere år, så det funker veldig bra. :prf

Hei.
Høres jo bra ut dette.
Viktigste er jo at noen tar action om man er på tur aleine :twothumbs:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Mobilholder

Legg inn av rolf-arne »

VindR skrev: 15 des 2020, 09:59 Du ligger i grøfta og klarer ikke flytte på deg. Kanskje du er skadet, kanskje du har sykkelen over deg. Den eneste muligheten til å få hjelp i rimelig tid, er å ringe etter hjelp. Men vent! Mobilen var montert på sykkelen, og ligger nå 30 meter i skogen, i en busk på den andre siden av veien. På godt norsk: Du er fu*ked fram til noen tilfeldigvis kjører forbi. Min har fast plass i venstre brystlomme på jakka :)
Min versjon er at nett brettet er på tanken og telefon er i jakken - tvillingkort osv. Nettbrett er for meg en nødvendighet fordi øyan mine er avhengige av briller - og da blir mobil litt smått.

Ellers så leita jeg etter holder i det vide og det brede og kjøpte noen også - tenkte også mye på GPS - men har nå etter et par langtura og 3 år i salen funnet at løsningen er som jeg trenger den -

Bruker telefonens Googlemaps - når jeg har kjørt på måfå og vil tilbake til kjent terreng eller skal av på en spesiell avkjørsel. Ellers ligger den der og loggfører turen og prater til meg om kommende problemer i veien foran meg - trenger bare stemmen i øret.

nett brettet - der har jeg kart og video oppe - hendig når jeg stopper for å se på mine veivalg - ja jeg STOPPER - når jeg skal gjøre slikt ; typisk er som da jeg utforska Nord-Irland - tar kursen ut av campen og kjører til man kommer til eksempelvis kysten - tar eksempelvis av til venstre og stopper etter ei stund for å se litt på hvilke muligheter som ligger der (man viste jo ikke om man kjørt øst eller vest , når kysten nærma seg - det kom jo an på været) . Når man så hadde friska opp hukommelsen - så la man i vei 3-4 timers utforskning gir trang til litt mat og da ble det en ny stopp for å sjekke , 1. hvor man var , 2 hvor kunne det passe å spise/raste og hvordan ville dette passe med å være hjemme om 6 timer eller så..

Som man skjønner så kjører jeg etter en plan - #mot det "beste" været# og bruker stort sett GPS funksjonen til å komme meg hjem.

Og har nå slått fra meg å bruke penger på GPS..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Leoparden
Innlegg: 47
Registrert: 21 jul 2020, 00:11
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 900 GT Pro (21)

Re: Mobilholder

Legg inn av Leoparden »

Hei, har det nettbrettet du benytter "eget nett" altså tvilling SIM kort etc, eller får den nettet fra telefonen (som vel også burde kunne fungere)? Og når du har den på tanken, har du den i en slik plastlomme oppå tankbag eller liknende? Hvis så, kan du "taste" gjennom slike plastlommer?

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Mobilholder

Legg inn av rolf-arne »

Leoparden skrev:Hei, har det nettbrettet du benytter "eget nett" altså tvilling SIM kort etc, eller får den nettet fra telefonen (som vel også burde kunne fungere)? Og når du har den på tanken, har du den i en slik plastlomme oppå tankbag eller liknende? Hvis så, kan du "taste" gjennom slike plastlommer?
Eget nett, kan taste gjennom plasten...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Mobilholder

Legg inn av Solo-rider »

kgjersda skrev: 10 apr 2020, 21:50 Om du har vanntett mobil så kan jeg varmt anbefale quadlock og et deksel fra de.
Quadlock kommer som jeg ser med nette bokser og med RAM ball fester. Tar ikke stor plass. men koster endel ( Som alt annet av utstyr til mc)

https://www.quadlockcase.eu/cart
1" Ball Adaptor Motorcycle Kit - All Galaxy Devices
Galaxy S20 FE Case
Weather Resistant Poncho

Finnes det andre steder / lokalt som forhandler Quadlock ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Mobilholder

Legg inn av Solo-rider »

Bilde
Solo-rider skrev: 01 jul 2021, 23:39
kgjersda skrev: 10 apr 2020, 21:50 Om du har vanntett mobil så kan jeg varmt anbefale quadlock og et deksel fra de.
Quadlock kommer som jeg ser med nette bokser og med RAM ball fester. Tar ikke stor plass. men koster endel ( Som alt annet av utstyr til mc)

https://www.quadlockcase.eu/cart
1" Ball Adaptor Motorcycle Kit - All Galaxy Devices
Galaxy S20 FE Case
Weather Resistant Poncho

Da var Quad lock utstyret kommet etter 14 dagers ventetid

Her er selve festet på RAM kula over speedometeret.
Bilde[/img]

Og her med Quad lock boksen + regndeksel på feste ( uten mobil)
Bilde[/img]

Så får jeg se om mobilen erstatter min gamle TomTom Gps på tur.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

uphillbattle
Innlegg: 23
Registrert: 22 jun 2021, 15:37
Motorsykkelen din: 2018 Honda CB500F

Re: Mobilholder

Legg inn av uphillbattle »

Solo-rider skrev: 16 jul 2021, 19:12 Da var Quad lock utstyret kommet etter 14 dagers ventetid
Hvordan er det med importen av Quad Lock? Ordner de med merverdiavgiften, eller får du mva-avgiftsregning av Posten/DHL/FedEx (eller hvem som nå håndterer forsendelsen) etterpå?

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Mobilholder

Legg inn av Roargutten »

Jeg endte opp med å bestille meg quadlock med trådløs lading. Har kjøpt dedikert mobil som skal være fastmontert på motorsykkelen med tvillingsim.
Har også kjøpt Carpe Iter controller for å kunne styre mobilen mens jeg kjører.
Kan da zoome og bevege meg i kartet, svare samtaler osv.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Mobilholder

Legg inn av Solo-rider »

uphillbattle skrev: 13 aug 2021, 14:17
Solo-rider skrev: 16 jul 2021, 19:12 Da var Quad lock utstyret kommet etter 14 dagers ventetid
Hvordan er det med importen av Quad Lock? Ordner de med merverdiavgiften, eller får du mva-avgiftsregning av Posten/DHL/FedEx (eller hvem som nå håndterer forsendelsen) etterpå?
Quad Lock sendte som brev med Royal Mail International Tracked.
Så via pakkesporingen at den var innom for toll. Men jeg har ennå ikke fått noe krav om MVA. :mk
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

uphillbattle
Innlegg: 23
Registrert: 22 jun 2021, 15:37
Motorsykkelen din: 2018 Honda CB500F

Re: Mobilholder

Legg inn av uphillbattle »

Til informasjon:
Jeg fikk svar fra Quad Lock i helgen at de betaler norsk mva, men at de har hatt tekniske problemer med å få dette frem på proformafakturaen som følger forsendelsen. Noen kunder har derfor måttet betalt norsk mva ved import. Quad Lock sier at dersom jeg (eller noen) opplever dette, skal man sende mva-fakturaen til Quad Lock, så vil de refundere beløpet.

pasch
Innlegg: 9
Registrert: 15 jun 2019, 22:19
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1050 XT

Re: Mobilholder

Legg inn av pasch »

Jeg har kjørt med denne https://beeline.co/pages/beeline-moto en stund nå og enklere blir det ikke.
Telefon i lomma, enkelt å sette opp ruter i egen app. Var litt skeptisk til om det var nok info, noe det er.
Det eneste er hvis det er mange ramper i tunneler, ingen fotoboks varsling eller køvarsling men det skal komme i en ny oppdatering. (kanskje)
Jeg ble lei av å montere telefon på sykkelen, noe denne løste veldig enkelt. Batteritid er enestående og tapper ikke telefon like fort.
Tracker alle turene, kobler seg fort opp og kun ett trykk på GO. Kjøpte min her https://www.bullfighter.no/intercom-til ... allic-graa

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Mobilholder

Legg inn av haakeik »

Jeg har denne låsbare mobilholderen fra Holder4bikers.eu. Solid og passe billig. I tillegg har jeg CI Control fra Carpe Iter og bruker Locus Map som navigasjon. Den har live tracking, kartplanlegger og export til GPX hvis man trenger det. Jeg synker ruter direkte fra Web til mobil. Jeg har også en Garmin XT, men etter å ha testet mobil, Locus map og CI Controller i sommer, blir nok ikke XT'en så mye brukt fremover. Det er så mye bedre å ha alt på en mobil med fjernstyring, synes jeg.
https://www.holder4bikers.eu/products-2 ... e-bracket/

E_S
Innlegg: 37
Registrert: 13 jun 2021, 22:24
Motorsykkelen din: 2010 Suzuki GSR 600

Re: Mobilholder

Legg inn av E_S »

Har en sånn veske til å putte mobilen i, men synes dette er nesten ubrukelig i dagslys. Vanskelig å se skjermen ordentlig. Bruker en gammel mobil til navigasjon, og deler internett fra "hovedmobilen" slik at jeg har en telefon i lommen og en på sykkelen. Tråler Ebay etter deksel til min gamle mobil med riktig kobling. (har SP-Connect feste på sykkelen)
"Arguing with an engineer is like wrestling with a pig in the mud; after a while you realize the pig is enjoying it."

Brukeravatar
IrisHolth
Innlegg: 2
Registrert: 31 jul 2023, 12:54
Motorsykkelen din: FZS V2

Re: Mobilholder

Legg inn av IrisHolth »

Denne posten er fra 2020, men jeg svarer for å hjelpe nykommere.

I 2023 kan du finne den mest komfortable mobilholderen for sykkelen din. For noen dager siden fant jeg en nettbutikk som har mobilholdere av høy kvalitet. Disse holderne kan enkelt festes til sykkelen din, og du trenger ikke å bekymre deg når du sykler på bakker eller ujevne veier. Her er lenken: https://soldfy.no/tilbehor/mobiltilbehor/mobilholder

Svar