Erstatte originaldeler med uoriginale ettermarkedsdeler - hvor lurt er det egentlig?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Erstatte originaldeler med uoriginale ettermarkedsdeler - hvor lurt er det egentlig?

Legg inn av Ketil »

Olav K skrev: 24 apr 2020, 21:55 Om det er lurt eller ikke kommer vel litt an på innfallsvinkelen.

For min egen del begynner min kjære GSAngela å bli mye slik jeg vil ha den.
Viktige ting JEG har gjort er å bytte til Wild@heart 2 fingers hendler.
Funksjonaliteten er ekstremt mye bedre enn orginale hendler, for man slipper å klemme de to ytterste fingrene når man "jobber" med clutch og brems.
Aldri om jeg går frivillig tilbake til standardhåndtak
(Selv om jeg har de orginale med som reserve)
Screenshot_20200424-213716_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20200424-213356_Samsung Internet.jpg

Så er Twinpegs en fantastisk oppfinnelse, ingen vei tilbake når man har blitt vant til disse.
Stående kjøring blir aldri det samme uten.
Screenshot_20200424-213847_Samsung Internet.jpg

Styreforhøyer er et must, mine flytter styret opp 2 cm, og bakover like mye.
Mye mer avslappende kjørestilling, både sittende og stående.

Blir litt skremt når man ser og leser om hvordan tyskerne strammer grepet, men satser på at orginal lydpotte og tysk etternavn og opphav hjelper meg i en evt kontroll.
Eller så får man legge turen sørover gjennom Polen.

Er nok mindre fokus på sånne uvesentligheter der.
Hei!
Jeg var mer nyskjerrig på hendelbeskytterne du har satt på, hvem har produsert disse og kan du bruke de originale på utsiden (som kun holder til å beskytte mot vær og vind)? Jeg har vurdert Evotech sine, men bøylen de har har ikke innfesting lenger inn på styret, kun plasten fra originalbeskytterne som går inn på styret.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Erstatte originaldeler med uoriginale ettermarkedsdeler - hvor lurt er det egentlig?

Legg inn av Olav K »

Ketil skrev: 26 apr 2020, 10:37 [quote="Olav K" post_id=376987 time=1587758110
Hei!
Jeg var mer nyskjerrig på hendelbeskytterne du har satt på, hvem har produsert disse og kan du bruke de originale på utsiden (som kun holder til å beskytte mot vær og vind)? Jeg har vurdert Evotech sine, men bøylen de har har ikke innfesting lenger inn på styret, kun plasten fra originalbeskytterne som går inn på styret.
Jeg kjøpte Barkbusters fra NippyNorman. 🌞
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Erstatte originaldeler med uoriginale ettermarkedsdeler - hvor lurt er det egentlig?

Legg inn av Ketil »

Olav K skrev:
Ketil skrev: 26 apr 2020, 10:37 [quote="Olav K" post_id=376987 time=1587758110
Hei!
Jeg var mer nyskjerrig på hendelbeskytterne du har satt på, hvem har produsert disse og kan du bruke de originale på utsiden (som kun holder til å beskytte mot vær og vind)? Jeg har vurdert Evotech sine, men bøylen de har har ikke innfesting lenger inn på styret, kun plasten fra originalbeskytterne som går inn på styret.
Jeg kjøpte Barkbusters fra NippyNorman. Bilde
Ja, har sett på disse. Hadde slike på Teneren og de var solide, uten at jeg fikk testet de da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar