Baklys er disse lov

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Tommy22
Innlegg: 3
Registrert: 07 okt 2019, 00:21
Motorsykkelen din: Skal kjøpe

Baklys er disse lov

Legg inn av Tommy22 »

Sitter å ser på ting å kjøp og lurer på om det er lovlig å sette på?

https://tstindustries.com/tst-led-integ ... _functions

og her er hele settet.

https://tstindustries.com/tst-elite-1-f ... 2019-.html

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av NickNei »


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6955
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av kjellv »

I utgangspunktet burde de nok være innafor, men de mangler vel E-godkjenning. Da er de ikke godkjent til bruk på gatesykler i Europa.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av erik m »

Tvilsomt ja.
Når sideblinkerne henger sammen vil det være vanskelig å se hvilken retning du vil svinge. Og om trailern bak i farta tror du skal til høyre når du vil til venstre og velger forbikjøring... ville ikke tatt sjansen på dem nei.
Dersom de mangler E-godkjenning er nok også det årsaken. På tohjulinger må vi være mye mer påpasselig enn bilister med å gi riktig og tydelig tegn.

mekkern
Innlegg: 7586
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av mekkern »

quote:
Please note this item is not DOT approved and may not comply with the laws and regulations in your area.

så da er de neppe E merket heller...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Tommy22
Innlegg: 3
Registrert: 07 okt 2019, 00:21
Motorsykkelen din: Skal kjøpe

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av Tommy22 »

Er det noen som vet on noe tilsvarende som er lovelig

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av cannon »

Sist jeg leste lovdata om dette temaet så var det ikke tillatt med integrerte blinklys. Ikke i seg selv forbudt, men de kommer for nært sykkelens senterlinje.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av HeHy »

Det meste av modifikasjoner er ikke lov i Norge... Betyr ikke at folk ikke gjør det, betyr heller ikke at reaksjonene er veldig strenge. Hvis du blir bedt av vegvesenet om å endre på noe de ikke mener er lov så må du på visning med sykkelen etter at du har byttet tilbake til original stand.
Det samme gjelder de fleste ettermarked eksosanlegg, eller hvis du ikke har fått det skrevet inn i vognkort selv om du har ett lovlig anlegg.
Gjør ditt eget valg om du ønsker å ta en minimal risiko for å bli sendt på visning med sykkelen, sjansen for at du blir kontrollert om du ikke kjører lettsykkel eller moped er minimal.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6955
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av kjellv »

cannon skrev: 26 apr 2020, 00:15 Sist jeg leste lovdata om dette temaet så var det ikke tillatt med integrerte blinklys. Ikke i seg selv forbudt, men de kommer for nært sykkelens senterlinje.
Flere sykler har slike originalt, bla.a min FJR1300. Men lykta er noe bredere enn den det var lenket til her. Baklyset/bremselyset er også mer tydelig midt i mellom.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Baklys er disse lov

Legg inn av rolf-arne »

cannon skrev: 26 apr 2020, 00:15 Sist jeg leste lovdata om dette temaet så var det ikke tillatt med integrerte blinklys. Ikke i seg selv forbudt, men de kommer for nært sykkelens senterlinje.
kjellv skrev: 26 apr 2020, 11:21 Flere sykler har slike originalt, bla.a min FJR1300. Men lykta er noe bredere enn den det var lenket til her. Baklyset/bremselyset er også mer tydelig midt i mellom.
Ja bare for å vise bredden på mine "smale" baklys (ikke min sykkel)
blinklys st1100.jpg
Så må jeg nok slutte meg til Kjell og i tillegg ta med den manglende DOT merkinga som gir et bruksområde bare hos de som gir komplett F..
... prøver å finne ut mer sjøl om lys på sykkel og bil og , ser at vi bortsett fra hovedlys ikke har fått særlige lettelser.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar