Biltema løftebord ok?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av Esveen »

Kjøpte Jula sitt løftebord forrige uke. Selve bordet og jekken virker ok.

Framhjulstøtta er for dårlig til å sikre sykkelen, jeg holdt i sykkelen helt til jeg fikk på stropper på hver side ned til festebøylene på bordet. Med en ekstra stroppe rundt framhjulet sitter sykkelen godt. Har vugget på bordet i øverste stilling og det skal mye til for at det bekker.

Opplevde også en skrue som ikke var strammet. Gikk over resten på bordet før sykkelen kom opp på bordet. Jeg mener man kommer langt her med sunn fornuft. Det er mye vekt i høyden, så man må tenke seg om.
20200926_083413_50.jpg
20200926_150725_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av Bjerknez »

Et eller annet sted i manualen står det sikkert med liten skrift "husk og kontroller alle skruer og etterstram ved behov etc." eller lignende.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av cannon »

Jeg tenker at denne tv2-saken handler om en kar som gjør seg litt "dum" og ikke tar ansvar for sine egne feil. Bordet er jo i orden. Fokuset på framhjulsstøtta er feil, den holder ikke en sykkel oppreist uansett.
Han vise film og bilder der sykkelen ikke står i senter på bordet.
Miniløfteren trenger nok ikke skrus fast, men den må ha bredt anlegg oppunder sykkelen, og hvis ikke så bidrar jo løfteren til ustabilitet.
Han har et spennbånd som går over sykkelen og ned på andre siden. Dette er feil, han må bruke separate bånd på hver side.
Hvis han ikke selv forstår at sykkelen skal stroppes høyt, og helst bredt, og samtidig hevder at han ikke skjønte det fordi det ikke står i bruksanvisning, så bør han kanskje ikke sette sykkelen sin på et slikt bord på egen hånd.
Og, til slutt, han demonstrerer "ustabilt bord" på besøk hos BT. Bordet er stabilt og fint.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 28 sep 2020, 14:10 Jeg tenker at denne tv2-saken handler om en kar som gjør seg litt "dum" og ikke tar ansvar for sine egne feil. Bordet er jo i orden. Fokuset på framhjulsstøtta er feil, den holder ikke en sykkel oppreist uansett.
Han vise film og bilder der sykkelen ikke står i senter på bordet.
Miniløfteren trenger nok ikke skrus fast, men den må ha bredt anlegg oppunder sykkelen, og hvis ikke så bidrar jo løfteren til ustabilitet.
Han har et spennbånd som går over sykkelen og ned på andre siden. Dette er feil, han må bruke separate bånd på hver side.
Hvis han ikke selv forstår at sykkelen skal stroppes høyt, og helst bredt, og samtidig hevder at han ikke skjønte det fordi det ikke står i bruksanvisning, så bør han kanskje ikke sette sykkelen sin på et slikt bord på egen hånd.
Og, til slutt, han demonstrerer "ustabilt bord" på besøk hos BT. Bordet er stabilt og fint.
Helt enig.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av FredrikE24 »

For å legge til enda mer. Jeg spenner ikke fast sykkelen i det heletatt oppå bordet. Gidder ikke bruke hjultvinga heller.

De gangene jeg har brukt spennebånd er når girkasse skal ut etc.

Jeg tipper stroppinga hans har medført at sykkelen flytta seg på løfteren under ramma, så dro den over og hjultvinga gjorde at hele bordet tippa.

Dette minner meg om folk som legger skylda på alle andre når de har gjort noe dumt. Blir det samme som de som kjøper bruktbil med «skjulte feil» og ønsker å heve kjøpet.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av Juicebox »

FredrikE24 skrev: 28 sep 2020, 15:30 For å legge til enda mer. Jeg spenner ikke fast sykkelen i det heletatt oppå bordet. Gidder ikke bruke hjultvinga heller.

De gangene jeg har brukt spennebånd er når girkasse skal ut etc.

Jeg tipper stroppinga hans har medført at sykkelen flytta seg på løfteren under ramma, så dro den over og hjultvinga gjorde at hele bordet tippa.

Dette minner meg om folk som legger skylda på alle andre når de har gjort noe dumt. Blir det samme som de som kjøper bruktbil med «skjulte feil» og ønsker å heve kjøpet.
Hvordan kan du si det når Biltema sier at man skal stroppe fast sykkelen? Hva er det han har gjort feil her? Det vi får info om er at han har fulgt bruksanvisningen.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av cannon »

Enig med Fredrik. Sykkelen må ha seget over t.v. og dratt med seg bordet. Det at sykkelen har seget t.v.har bare sammenheng med feil plassering og/eller feil festing.
God kundebehandling, og sikkert markedsmessig smart av BT å etterkomme kundens krav.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av FredrikE24 »

Kan prøve å klatre på mitt biltemabord med 300kg oppå jekka maksimalt opp. Man blir veldig betrygget på hvor stødig det er. Jeg gidder som sagt ikke stroppe sykkelen fast med mindre halve sykkelen skal skrus av ramma og midtstøtta skal vekk. Er som st det står på et gulv, bare 1meter opp.

Bordet kan ikke velte med mindre sykkelen velter først. Med mindre man fysisk dytter sykkelen over ende hardt når det står stroppa til bordet, men skal nok mye krefter til.. Det er jo nesten litt provoserende å lese at han solgte sykkelen og kjøpte drømmesykkelen med de ekstra pengene.

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av Toalmar »

FredrikE24 skrev: 28 sep 2020, 12:17 Det er en bolt på jekkemekanismen oppunder bordet som skal gjennom to hull. Bolten kan imidlertid gå fint gjennom det ene og bomme og gå utenfor det andre uten at det er så lett å oppdage.
Det virker stabilt og fint når jekken er nede, men når man etterhvert jekker med vekt oppå så tipper hele bordet.
Kan du legge ut et bilde av bolten og hullet som du hadde problem med hos deg?
fint å få se det da jeg vurderer dette bordet selv.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Biltema løftebord ok?

Legg inn av FredrikE24 »

Husker ikke hvilken det var, men er en gjennomgående bolt med mutter på baksiden.

Var nok bare en på linja som var litt kjapp med å stappe den inn, og skru til muttern og mangel på kvalitetskontroll. For å si det sånn, man merker fort om det er noe galt.

Svar