Anbefaling for MC presenning / regntrekk

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan ikke helt forestille meg at det er noen voldsom forskjell på disse presenningene. Er vel ikke akkurat en atomreaktor vi snakker om her. Så lenge det puster og har god lufting samt passer sykkelen vil jeg tro man kan kjøpe det billigste med god samvittighet.

Husk at feks. Biltema kjøper inn gigantisk mengder av disse i forhold til en liten MC butikk og får derfor sikkert helt andre priser. Med stor sannsynlighet er mange av disse laget på samme fabrikk.

Det er slett ikek alt som er bra på Biltema, men jeg føler vel at det skal mye til for å drite seg ut med tanke på generel kvalitet når det gjelder et simpelt MC trekk.

Men... jeg KAN selvsagt ta feil :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av haakeik »

o-yngve skrev: 05 jun 2020, 13:47
haakeik skrev: 05 jun 2020, 10:18 Jeg har et slikt trekk kjøpt på e-bay uk, og er godt fornøyd.

https://www.ebay.co.uk/itm/Triumph-Tige ... SwYvNck1Dk
Det står at det er for innendørs bruk. Vet du hvordan det er i regnvær?
Nei, jeg har garasje :knegg Egner seg nok ikke ut i regn.

Bakstad
Innlegg: 3
Registrert: 23 mar 2018, 16:59
Motorsykkelen din: Honda, Yamaha, etc

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Bakstad »

Jeg har kjøpt ny mc i år, og fant disse hos Thansen da kjøper av min gamle mc fikk med Biltema-presseningen.
De svarte har fleece innvendig.
Vet ikke om de har lufting da men.

https://www.thansen.no/scooter-mc/presenning/n850426/
Sist redigert av Bakstad den 13 jan 2021, 05:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bakstad skrev: 12 jan 2021, 22:13 Jeg har kjøpt ny mc i år, og fant disse hos Thansen da kjøper fikk med Biltema-presseningen.
De svarte har fleece innvendig.
Vet ikke om de har lufting da men.

https://www.thansen.no/scooter-mc/presenning/n850426/
Jeg kjøpte trekk der for et par år siden, sølvfarget og laget i et materiale som skal puste.
Er ikke sånn "plastaktig" og jeg mener at det er foret litt.
Bruker det kun for vinterlagring inne i garasjen, så hvordan det evt. fungerer utendørs i regn og snø vet jeg ikke.
Husker ikke merke på den, men det ble levert i en bag med glidelås.
Funker fint til mitt behov i hvert fall.

Bakstad
Innlegg: 3
Registrert: 23 mar 2018, 16:59
Motorsykkelen din: Honda, Yamaha, etc

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Bakstad »

Gammelsmurfen skrev: 13 jan 2021, 00:10
Bakstad skrev: 12 jan 2021, 22:13 Jeg har kjøpt ny mc i år, og fant disse hos Thansen da kjøper fikk med Biltema-presseningen.
De svarte har fleece innvendig.
Vet ikke om de har lufting da men.

https://www.thansen.no/scooter-mc/presenning/n850426/
Jeg kjøpte trekk der for et par år siden, sølvfarget og laget i et materiale som skal puste.
Er ikke sånn "plastaktig" og jeg mener at det er foret litt.
Bruker det kun for vinterlagring inne i garasjen, så hvordan det evt. fungerer utendørs i regn og snø vet jeg ikke.
Husker ikke merke på den, men det ble levert i en bag med glidelås.
Funker fint til mitt behov i hvert fall.
Reiser innom der idag og ser på hva de har.
Kan gi tilbakemelding da.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av rolf-arne »

Overtrekk til sykkel :lol , ja jeg må le av meg selv - har tilsammen 3 trekk - kjøpt først for vinterlagring på bedriftens lagringsplass- glemte hele trekket da jeg fikk ei antydning her om at regntrekk ( det var det jeg fikk fra XL-moto) ikke var av beste sort pga. konsdens gjennom vinteren. Heiv da over en bit dreneringsduk som var lagret der sykkelen havnet. Resultatet var mye mindre å vaske vekk i forhold til hva vi måtte gjøre med andre lagrede ting.

Men altså de tre overtrekk har ikke vært i bruk på 2 år , og ble først tatt i bruk for å dekke over dele sykkelen , som måtte stå ute , med bl.a. åpen motor. Og det funker godt - og da blei jeg plutselig glad for at det var skikkelige regntrekk som var kommet - det har til nå tålt tre stormer , og er veldig utsatt , billig pressennigen over båten gikk i den første stormen.

Men til bake til at jeg har det litt artig med meg selv- kjøpte trekk for å ha med på turen 2019, men fant ut at dem var så tunge at dem blei liggende hjemme. Og har i løpet av 2019 turen 35k km, funnet at sykkel og bagasje godt tåler regn og litt til. Og at sykkel er lettere å vaske når det har regnet litt.

Det jeg tenker å fikse er et saltrekk , slik at jeg slipper å tørke så mye før jeg setter meg på sykkelen i vått vær. Ellers blir nok trekkene liggende tørt og godt på hylla. :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Connie
Innlegg: 92
Registrert: 06 jun 2017, 22:40
Motorsykkelen din: 1978 XT500, 2017 Z1000SX

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Connie »

Jeg bruker en tidligere versjon av dette, mener at eneste forskjell er at det jeg har ikke er stretch-materiale. Har hatt det i 3 år. Trekket er laget som en god allværsjakke, det puster, har pusemjukt fór slik at det ikke skader lakken, og er vind og vanntett! Godt fornøyd.
Men dette er ikke noe en drar med seg på tur.

https://www.oxfordproducts.com/motorcyc ... fit_cover/

Kjøpte mitt på ebay.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Relax »

Hentet nettopp et overtrekk fra Biltema til bruk på innendørs lagring.
Det stod ikke noe om "pustende" noen steder, heller ikke på vedlegget i posen, tullebukker!
Jeg brettet den ut og fant heller ikke luftekanaler.
Brettet den samme og lot , med overlegg, mest mulig luft være inne i trekket til det var helt sammenpakkert. Presset deretter med kraft på hele greia og luften suste ut alle veier. Regner da med at lufting er god nok!

Pussig at de ikke gidder markedføre det med et par ord!
:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av erik m »

Kjøpte akkurat et fra THansen for vel tre hundrelapper. Det er lett og tar liten plass. XL dekker ikke hele sykkelen med høy vindskjerm og toppboks, men dermed blir det også mye luft innunder. Bare foran går det helt ned til bakken, og har to hull som skivelås eller kjetting kan tres gjennom, resten har ca. 30cm bakkeklaring på min sykkel.
https://www.thansen.no/scooter-mc/prese ... 6/pn850432

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Gammelsmurfen »

erik m skrev: 11 okt 2021, 11:08 Kjøpte akkurat et fra THansen for vel tre hundrelapper. Det er lett og tar liten plass. XL dekker ikke hele sykkelen med høy vindskjerm og toppboks, men dermed blir det også mye luft innunder. Bare foran går det helt ned til bakken, og har to hull som skivelås eller kjetting kan tres gjennom, resten har ca. 30cm bakkeklaring på min sykkel.
https://www.thansen.no/scooter-mc/prese ... 6/pn850432
Jeg har nøyaktig det samme også kjøpt på samme sted for 2 år siden.
Vinterlagrer sykkelen i uisolert garasje (kun portene som er isolert) og dette trekket over.
Ingen tegn til rust eller noe problemer.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Audi Mannen »

Jeg har brukt Biltema sitt i 2-3 år, men hovedsakelig som overtrekk for å hindre nedstøving i oppvarmet garasje når høstens og vinterens hobby snekkerier utføres. Nå er det fundament til fruens juleby :santa: som er under oppseiling og da er trekket på og mc sesongen er etter værmeldingene fremover ferdig for min del. Som trekk ute har jeg ikke ville brukt det da det "blafrer" for mye og jeg ser for meg slitasje på lakk etc. Dersom jeg måtte lagre sykkel utendørs ville jeg strekt meg langt for å leie en innendørsplass fremfor å bruke et slikt trekk over lang tid.
Det skal sies at jeg bor på en relativt trekkfull plass.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Sattphalat »

-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 05:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av AJ »

Sattphalat skrev: 12 okt 2021, 21:07 Sykkelen står på en finerplate, for å unngå kontakt med betong.
Har alltid parkert på midtstøtte på betonggulv i kald garasje. Dette har fungert helt fint.

Derfor lurer jeg på hva greia er med å unngå kontakt med betonggulv når sykkelen parkeres, være seg på side- eller midtstøtte?

Slenger for øvrig over et frottélaken over sykkelen når den vinterlagres.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av Sattphalat »

-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 05:53, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Anbefaling for MC presenning / regntrekk

Legg inn av AJ »

Sattphalat skrev: 12 okt 2021, 21:19 Min tanke er vel mest å hindre kontakt med fuktig betong.
betong og betongstøv er veldig basisk og gir etsing/korrosjon på alt det kommer i kontakt med.
Å ha en plate under sykkelen samler effektivt opp litt oljesøl også.
Ok.
Takker for svar uten at jeg tror det vil endre praksis her hjemme... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar