Bagasjeløsning på budsjett.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av wSax »

Hei, jeg har akkurat handlet meg en ZX6-R og jeg er strålende fornøyd. Nå ser jeg at behovet for å ta med bagasje begynner å melde seg. Både bagasje nok til en liten tur, og til lengre turer. Jeg har sett på Kriega sine US-bagger, og jeg må si at jeg liker at det er modulært. Må man kjøpe et separat feste-kit til sykkelen, eller festes alt med kroker?

Før jeg slår til på et Kriegasystem, er det noen andre løsninger å anbefale? Gjerne en billigere løsning enn Kriega.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av cannon »

Kriega er sikkert fint, men på ingen måte budsjett.
Biltema sine vanntette pakksekker funker gull, og de er billige. Tankvesker også.
Kjøp et antiskli BT gumminett for beskyttelse så kan du enkelt stroppe fast det som trengs på hekken.
Vanntett ryggsekk fra feks xlmoto er også meget bra.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vil tro denne er mer enn bra nok. Å lage en vanntett pakksekk krever vel kanskje ingen professorgrad i dag vil jeg tro.
https://www.biltema.no/bil---mc/mc/pakk ... 2000043987

Det går vel kanskje mer på muligheter for å stroppe etc. Men man får vel til det meste med noen strikker etc. som dem sikkert også har på Biltema.

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av FreewheelBurning »

Vanntett sekk funker bra og er billig! Har både den sekken fra biltema og stropper fra biltema. Ikke hatt noen problem med det, og har kjørt mange timer i regn.

wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av wSax »

Ja her tenker der studentvennelig, det er bra! Skal ta meg en tur på Biltema og se hva de har. Om antiskli gumminett ikke er nok, så har jeg har en ide om å legge en plexiglasspplate i bunnen av sekken, for å stive av sekkene. Tusen takk for tips!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av cannon »

Militærutstyr selges nå på Hellerud utenfor Oslo. Vanntette pakksekker i 3 ulike størrelser. Nye, ubrukte, bl.a. svarte. Svært hyggelige priser.

wSax
Innlegg: 20
Registrert: 29 apr 2020, 07:11
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av wSax »

Nok et godt forslag! Jeg har ikke erfaring med akkurat pakksekkene fra Forsvaret, men det meste av utstyr fra Forsvaret er jo ganske holdbart.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av cannon »

Dette er kanskje ikke forsvarsmateriell. De har mye forskjellig der som aldri har vært brukt i det norske forsvaret.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 655
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av Nomade »

cannon skrev: 13 jun 2020, 10:50 Dette er kanskje ikke forsvarsmateriell. De har mye forskjellig der som aldri har vært brukt i det norske forsvaret.
Har ikke vært på messeområdet på Hellerudsletta på mange år. Er det gratis parkering der for MC? Antar biler må betale?

Speedo
Innlegg: 110
Registrert: 05 jul 2017, 21:13
Motorsykkelen din: Intruder 1400 1996
Sted: Oslo

Re: Bagasjeløsning på budsjett.

Legg inn av Speedo »

Billig er den ikke men jeg har kjøpt Kriega 30L + 10L, av 3 grunner. Ekstremt enkel å ta av og på og slenge rundt skulderen (i motsetning til sidekoffert), modulært system så jeg bare kan legge på bagger etter behov, det ser greit ut på sykkelen (penere enn koffert/topboks).

Det er et bagasjesystem som passer alle sykler så valgte derfor å bruke litt mer penger på et godt bagasjesystem jeg kan ta med videre fra sykkel til sykkel. Liker også at jeg enkelt bare kan gjemme stroppene under setet når baggen ikke er i bruk.
Suzuki Intruder 1400 1996 (2021 -)
Triumph Street Triple 675 2012 (2020 - 2021 )
Suzuki SV 1000 2003 (2017-2019)
Honda Shadow 125 1999 (2009-2017)

Svar