Bluetooth mikrofon til hjelm

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Bluetooth mikrofon til hjelm

Legg inn av FreewheelBurning »

Hei, jeg er på utkikk etter separat bluetooth mikrofon til bruk i hjelm. Kjører bestandig med bluetooth ørepropper med batterikrage rundt nakken som har diverse knapper. Jeg kan for eksempel svare på innkommende telefonsamtaler her. Problemet er at mikrofonen også er plasert på nakkekragen, og kjøring i fart så det blir det kun støy i denne. Samtidig kan jeg høre samtelen helt utmerket, da det også er aktiv støydemping og dette er propper som sitter inni øret, så det meste av støy fra trafikk, motor og vind er borte.

Det optimale for meg hadde vært en bluetooth mikrofon som man kan feste på innsiden av hjelmen, men finnes det noe slikt? Og er det mulig å koble til en såkalt "smart" telefon? På pc'en kan jeg jo koble til alt jeg måtte ønske av mikrofoner og høytalere og konfigurere det etter hjertets lyst. I mitt tilfelle ønsker jeg da å bruke øreproppene for lyd i kombinasjon med separat mikrofon, dete vil si at den mikrofonen som følger med øreproppene ikke er i bruk. Hvordan får man til noe slikt på mobil?

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Bluetooth mikrofon til hjelm

Legg inn av haakeik »

Noe som dette her:
https://www.elkjop.no/product/gaming/ga ... lUQAvD_BwE

Litt vanskelig å tilpasse hjelm kanskje?

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Bluetooth mikrofon til hjelm

Legg inn av FreewheelBurning »

Ja det hadde vært interessant å prøve, men helsike for en pris, koster jo mer enn øreproppene!

Svar