Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
o-yngve
Innlegg: 15
Registrert: 04 jun 2020, 09:05
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018
Sted: Lørenskog

Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av o-yngve »

Tenker å sette på veltebøyler (crash bars) ...i tilfelle Tigeren vil legge seg nedpå litt. :doh

De som vises i bildet er fra Heed, og er typen jeg liker best av de jeg har sett så langt. Den går høyt opp og jeg tenker den beskytter tanken og plastikk bedre enn de fleste andre. Til disse kommer også vesker som monteres i bøyla, noe jeg tror kan være et praktisk sted for en drikkeflaske og annet stæsj man bringer med seg.

Hører gjerne om erfaringer med å bestille fra Heed, om norske forhandlere som selger hor Heed, om erfaringer med veltebøyler og ellers alt annet folk har å si om temaet :prf

Bilde

Lenke til Heed: https://heedshop.eu/
--
Vennlig hilsen Yngve Olsen
Lørenskog
Triumph Tiger 800 XRT -2018

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av Atrox »

Jeg har Heed sine på Vstrom'en. Veldig bra laget, godt pakket og kom fort. Fornøyd med mitt sett (til og med testa de i grusen :(... Har ikke veskene dog.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av Snekker.edvin »

Nettopp bestilt til Varadero 125. Også sideesker. Har en kollega fra Polen som skal frakte de til meg. 1400,- alt sammen. PM hvis du ønsker å slippe fortolling og andre gebyrer.

Brukeravatar
o-yngve
Innlegg: 15
Registrert: 04 jun 2020, 09:05
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018
Sted: Lørenskog

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av o-yngve »

Snekker.edvin skrev: 23 jun 2020, 18:16 Nettopp bestilt til Varadero 125. Også sideesker. Har en kollega fra Polen som skal frakte de til meg. 1400,- alt sammen. PM hvis du ønsker å slippe fortolling og andre gebyrer.
Takk Snekker.edvin, hyggelig og raust at du tilbyr å fikse levering for meg også :thumleft
Jeg bestiller likevel med levering fra Heed, så har jeg alt på stell om det skulle være behov for reklamasjon, etc.
--
Vennlig hilsen Yngve Olsen
Lørenskog
Triumph Tiger 800 XRT -2018

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av Gammelsmurfen »

Hei Yngve!

Kjøpte du noe fra Heed?
Spør fordi jeg ser de legger på mva på rundt 24-25 % men den er nok lokal og ikke Norsk mva, de er ikke VOEC registrert.
Fikk du de til å trekke av lokal mva? eller måtte du betale dobbel mva (Norsk mva i tillegg)? og da skulle vel UPS også ha sitt fortollingsgebyr?

Eller er det andre her som har handlet der og vet?
Altså jeg kan regelverket og vet at det skal betales mva... men om de trekker av egen mva ved eksport eller ei.

Jonste21
Innlegg: 2
Registrert: 10 nov 2021, 09:28
Motorsykkelen din: Ninja 400

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av Jonste21 »

nå er jeg ikke noe ekspert men jeg ville vært skeptisk til noe som må festes på selve motorblokken istede for bare rammen som det ser ut som den på bildet er. Nå kjører jeg ikke adv og kan ingenting om crashbars men med frame sliders kjøper jeg alrdi noen som må festes på motoren

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av Gammelsmurfen »

Jonste21 skrev: 10 nov 2021, 14:08 nå er jeg ikke noe ekspert men jeg ville vært skeptisk til noe som må festes på selve motorblokken istede for bare rammen som det ser ut som den på bildet er. Nå kjører jeg ikke adv og kan ingenting om crashbars men med frame sliders kjøper jeg alrdi noen som må festes på motoren
Enig at det ikke er optimalt, men greia er at det ikke er ramme foran motoren, enten det er "original" eller Touratech, Hepco & Becker osv. så er de alle i tillegg til ramma festet i motoren. Har sett ganske heftige velt både off og on-road med denne sykkelen og veltebøyler, det har nå gått bra.
Med så ubeskyttet motor som det i utgangspunktet er på denne sykkelen, så mener jeg at skadepotensiale er større uten enn med veltebøyler.
Skåner også andre ting som plast og tank forhåpentligvis om man har et nær sagt stillestående drop.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av xavi0n »

Jonste21 skrev: 10 nov 2021, 14:08 nå er jeg ikke noe ekspert men jeg ville vært skeptisk til noe som må festes på selve motorblokken istede for bare rammen som det ser ut som den på bildet er. Nå kjører jeg ikke adv og kan ingenting om crashbars men med frame sliders kjøper jeg alrdi noen som må festes på motoren
På en god del sykler er motoren bærende, og skadene du får på en motor med bøyler er minimale kontra uten, selv om man kanskje ødelegger noen skruehull
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Crash bars / veltebøyler fra Heed eller andre

Legg inn av rolf-arne »

Fikk inn de bakre beskytterne forrige uke fra Heed.. alt okog enkelt

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar