Rompe svette

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Rompe svette

Legg inn av erik m »

PtoV skrev: 03 aug 2020, 18:26 Så lenge man sitter på en sal som er laget av plast, med noen unntak, så er det vel ikke så lett for fuktighet å slippe igjennom uansett undertøy? Kanskje det neste blir ventilert sal?
Det var forsåvidt det jeg skreiv tidligere i tråden, det er sånn denne billigløsningen fungerer: https://www.youtube.com/watch?v=QzlV3OSNPks

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Rompe svette

Legg inn av Nomade »

AJ skrev: 02 aug 2020, 17:57
niko skrev: 02 aug 2020, 17:28 Aner ikke om det funker, men fikk på mail-annonse fra Graarud i dag :-) https://www.agmshop.no/kj%c3%b8reutstyr ... 0001286927
Sånn umiddelbart virker dette som et produkt som føyer seg inn under begrepet "snake-oil"... :knegg .
Men for all del, kan godt hende det funker.
Uansett, første gang jeg har hørt om dette "remediiet"...
Ser ut som helt vanlig pudder dette, Asiater bruker jo dette etter hver dusj :D Finnes i mange varianter og forskjellige lukter, noen har feks en kjølende effekt en stund ihvertfall.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Rompe svette

Legg inn av rolf-arne »

Har fått se mye brukt opp gjennom årene , på turmarsj, problemet forsterkes nok en del sittende på en sal .... men alle vidundermiddel til tross - talkum er vidunder kur --- det er det første middelet du får når du er født og det holder livet ut , om du ikke bruker det samme hele tiden :lol

Vi har hatt noen varme dager og da står talkum i gangen til fot bruk , men av og til havner det i trusa også ... mere behagelig .

PS. talkum er et ubetinget must i en dykkerdrakt - derfor kjøper dykkere det i kilospakning - til 1/4 pris :twothumbs:
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Rompe svette

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tenker at litt skinkesaft på tur ikke gjør så mye jeg da. Er vel ingen som skal tre nesa mellom skinkene mine uansett og dusj finnes det jo stort sett på hytter etc.

Talkum mellom skinkene ble jeg ferdig med som spedbarn :knegg

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Rompe svette

Legg inn av Snekker.edvin »

erik m skrev: 02 aug 2020, 15:01 20190418_200622 (2).jpg
Kjøpte et mesh-sett til å trekke over setene for tre år siden, aldri mer varme seter! Og bruker polyestertruser fra Robert Pierre, når det er kaldt går jeg over til reine merinotruser.
https://www.youtube.com/watch?v=QzlV3OSNPks
Hvor du har kjøpt den? Finnes det i Norge?

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Rompe svette

Legg inn av erik m »

Hvor du har kjøpt den? Finnes det i Norge?
Kjøpte på nettet fra Tourtecs. Ser at det er mange veldig mye rimeligere tilbud, men spørs nok om de er samme kvalitet.
Bonus var bedre friksjon, jeg styrer mest med rompe, lår og knær;)

Svar