Størrelse på skinnjakke. Hjelp!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Størrelse på skinnjakke. Hjelp!

Legg inn av kuleberg »

sitter og leter litt etter ei litt stilig men diskrè skinnjakke. prøvde ei halvarson jakke, og måtte opp i 54, selv om jeg vanligvis bruker 52 i både arbeidsjakke og andre jakker. Hadde en billig arlen ness størrelse 52 på hånden, men tør så klart ikke bestille denne nå som plutselig halvarson's 5 ble for liten for meg. Noen som har erfaring med disse jakkene om di er store eller små i størrelse? Kikker også litt på lindstrands jakker, men di går på bokstavmål. Blir det L eller XL på meg dA? erfaringer?

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Størrelse på skinnjakke. Hjelp!

Legg inn av gbruaset »

Hei. Størrelsen på disse jakkene varierer veldig. Det er imidlerviktig at disse sitter godt, og det er bedre at de er litt for små, enn for stor. Skinnet utvider seg. Er jakken for stor, kan beskyttelsene som ligger i bl.a. skuldrene, skli ut av posisjon. Du må neste prøve ut forskjellige typer, og forsøke forskjellige størrelser. husk også at på kalde dager, kan det være aktulet å ha noen klær under jakka, ha det i minnet når du kjøper. Lykke til.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Størrelse på skinnjakke. Hjelp!

Legg inn av cheron »

Alt mitt utstyr e Lindstrands. Veldig fornøyd. Jeg er ca 185-7 høy, hundre og alt for mange kilo tung, og bruker XL i jakke og bukse. Sitter som skudd. Bruker 54 i arbeidsbukser/jakke.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Størrelse på skinnjakke. Hjelp!

Legg inn av Gammelgutt »

cheron skrev:Alt mitt utstyr e Lindstrands. Veldig fornøyd. Jeg er ca 185-7 høy, hundre og alt for mange kilo tung, og bruker XL i jakke og bukse. Sitter som skudd. Bruker 54 i arbeidsbukser/jakke.
Smågutt?. :terge

Svar