Erfaring med course mc støvler?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av xavi0n »

Ser nå at xlmoto har et (tilsynelatende) godt tilbud på course støvler, var mistenkelig billige, noen som har erfaring med disse?
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av KåreDump »

Du får omtrent det du betaler for.
Slites fort, så du må ikke regne med at de holder stort mer enn en sesong.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av SilverSmurfer »

Har bare vert borti et par med MC-sko fra Course, ikke støvler, men fikk ikke noe spesielt godt inntrykk. Men det er jo godkjente MC klær så hvis du er på utkikk etter noe billig går det.

Det sagt så er Course XLMoto's eget butikkmerke, det blir omtrent som å gå på biltema og kjøpe MC utstyr der. Du kommer veldig mye lenger med å shoppe etter salgsvarer fra kvalitetsmerker.

Jeg er også skeptisk til å kjøpe utstyr fra XLMoto som kanskje må returneres, pga tollbehandling osv. XLMoto sender så vidt jeg har forstått fra utlandet.

Og når jeg skulle ha meg MC Støvler så tok det 3 forsøk å få riktig sko i riktig størrelse. Første jeg kjøpte var for små, og ALT for varme, jeg kunne aldri ha gått med dem om sommeren, andre jeg kjøpte så var jeg veldig godt fornøyd med støvelen, men de var fremdeles for små, så måtte bytte enda en gang for å få en støvel som passet.

Forøvrig så er gode MC støvler verdt å bruke penger på hvis du skal bruke dem mye. MC støvler kan bli ufattelig varme og klamme å ha på seg, og ofte også ubehagelige å gå i. Da kan det være greit å bruke ekstra for å få støvler som er både komfortable, vanntette, beskyttende, holdbare og luftige nok til å ha på seg 12 timer i strekk uten problemer.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av Atrox »

Små i størrelsen, virker litt spinkle. Det pristilbudet får du stort sett hele tiden. Litt typisk XLMoto - ting er alltid på tilbud...
(Synes faktisk mine gamle Biltema-støvler er bedre enn de nye Course-støvlene).

King
Innlegg: 23
Registrert: 31 aug 2020, 18:49
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6N S2 2007
Sted: Follo

Re: Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av King »

Jeg kjører selv med Course Vagabond støvlene (https://www.xlmoto.no/mc-utstyr/mc-stov ... PM-2888410) og er egentlig fornøyd jeg! Riktignok mine første så har ikke så mye sammenligningsgrunnlag men har kjørt med de 2-3 tusen km. Testet i det meste av vær og holder meg varm og tørr og virker solide.

Men som nevnt over er de alltid på tilbud, og når jeg kjøpte mine i fjor sommer betalte jeg 789,- så mindre enn samme støvlene ligger ute for nå!

Forøvrig bestilt flere ting fra xlmoto flere ganger og selv om de sender fra utlandet er det en norsk nettbutikk så prisene du ser er inkludert moms og toll osv. Ingen problemer der og de har også gratis størrelsesbytte om det ikke passer. Har ikke hatt behov for å teste det selv da.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av Snekker.edvin »

Atrox skrev: 09 apr 2021, 12:54 Små i størrelsen, virker litt spinkle. Det pristilbudet får du stort sett hele tiden. Litt typisk XLMoto - ting er alltid på tilbud...
(Synes faktisk mine gamle Biltema-støvler er bedre enn de nye Course-støvlene).
Helt enig med deg. Har kjøpt disse til ungen og brukt 2-3 ganger. Funker hvis du tar 1-2 små turer i måneden. Ble svett og kaldt etter 2 timer.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Erfaring med course mc støvler?

Legg inn av SilverSmurfer »

King skrev: 09 apr 2021, 12:59 Forøvrig bestilt flere ting fra xlmoto flere ganger og selv om de sender fra utlandet er det en norsk nettbutikk så prisene du ser er inkludert moms og toll osv. Ingen problemer der og de har også gratis størrelsesbytte om det ikke passer. Har ikke hatt behov for å teste det selv da.
Har bestilt i fra XLMoto flere ganger selv, ingen store problemer med det.

Men har opplevd at returer kan være svært problematiske når butikker er i utlandet. Når ting sendes flere ganger frem og tilbake over grensen kan det fort bli krøll, drittbutikken CDON gjorde feks noe feil under bytte av produkt en gang som resulterte i at jeg fikk innkasso på tollutlegg på erstatningsproduktet flere år etterpå.

Endte opp med å koste 2200 kroner ekstra å få den saken ut av verden, på et produkt som i utgangspunktet kostet 800. Og siden jeg ikke en gang fant ut av hva saken gjaldt før regningen var betalt orket jeg ikke å krangle mer på det.

Så som hovedregel prøver jeg å unngå bestillinger i fra utlandet på produkter hvor ting kan gå galt, feks størrelsesbytte.

Svar