Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av SilverSmurfer »

Tenkte at det hadde vert morro med en liten tråd på hva det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort er. Hansker, drakter, regnklær, støvler, GPS, mobilholder, veltebøyler, sidevesker, toppbokser eller annet. Eller andre ting som gjør en lang MC tur litt mer fornøyelig, som feks myggspray?

Ikke så nøye hva det er så lenge det er noe som brukes i sammen med en motorsykkel eller på MC-tur.

Men, som en liten sideregel, kun lov å nevne 1 ting! Hva er den ene tingen som stikker seg ut som ditt beste kjøp?

Edit:
Sammen med en motorsykkel folkens, ikke motorsykkelen i seg selv.
Sist redigert av SilverSmurfer den 14 apr 2021, 05:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Karoda
Innlegg: 10
Registrert: 02 mai 2019, 08:25
Motorsykkelen din: Honda Valkyrie F6C 1520cc 1999
Sted: Lunner

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av Karoda »

Hei.
Noe av det bedre jeg har kjøpt når det gjelder bekledning er en Windstopper Genser fra Bullfighter. Den er helt konge å ha under skinnjakka. Høy hals, vindtett front og varm fleece inni.
Kai R:
The World is Flat

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av niko »

Kul tråd! Tror jeg gjorde en god handel her om dagen. Omtrent ubrukte Oxtar Boots, visstnok innlemma i TCX, så sånn sett utgått modell. Virker som kvalitet tvers gjennom. Godt skinn, Gore Tex membran. 750 kroner på finn.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av AJ »

Har kjøpt mye bra MC-relaterte greier, men synes nok at Tutoro automatisk kjedesmører er det beste kjøpet.
Å ha en motorsykkel med kjededrift ser jeg ikke på som noen utfordring å snakke om. Men jeg skal likevel innrømme at jeg gjerne vil slippe smøring/spraying av kjedet etter å ha kjørt en lengre tur.
Tutoro sørger for oljing av kjedet hele tiden mens jeg kjører. Og det synes jeg er veldig bra :thumleft .
Med Tutoro Automatic Chainoiler blir min kjededrevne sykkel omtrent like vedlikeholdsfri som en kardangsykkel når det gjelder drivlinja.

Har så langt kjøpt kun en og den har fungert som den skal i mer enn 100.000 km. så langt på mine to KTM 1290 SA fra april 2015.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av haakeik »

Selv om jeg nå kjører Moto Guzzi, så kjøpte jeg for 1 1/2 måned siden, en BMW kjøredress :crazy:
Var på salg hos MC Oslo for 8000.- blank for jakke og bukse. Hos Speed MC kostet den da ca. 13000.-. 5000 kr spart.
BMW EnduroGuard, 3-lags laminert. Regntett, vindtett og av meget bra kvalitet.
EnduroGuard-Suit-Black.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Kjøpte en sånn GSX 750 i 1991, kjørte den i 3 sesonger uten å koste på den noe annet enn olje/filter og plugger.
Solgte den for 25% mer enn jeg ga for den, grei deal det :thumleft
Suzuki-GSX-750-E-1981-1.jpg
Suzuki-GSX-750-E-1981-6.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av pekle »

Mest nytte/glede per krone er formstøpte ørepropper. En ny verden i forhold til alle de forbanna masseproduserte lurium-klumpene som ikke er laget for min øretype i alle fall...

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av SilverSmurfer »

pekle skrev: 13 apr 2021, 23:21 Mest nytte/glede per krone er formstøpte ørepropper. En ny verden i forhold til alle de forbanna masseproduserte lurium-klumpene som ikke er laget for min øretype i alle fall...
Ser den, masseproduserte er hit-or-miss. Selv bruker jeg NoNoise øreplugger, de er veldig gode og spesifikt laget for MC kjøring.

https://www.bullfighter.no/mc-hjelmer/v ... oreplugger

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av pingvin »

EDZ inner shell :thumleft

Løvtynn så lett å ja med i lomma eller under sete og får plass under jakka uansett hvor trang den er. Gjør en kjempeforskjell når lufta blir skarp på kvelden.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av Olav K »

Svaret er enkelt.

GSAen min :yeyeye :yeyeye

Men bortsett fra den, gode vanntette kjøreklær og elektrisk varmebekledning.
For å si det på reklamespråket:
Dagen blir ikke helt den samme uten.... Gerbingjakka mi 😊
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av rolf-arne »

Min Pan European ST 1100-
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av Bjerknez »

Det BESTE MC relaterte kjøpet jeg har gjort sett bort fra selve sykkelen må være TCX støvlene. TCX støvlene har jeg hatt siden 2014 og dem har holdt meg tørr på beina siden og ser fortsatt nesten nye ut.
Sist redigert av Bjerknez den 14 apr 2021, 06:54, redigert 1 gang totalt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av cannon »

Oppgaven var
"Men, som en liten sideregel, kun lov å nevne 1 ting! Hva er den ene tingen som stikker seg ut som ditt beste kjøp?

Edit:
Sammen med en motorsykkel folkens, ikke motorsykkelen i seg selv."

Varmeholker fra R&G Racing.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av Bjerknez »

Du har rett. Endret mitt forrige innlegg.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er det beste MC-relaterte kjøpet du har gjort?

Legg inn av SilverSmurfer »

cannon skrev: 14 apr 2021, 06:46 Oppgaven var
"Men, som en liten sideregel, kun lov å nevne 1 ting! Hva er den ene tingen som stikker seg ut som ditt beste kjøp?

Edit:
Sammen med en motorsykkel folkens, ikke motorsykkelen i seg selv."

Varmeholker fra R&G Racing.
Det stod hele tiden at det var "sammen med motorsykkeelen", gikk da ut i fra at folk skjønte det ikke gjaldt motorsykkelen i seg selv.

Det blir litt mer intressant da, siden det som er utenom motorsykkelen kan være relevant for alle. Motorsykkel har de aller fleste av oss allerede.

Svar