Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ronninghf
Innlegg: 3
Registrert: 27 apr 2021, 14:18
Motorsykkelen din: Between Bikes

Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

Legg inn av ronninghf »

Jeg har tenkt å kjøpe Cardo Packtalk Black, jeg kjører som regel alene men har noen sjeldne ganger noen bakpå. Hva hva skal jeg kjøpe som passasjer-sett slik at jeg kan kommunisere med passasjer? Ønsker ikke å bruke for mye penger på det. Det må bli en økonomiløsning. :-k

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

Legg inn av SilverSmurfer »

Packtalk har vel noen dual løsninger?

2 stk i pakken, samme type, litt rimeligere.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

Legg inn av KåreDump »

ronninghf skrev: 27 apr 2021, 15:01 Jeg har tenkt å kjøpe Cardo Packtalk Black, jeg kjører som regel alene men har noen sjeldne ganger noen bakpå. Hva hva skal jeg kjøpe som passasjer-sett slik at jeg kan kommunisere med passasjer? Ønsker ikke å bruke for mye penger på det. Det må bli en økonomiløsning. :-k
Har du vurdert Cardo Freecom 1+?
Enkel og rimelig til å være "name brand".

Har prøvd en del forskjellig av intercom, toppmodellene til Cardo, billige eBay-greier og nå sist kjøpte jeg Cardo Freecom +1.
Freecom 1+ funker kun som intercom mellom fører og passasjer (og selvfølgelig mot telefon/GPS).

Den mangler stemmestyring (Siri funker derimot!).
At stemmestyring mangler syns faktisk jeg er et pluss, de modellene jeg har hatt med stemmestyring har vært nå j¤# herk!
Den forrige Cardo'en min slo på FM-radio(!) når jeg hosta, og ringte til Espen hver gang Øystein med rakrør kjørte forbi meg... :lol
Og ingen av de kommandoene jeg prøvde meg på fungerte helt 100%.
Mye mulig at en del av mine problemer skyltes at jeg kjørte bråkete sykkel med halvhjelm?
Men stemmestyring på intercom var ikke noe som funka for meg.

Jeg ble også fort lei av all "bike to bike kommunikasjon", noen av de jeg kjørte sammen med var i overkant glad i egen stemme og det ble som å høre på en radio jeg ikke kunne slå av selv om programmet var fullstendig uinteressant!
Men jeg syns det er greit å kunne svare telefonen uten å måtte stoppe, samt høre på musikk mens jeg kjører. Til det funker Freecom 1+ utmerket.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

Legg inn av AJ »

KåreDump skrev: 27 apr 2021, 16:12
Har du vurdert Cardo Freecom 1+?
Enkel og rimelig til å være "name brand".

Har prøvd en del forskjellig av intercom, toppmodellene til Cardo, billige eBay-greier og nå sist kjøpte jeg Cardo Freecom +1.
Freecom 1+ funker kun som intercom mellom fører og passasjer (og selvfølgelig mot telefon/GPS).

Den mangler stemmestyring (Siri funker derimot!).
Dette høres ut som en intercom jeg gjerne kan tenke meg. Med basisfunksjoner og ikke alt dette ekstra jeg ikke trenger. Som f.eks. stemmestyring.
Men! det jeg gjerne vil (må) ha på intercomsettet mitt er sånn VOX funksjon, dvs. at man starter kommunikasjonen med passasjeren, evt. en kjørekompis på egen sykkel, ved å lage en lyd for å åpne kommunikasjonskanalen og at den lukkes igjen automatisk etter noen sekunders taushet mellom fører og passasjer.
Regner med at Cardo Freecom +1 har denne fikse brukerdetaljen?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

Legg inn av KåreDump »

AJ skrev: 27 apr 2021, 17:58 Men! det jeg gjerne vil (må) ha på intercomsettet mitt er sånn VOX funksjon, dvs. at man starter kommunikasjonen med passasjeren, evt. en kjørekompis på egen sykkel, ved å lage en lyd for å åpne kommunikasjonskanalen og at den lukkes igjen automatisk etter noen sekunders taushet mellom fører og passasjer.
Regner med at Cardo Freecom +1 har denne fikse brukerdetaljen?
Det har jeg ikke sjekka, siden jeg er en sær gamling som liker å være alene med motorlyden og musikken min når jeg kjører. :D
Jeg har eller ikke prøvd å koble den mot en passasjerenhet.
Men etter det jeg klarer å finne av info:

VOX: Intercom & phone Voice Activation
Altså skal den klare å aktivere både intercom og Siri/Google, men mangler (heldigvis!) alt annet av stemmestyring, du kan ikke ved en feil slå på skurr på fullt volum (som FM-radio som regel er, om du ikke tilfeldigvis er i et område der du har lagt inn frekvensen til den lokale nærradioen).
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

ronninghf
Innlegg: 3
Registrert: 27 apr 2021, 14:18
Motorsykkelen din: Between Bikes

Re: Hvilken intercom-løsning bør jeg kjøpe til passasjer?

Legg inn av ronninghf »

Hei, takker for veldig bra innspill.

Svar