Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
HageDuk
Innlegg: 8
Registrert: 28 apr 2020, 13:36
Motorsykkelen din: Ikke handlet ny enda

Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av HageDuk »

Hei!

Så hadde man etter 11 år uten MC endelig fått innvilget ønsket av finanssjefen i huset :D

I den forbindelse må 2-delt dress handles inn, men enten om jeg skal kjøpe fra det store utland eller fra et annet sted i landet så er det vanskelig med størrelsene og alle disse tabellene(!)

jeg er 191 og 93-94 kg. Siste dressen jeg hadde var 56, men erindrer at den var litt trang og 1 cm eller 2 for kort i beina(selv om den var brukenes)

Vurderer nå 58, men litt redd for at det skal bli for løst.

Så til de av dere som har ca samme ytre mål som
meg, hva bruker dere i størrelse?
Ser for meg en enten en Berik, Macna eller Arlen N dress.

På forhånd takk.
Sist redigert av HageDuk den 02 mai 2021, 20:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av AJ »

Selv hadde jeg en Basecamp to-delt regndress fra Europris, som funket skikkelig bra i mange år. Men så revnet den nederst på det ene beinet i tillegg til at glidelåsen ble slitt og dermed mindre pålitelig...

Prøvde å få tak i en ny, men da viste det seg dessverre at samme type regndress ikke lenger var å få tak i.
Veldig synd siden dette er den beste regndressen jeg noen gang har hatt og som holdt tett i mange km. i noe av det verste regnværet jeg har opplevd på MC-tur på vestkysten i Sverige og i Tyskland.
Savner virkelig denne dressen, må jeg si.

Som erstatning for denne har jeg nå skaffet meg en Held Flood rainsuit.
Håper den gjør samme nytten. Uprøvd så langt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JordasKjerne
Innlegg: 1
Registrert: 01 okt 2019, 20:00
Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 750 2000

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av JordasKjerne »

Jeg endte opp med å kjøpe den heldressen til Bullfighter i størrelse 3xl, da de ikke hadde 2xl inne da jeg var der. Den er egentlig hakket for stor for meg, og jeg er 196 og rundt 90kg. Den er passe på lengden, men er for brei for meg. Jeg trur 3xl tilsvarer 58? Men det positive er at den er veldig enkel og ta på selv med mye klær på.
Har selv erfart at på en del merker så endres ikke lengden stort etter L-XL, men at de heller går ut i bredden.

Håper dette var til hjelp. :thumleft

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av SilverSmurfer »

Forskjellige merker er forskjellige i størrelsen, så hva andre bruker er skjelden så veldig relevant med mindre du skal kjøpe akkurat den samme som det de har.

Men det er egentlig ikke noe å bekymre seg over, hvert merke kommer med egen størrelsesguide. Du finner normalt en link til denne der hvor du velger størrelse på nettsiden, ellers så finner du det på fabrikanten sin nettside. Den vil se omtrent slik ut: http://prntscr.com/12eenbh

Noen ganger velger man kun størrelse, feks S, M, L, XL, XXL, andre ganger velger man kanskje L Short, L, L Long. Slike valg kan ha litt mer å si for MC utstyr enn for andre klær ettersom kne og albuebeskyttere må passe perfekt.

Og i tillegg til det så får man gratis størrelsesbytte hos de fleste forhandlere, feks gir AGM Shop 2 gratis størrelsesbytter. XLMoto gir også ett eller to. Tror dette er ganske standard.

Så det du gjør er at du finner størrelsen din ut i fra skjemaet, så bestiller du, og hvis det ikke passer så returnerer med instruks om hvilken størrelse du vil bytte til.

HageDuk
Innlegg: 8
Registrert: 28 apr 2020, 13:36
Motorsykkelen din: Ikke handlet ny enda

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av HageDuk »

Hei. Jeg har studert tabellene til Arlen, Macna, Berik(som er de jeg ser på) Og gitt de målene i overkropp så havner jeg mellom 54-56, men føttene mine har vokst litt mer enn resten tydeligvis, og der blir 58 mer korrekt mål.

å Bestille en kombo hadde nok vært best! 😀

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av dypen »

Hvis du kjøper her hjemme har du mulighet til å prøve flere størrelser til du finner det som føles behagelig og skulle ønsket modell ha noen løsninger du ikke liker går du til neste modell på lista. Bestille på nettet er enkelt, bruk måletabellen og ta målene som er beskrevet. Når målene legges inn i bestillingen får du estimert en anbefalt størrelse. For meg passa jakke og bukse helt perfekt med rom for ekstra under på kalde dager.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av SilverSmurfer »

HageDuk skrev: 02 mai 2021, 21:03 Hei. Jeg har studert tabellene til Arlen, Macna, Berik(som er de jeg ser på) Og gitt de målene i overkropp så havner jeg mellom 54-56, men føttene mine har vokst litt mer enn resten tydeligvis, og der blir 58 mer korrekt mål.

å Bestille en kombo hadde nok vært best! 😀
Som sagt, bare å prøve, i verste fall bytter du størrelse. Jeg villa ha prøvd 56 hvis du ligger mellom 54/56, eventuelt sjekket om det finnes 56 Long.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av Nomade »

Jakke kunne jeg gjerne kjøpt på nett, men ikke bukse. Det er vanskelig beregne lengde og ikke minst at knebeskytterne må sitte på riktig plass.

KawaKjetil

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av KawaKjetil »

Vet ikke hvor i landet du bor, men https://www.mc-utstyr.no/ er et godt utgangspunkt. God service og godt utvalg.
Har selv brukt de, og de tok inn str så jeg kunne prøve først uten noe forbehold.

chrefs
Innlegg: 5
Registrert: 24 apr 2021, 12:41
Motorsykkelen din: MT09 SP '21

Re: Handle 2-delt dress på nett - Rett størrelse...

Legg inn av chrefs »

Skinndress? I så fall kan jeg anbefale deg å prøve Dainese Avro D2 i 110 (lang 54/56).
Prøvde den med mine 187 og 90 kg, men den ble noen cm for stor begge veiene.

Svar