Varmehåndtak Honda Forza 350

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Birger
Innlegg: 3
Registrert: 26 mar 2022, 20:08
Motorsykkelen din: Honda Forza 350 2022
Sted: Bærum

Varmehåndtak Honda Forza 350

Legg inn av Birger »

Har anskaffet Oxford EVO varmehåndtak (trekker inntil 3,6 Amper og har automatisk utkobling når scooteren stoppes slik at ikke batteriet blir flatt).
Søker informasjon om enkleste måte å kople varmehåndtakene til strømkilde på Honda Forza 350 (fra 2021 modell). Sikringsboks A, B og C er plassert ved batteriet og i sikringsboks B er det en 5A sikring til accessory. Forza 300 (frem til 2020 modell) ser ut til å ha en noe annen elektrisk løsning.
Har googlet frem informasjon om at man kan strekke strømkabel via styrebrønnen og under sykkelen og inn på batteriet/sikringsboks, men det er en relativt stor jobb å løsne «under cover» dekslene.
Ønsker primært å hente strøm som kun er tilgjengelig når tenningen er på, fordi temperaturen da går automatisk tilbake til forrige innstilling og uten å løsne dekslene under.
Honda selger orginale varmehåndtak og det korte elektriske monteringssettet ser ut til å være basert på tilkopling i styrebrønnen.
Mitt spørsmål er om det finnes og i så fall hvor det er et strømuttak i styrebrønnen som kan belastes med 3,6 Amper?
(USB-uttaket i hanskerommet er ikke tilstrekkelig dimensjonert).
Sist redigert av Birger den 30 mar 2022, 15:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22911
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Varmehåndtak Honda Forza 350

Legg inn av Bjerknez »

Birger skrev: 26 mar 2022, 21:20 Har anskaffet Oxford EVO varmehåndtak (trekker inntil 3,6 Amper og har automatisk utkobling når scooteren stoppes slik at ikke batteriet blir flatt).
Søker informasjon om enkleste måte å kople varmehåndtakene til strømkilde på Honda Forza 350 (fra 2021 modell). Sikringsboks A, B og C er plassert ved batteriet og i sikringsboks B er det en 5A sikring til accessory. Forza 300 (frem til 2020 modell) ser ut til å ha en noe annen elektrisk løsning.
Har googlet frem informasjon om at man kan strekke strømkabel via styrebrønnen og under sykkelen og inn på batteriet/sikringsboks, men det er en relativt stor jobb å løsne «under cover» dekslene.
Ønsker primært å hente strøm som kun er tilgjengelig når tenningen er på, fordi temperaturen da går automatisk tilbake til forrige innstilling og uten å løsne dekslene under.
Honda selger orginale varmehåndtak og det korte elektriske monteringssettet ser ut til å være basert på tilkopling i styrebrønnen.
Mitt spørsmål er om det finnes og i så fall hvor det er et strømuttak i styrebrønnen som kan belastes med 3,6 Amper?
(USB-uttaket i hanskerommet er ikke tilstrekkelig dimensjonert).
Jeg ville strekt egen kabel rett fra batteriet til varmeholkene. Jeg ville også montert en 5 ampere sikring på denne ledningen. Jeg vil tro det blir vanskelig å finne en kurs allerede som takler opp mot 4 ampere i tillegg.

Birger
Innlegg: 3
Registrert: 26 mar 2022, 20:08
Motorsykkelen din: Honda Forza 350 2022
Sted: Bærum

Re: Varmehåndtak Honda Forza 350

Legg inn av Birger »

Takk for innspill. Det går i den retningen :-)

Svar