Vindskjerm til F850GS?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Vindskjerm til F850GS?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Er det flere her med F850GS?
Har helt ny 2022 modell med høydejusterbar (høy/lav) vindskjerm, men syns at det blir mer turbulens rundt hjelmen enn på den forrige sykkelen hvor det traff mere i bryst/skulder.
Så det treffer høyere nå, men ikke høyt nok og da blir det litt for mye turbulens rundt hjelmen.
Noen som har samme sykkel og har funnet en annen skjerm som hjelper? Den orginale er ikke så store greia som dere ser på bildene.

Var en tur i Drøbak i ettermiddag.
GS1.jpg
GS2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Vindskjerm til F850GS?

Legg inn av Nomade »

Om du kan leve med å bruke feks en Puig clip on deflector så er det noe som kan løse problemet ditt 😎

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Vindskjerm til F850GS?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Nomade skrev: 01 mai 2022, 05:01 Om du kan leve med å bruke feks en Puig clip on deflector så er det noe som kan løse problemet ditt 😎
Jeg har en justerbar deflektor liggende, skal teste den først for å se hva som skjer.
Men må innrømme at jeg ikke syns det er spesielt lekkert og har kanskje ikke hel troen på at det er nok.
Gir det et forsøk siden jeg har det liggende, med litt flaks så er det nok, jeg har en spak for høy/lav stilling på festemekanismen
og merker en del forskjell, det blir best i den høye stillingen.

I følge google, så er det noen som også mener at det er vinkelen og at det er luft som kommer inn på undersiden mellom den beskjedne vindskjermen som er orginal og instrumenteringen. Men det er mulig det er på 750´n som har enda mindre orginal vindskjerm.

Greia er vel at det enten er bedre med "ren" luft så hjelmens eget aerodynamiske design håndterer det.
Enten få luftstrømmen fra fronten under (i bryst/skulder) eller få den over hjelmen, her har de bommet og truffet midt i.

Skal teste deflektoren først og blir det ikke bra nok så må jeg kjøpe meg en annen skjerm.
Det jeg i alle fall ikke vil/skal ha er en så høy skjerm som jeg må se igjennom.

Svar