Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Elruts84 »

Hei

Vurderer å prøve meg på denne.
Den festes lett til styret mens telefonen liger i lommen eller i tankvesken. Da får mobilen gjerne ligget på lading uten alle påkjenninger for vibrasjons fra styret. Har Quad Lock på styret med demping men da slipper mobilen å være så utsatt for vibrasjon, vær, store vesker og etuier.

Noen som har erfaringer?

https://youtu.be/bxGap3BrTFk
Beeline 1.PNG
Beeline 2.PNG
Elruts
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Bjerknez »

Cutless her inne har nettopp kjøpt denne så han kan kanskje si noen ord.

Jeg har vurdert den selv. Men har kommet frem til at jeg ikke har en fullverdig sted og plassere den, samt at jeg synes google maps på øret fungerer bra nok til mitt bruk.

Men det kan se ut til at dette er en smart liten sak som jeg fortsatt vurderer å kjøpe :)

Bare man er klar over at dette ikke er noen direkte erstatter for en dedikert GPS. Den gir deg på en måte akkurat den informasjonen du trenger og ikke noe mer. Noen har sagt at den heller ikke er på sitt beste vedrørende navigasjon i storbyer med mange rundkjøringer, lyskryss etc.

Men det kan sikkert Cutless svare mer på. :)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Elruts84 »

Bjerknez skrev: 28 mai 2022, 16:31 Cutless her inne har nettopp kjøpt denne så han kan kanskje si noen ord.

Jeg har vurdert den selv. Men har kommet frem til at jeg ikke har en fullverdig sted og plassere den, samt at jeg synes google maps på øret fungerer bra nok til mitt bruk.

Men det kan se ut til at dette er en smart liten sak som jeg fortsatt vurderer å kjøpe :)

Bare man er klar over at dette ikke er noen direkte erstatter for en dedikert GPS. Den gir deg på en måte akkurat den informasjonen du trenger og ikke noe mer. Noen har sagt at den heller ikke er på sitt beste vedrørende navigasjon i storbyer med mange rundkjøringer, lyskryss etc.

Men det kan sikkert Cutless svare mer på. :)
Ah, da må vi få han på banen.
Ja jeg tenkte mer på en europatur. Jeg har en tankvæske jeg kan plassere mobilen og div i. Og storbyen må en kanskje ty til mobilen, men det blir gjerne ofte for å finne hotellet da det er lite spennende for oss MCister der? hehe

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan ta feil her. Litt synsing fra min side, men denne saken er nok mest for dem som vil ha en røff anvisning for å holde seg på rett kurs. Jeg er usikker på hvor godt den viser deg frem til spesifikke adresser i storbyer etc. det vil si, den klarer det helt fint, men spørsmålet er om den klarer og vise det på en slik måte at du forstår det kjapt.

For navigering gjennom Europa hadde jeg kanskje vært litt betenkt og spesielt i storbyer hvor mye skjer veldig kjapt med mange filer etc. men for å guide deg i riktig retning langs landeveien er den nok midt i blinken.

Men som nevnt. Jeg har ikke testet den og jeg bare synser litt ut fra hva jeg har sett og lest. :)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Elruts84 »

Bjerknez skrev: 28 mai 2022, 16:39 Jeg kan ta feil her. Litt synsing fra min side, men denne saken er nok mest for dem som vil ha en røff anvisning for å holde seg på rett kurs. Jeg er usikker på hvor godt den viser deg frem til spesifikke adresser i storbyer etc. det vil si, den klarer det helt fint, men spørsmålet er om den klarer og vise det på en slik måte at du forstår det kjapt.

For navigering gjennom Europa hadde jeg kanskje vært litt betenkt og spesielt i storbyer hvor mye skjer veldig kjapt med mange filer etc. men for å guide deg i riktig retning langs landeveien er den nok midt i blinken.

Men som nevnt. Jeg har ikke testet den og jeg bare synser litt ut fra hva jeg har sett og lest. :)
Ja, det er det jeg mener. I storbyer fungerer den nok ikke så detaljstyrt, men der vil en jo nødvendigvis ikke bruke den. I Storbyer er det heller ikke så spennende å kjøre MC så kanskje denne er perfekt utenfor storbyene.

Håper noen hadde litt erfaringer med den

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Toalmar »

Ser det leveres 2 forskjellige utgaver av Denne. Beeline Moto GPS og Beeline Moto Pro GPS.
Hva er forskjellen på disse?
Sist redigert av Toalmar den 28 mai 2022, 21:01, redigert 1 gang totalt.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Elruts84 »

Toalmar skrev: 28 mai 2022, 19:55 Ser det leveres 2 forskjellige utgaver av Denne . Beeline Moto GPS og Beeline Moto Pro GPS.
Hva er forskjellen på disse?
Hei

Tror bare det er dette:

"Beeline Moto Metal kolleksjon er bygget av maskin produsert legering, med et utvalg av klassiske sølvfargede eller gråmetalfarger. For de som ønsker den mest robuste opplevelsen, er Metal kolleksjonen den perfekte følgesvenn for din stolthet og glede."

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av SilverSmurfer »

Har testet sykkel (ikke MC) versjonen, vet ikke helt hva jeg skal si, det blir omtrent det samme som å ha navigasjon via intercom på mobilen med alle de samme fordelene og ulempene. Sier i fra før du skal svinge og hvor, noe som er veldig fint på en dagstur når du skal finne frem på ukjente veier og over lange distanser.

Men gir ikke samme overblikket som en vanlig GPS med tanke på å se seg om, finne frem til nye ruter og liknende. Er også litt mer irriterende å bruke når man skal finne frem til en spesifikk adresse eller eiendom.

Kunne jeg ha tenkt meg å ha en slik en på sykkelen? Ja, det hadde absolutt vert et fint tilskudd.

Kunne jeg ha tenkt meg å betale 2000 kroner for en slik en? Skjer ikke. Hvis jeg skal ut med såpass mye penger så kjøper jeg meg heller en skikkelig GPS med kartfunksjon til 4000.

Og det er liksom der den svikter for min del, hadde den kostet 500 kroner så hadde jeg kjøpt med en gang. Men 2000? Når en skikkelig MC-GPS koster 4000? Nei.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 28 mai 2022, 23:05 Har testet sykkel (ikke MC) versjonen, vet ikke helt hva jeg skal si, det blir omtrent det samme som å ha navigasjon via intercom på mobilen med alle de samme fordelene og ulempene. Sier i fra før du skal svinge og hvor, noe som er veldig fint på en dagstur når du skal finne frem på ukjente veier og over lange distanser.

Men gir ikke samme overblikket som en vanlig GPS med tanke på å se seg om, finne frem til nye ruter og liknende. Er også litt mer irriterende å bruke når man skal finne frem til en spesifikk adresse eller eiendom.

Kunne jeg ha tenkt meg å ha en slik en på sykkelen? Ja, det hadde absolutt vert et fint tilskudd.

Kunne jeg ha tenkt meg å betale 2000 kroner for en slik en? Skjer ikke. Hvis jeg skal ut med såpass mye penger så kjøper jeg meg heller en skikkelig GPS med kartfunksjon til 4000.

Og det er liksom der den svikter for min del, hadde den kostet 500 kroner så hadde jeg kjøpt med en gang. Men 2000? Når en skikkelig MC-GPS koster 4000? Nei.
Denne er nok ikke for alle nei, men jeg ser samtidig fordelen med en slik. 1795 kroner koster den. Ingen grunn til å betale ekstra for en metallkant. Bare en gimmick, siden disse er såpass lette som dem er så har ikke denne metallkanten noen annen funksjon enn selve utseendet.

Man kan ikke sammenligne denne med en dedikert GPS til over doble prisen. Intensjonen med Beeline GPS er ikke å gå disse i næringen, men å komme med et alternativ til dem som ikke skal planlegge hver eneste bit av reisen. Altså en enkel liten sak som tar veldig liten plass og som man lett kan ta med seg i lommen. Batteritiden er på rundt 30 timer.

Jeg har prøvd bøde dedikert GPS og Google maps med anvisninger på øret. Begge deler fungerer bra men en dedikert GPS er bedre når man skal ha flere detaljer samt kjøre i storbyer med mange filer hvor mye skjer på en gang.

Jeg trenger ikke en 5" fargeskjerm og alskens funksjoner for å finne frem de fleste steder jeg kjører. Jeg trenger å vite nok til at jeg kommer meg frem til rett sted på enklest mulig måte. Ikke noe mer.

Jeg vil vite om jeg skal svinge til hlyre eller venstre samt når. Jeg trenger ikke vite fartsgrensen på stedet, navn på veien jeg kjører, hva som er på menyen til utestedet jeg kjlrte forbi, om det er fartskontroll, etc etc. dette er bare for min del informasjon jeg ikke trenger.

Så personlig tror jeg denne stiller likt med Google maps på øret. Forskjellen er at med google maps på øret må man også ha lyd i hjelmen. Ikke alle har det og dette er også en enhet som krever strøm. Man slipper altså unna med kun mobil som alle uansett har med seg i dag og denne Beeline GPS'en.

Så jeg tror faktisk Beeline GPS'en er hakket bedre enn Google på øret samlet sett.

Jeg nekter å gi 5.000 kroner for en dedikert GPS. Den er stor og tar mye plass, den sluker strøm og krever at man har den koblet til 12V stort sett hele tiden. Man må i tillegg betale for kartoppdateringer og faren for at en slik blir stjålet er ganske stor. Den koster tross alt like mye som en ålreit laptop i dag, eller en splitter ny Ipad.

I mine øyne skal man ha ganske dårlig retningssans hvis man føler man MÅ ha en dedikert GPS til mange tusen kroner. Jeg tror de aller førreste av oss har behkv for en dedikert GPS.

Skal du på jordomreise og gjennom mange storbyer etc. så ser jeg fordelen med en dedikert GPS, men ellers så er dem bare overflødige gadgeter som tar bort oppmerksomheten fra kjøringen slik jeg ser det.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av SilverSmurfer »

Det var vel også det jeg sa, "det blir omtrent det samme som å ha navigasjon via intercom på mobilen med alle de samme fordelene og ulempene".

Jeg kan også være helt enig i at det er hakket bedre å ha det visuelt i stedet for via stemme når mye skjer. Men spørsmålet er fremdeles om det er verdt prisen, for meg er det ikke det. Slik jeg ser det så burde denne enheten ha kostet maks 795 kroner, ikke 1795.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 29 mai 2022, 08:44 Det var vel også det jeg sa, "det blir omtrent det samme som å ha navigasjon via intercom på mobilen med alle de samme fordelene og ulempene".

Jeg kan også være helt enig i at det er hakket bedre å ha det visuelt i stedet for via stemme når mye skjer. Men spørsmålet er fremdeles om det er verdt prisen, for meg er det ikke det. Slik jeg ser det så burde denne enheten ha kostet maks 795 kroner, ikke 1795.
Jeg synes prisen er ganske bra jeg for å være ærlig. 30 timer batteritid gjør at man slipper og tenke på strøm i løpet av en dag eller to, eller tre. Man slipper og fomle med 12V adaptere og kabler på sykkelen samt dyre GPS fester som tar mye plass etc. man trenger kun en mobiltelefon og thats it.

Så ja, jeg mener denne er verdt 1795 kroner hvis man ikke trenger noe mer.

Den er liten, enkel og feste med strikk og du kan ta den med fra en aykkel til en annen uten problemer og uten å tenke på festepunkter etc. kombinert med et kompakt design så mener jeg den prisen ikke er så ille.

Det blir litt som å si at en VW Caddy til 400.000 ikke er verdt det, når man kan få en Audi Q7 for kun litt over doble prisen. Spiller jo liten rolle når hovedbehovet er skyvedører på begge sider.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av SilverSmurfer »

Når det kommer til prisen så er grunnen til at jeg reagerer på den hva denne enheten faktisk er, en Beeline Navigation er ikke en ekte GPS enhet, det er en bluetooth enhet med en skjerm som bruker GPSen som står i selve telefonen din.

Samtidig så er det slik at de selger en "Beeline Velo" enhet som har samme batteritid og funksjonalitet, men som er laget til sykkel i stedet for motorsykkel. Teknisk sett en identisk enhet, men koster 795 kroner i stedet.

Men man skal tydeligvis betale 1000 kroner ekstra for MC på grunn av et litt mer fancy design?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 29 mai 2022, 09:12 Når det kommer til prisen så er grunnen til at jeg reagerer på den hva denne enheten faktisk er, en Beeline Navigation er ikke en ekte GPS enhet, det er en bluetooth enhet med en skjerm som bruker GPSen som står i selve telefonen din.

Samtidig så er det slik at de selger en "Beeline Velo" enhet som har samme batteritid og funksjonalitet, men som er laget til sykkel i stedet for motorsykkel. Teknisk sett en identisk enhet, men koster 795 kroner i stedet.

Men man skal tydeligvis betale 1000 kroner ekstra for MC på grunn av et litt mer fancy design?
Hvis det er det samme, så kan du jo bare kjøpe tråsykkel versjonen?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av Bjerknez »

Det kan også hende at det er annen hardware/software i motorsykkel versjonen som reagerer raskere og kan gi flere tilbakemeldinger etc. uten at jeg vet det.

Dessuten kan det hende at disse to versjonene skiller seg ut vedrørende funksjonene i appen som trolig er spesialisert til sykling eller mc kjøring.

Jeg er enig i at markedsføringen her blir litt missvisende, men jeg synes fortsatt 1795 kroner er en god pris for denne, hvis det er nettopp en slik man trenger. Hvis man vil ha mest mulig funksjonalitet og størst mulig skjerm for minst mulig penge, så er en dedikert GPS et bedre valg. Men ikke hvis man ikke trenger en dedikert GPS.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Noen som har erfaring av Beeline Smart Navigasjon?

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 29 mai 2022, 09:16 Hvis det er det samme, så kan du jo bare kjøpe tråsykkel versjonen?
Tror ikke det vil fungere, selv om det teknisk sett er akkurat samme produkt så er tråsykkel versjonen koblet opp mot Strava. Så det er en forskjell når det kommer til software.

Men hardware har ikke noe betydning for dette, det er fremdeles bare en skjerm med bluetooth tilkobling til GPS. For meg ser det faktisk ut til at det rett og slett er en smartklokke som de har modifisert slik at den kan monteres på et styre.

Svar