Olje som tetter

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Electraglide-97
Innlegg: 7
Registrert: 21 des 2009, 15:06
Motorsykkelen din: H-D Electra 1997
Sted: Nittedal

Olje som tetter

Legg inn av Electraglide-97 »

Det er meg blitt fortalt at det skal finnes en olje som delvis tetter smålekasjer .
Kjører Harley og de har jo som kjent en tendens til nettopp smålekke litt :lol
Mine planer er å kjøre i sommer og pakke om motoren neste vinter.

Ha en fin dag og helg folkens. : :mc5

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Olje som tetter

Legg inn av cheron »

Hallo!

Olje som tetter? Trodde den fløyt ut overalt jeg.. :knegg

Neida, hmm, må være en mineralolje sak da? Mekker'n har vel noe tips der? Jeg er usikker gitt..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Olje som tetter

Legg inn av mekkern »

en får et tilsatsstoff for å helle i olja for å få tetninger til å svelle ut igjen på fks torshov bilrekvisita og lignende steder... men vil ikke anbefale et slikt produkt...det eneste som er fullgodt er å bytte det som lekker...
er ikke tilhenger av å fylle slike "luriumstoffer" i oljene/veskene...bortsett fra orginalstoffer anbefalt fra produsenten av kjøretøyene.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Olje som tetter

Legg inn av Baron von Waffel »

Jeg er en stor pyse. Og jeg tror at hvis noe kan gå galt, så er det bare et spørsmål om tid før det skjer. Hvis olje kan tette så ville jeg vært redd for at det tettet feil sted. Og det blir for mye spenning for meg.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Olje som tetter

Legg inn av tagesk »

Electraglide-97 skrev:Det er meg blitt fortalt at det skal finnes en olje som delvis tetter smålekasjer .
Dersom man er veldig snill og tolker dette i videste betydning, da finnes det en løsning.

En ykkere olje vil "tette" (obs: skrev ikke tette, men "tette"!) smålekasjer ved at den er tykkere og
ikke tyter så lett ut av tynne sprekker og åpninger.

For eksempel så bruker min BMW mindre olje når oljen er tykkere. Om våren og høsten kan jeg velge mellom
10w-40 og 20-50. Det siste er en tykkere olje, og tetter altså bedre langs sylinderveggene.

Men vi snakker om "tette", ikke tette. For å si det slik.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
hondaboy
Innlegg: 14
Registrert: 04 nov 2008, 22:51
Motorsykkelen din: Honda vt 750 shadow
Sted: midt på rv 22 ett sted.....

Re: Olje som tetter

Legg inn av hondaboy »

å få en HD til å bli helt tett.. :lol ..... Hhmmmmm... ](*,)
alt som går på fossilt fuel...
Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Olje som tetter

Legg inn av Relax »

I gamle dager hadde man diverse tilsettninger man kunne ha i oljen, f eks "STP" osv.Dette kunne gjøre oljen tykkere og smøre bedre. Eller an brukte ren "50" olje..
På varme sommerdager ville jeg ikke hatt noe problem med å tilsette dette, og særlig ikke hvis du har Harley hvor kløtsjen ikke går i oljen , hvis jeg husker rett,
Disse oljene "tetter" som TaSK sier, men tetter ikke, dvs blir ikke så tynne i varm motor og dermed lekker ikke ut så lett.

MEN, noen annen tilsetningsom skal virkelig tette noe, hadde jg IKKE turt ha på motoren. Hvordan i all verden kan man vite om den tetter kun der den skal???? Og ikke tetter hårtynne oljekanaler også!!!
"Do the right thing"

Svar